Welk meterpakket is het meest nostalgisch ?????

dit topic gaat over het nostalgische meterpakket , niet om een willekeurig meterpakket . Neemt niet weg dat door jou genoemde pakket prima is daar niet van maar het is niet nostalgish , geen autentieke labels etc.

Mijn reactie was uitsluitend bedoeld als antwoord op de vraag van Flashing_Diamond, die wilde weten of iemand nog klassieke meterpakketten in de verkoop heeft gespot. Echt antiek zullen we vast niet tegenkomen. Ik denk dat het meterpakket van Cafferata nog het meest nostalgisch aandoet, zeker wanneer je het vergelijkt met de afgrijselijke labels die o.a. door VWT en GBV/Weco nu voor hun meterpakketten gebruiken. Vooral de vlaggetjes op het label van de ratelband en de afdekking van crêpepapier vind ik schitterend.

sorry maar er zijn echt nog maar 2 nostlagische pakketen das deze > te koop bij de intratuin
3535.1445425738.png

het meterpakket

en deze bij welkoop all for fun >
02735%20All%20for%20fun_1.png

de rest wat hier boven genoemd word is totaal niet nostlagish aangezien die labels jaren terug ook niet verkocht werden . deze 2 pakketen komen het beste in de buurt

dit topic gaat over het nostalgische meterpakket , niet om een willekeurig meterpakket . Neemt niet weg dat door jou genoemde pakket prima is daar niet van maar het is niet nostalgish , geen autentieke labels etc.

Hij bedoelt het goed he?
Dat assortiment dat hij toont, komt wel in de buurt van de oude labels. Nog steeds tig maal beter dan die assortimenten met van die nietszeggende hippe/fancy labels van tegenwoordig.

Bekijk bijlage 30333

vorig jaar had ik deze, helaas niet meer verkrijgbaar bij mijn dealer

Die labels komen er wel bij in de buurt ja, alleen jammer van dat glossy papier. Nergens voor nodig en doet af aan de authenticiteit.

sorry maar er zijn echt nog maar 2 nostlagische pakketen das deze > te koop bij de intratuin
3535.1445425738.png

het meterpakket

en deze bij welkoop all for fun >
02735%20All%20for%20fun_1.png

de rest wat hier boven genoemd word is totaal niet nostlagish aangezien die labels jaren terug ook niet verkocht werden . deze 2 pakketen komen het beste in de buurt

:droolthum

Alleen jammer dat niet iedereen een vuurwerk verkopende Intratuin in zijn buurt heeft staan. Bovendien, die babypijltjes in dat laatste pakket mogen toch helemaal niet meer?

Hij bedoelt het goed he?
Dat assortiment dat hij toont, komt wel in de buurt van de oude labels. Nog steeds tig maal beter dan die assortimenten met van die nietszeggende hippe/fancy labels van tegenwoordig.

Die labels komen er wel bij in de buurt ja, alleen jammer van dat glossy papier. Nergens voor nodig en doet af aan de authenticiteit.

:droolthum

Alleen jammer dat niet iedereen een vuurwerk verkopende Intratuin in zijn buurt heeft staan. Bovendien, die babypijltjes in dat laatste pakket mogen toch helemaal niet meer?

zijn geen baby pijltjes maar normale kleine pijlen

in het lesli pakket Fun Factory zie ik de babypijlen ook nog in de zak zitten. zeker oude voorraad tot op is op.

In een folder die ik heb staan o.a. meterpakket met ernaast de uitleg "de romeinse kaarsen zijn vervangen voor een fontein" haha dus ze hadden oude afbeeldingen gebruikt

Zullen we iedereen in zn waarde laten? Wat voor de 1 nostalgisch is, is dat voor een ander niet.

Ik bestel in dit geval niet maar ga gewoon een aantal adressen af tot ik iets tegenkom wat van mijn gading is.
Ze zetten vaak wel mooie plaatjes op de online-verkoop maar als je het gaat ophalen is het vaak toch anders en lijkt het net of je bij de plaatselijke drogist bent geweest. Eerst zien dan geloven. Ik probeer dit jaar All for fun en het Meterpakket. Bij Welkoop of Zena hoop ik hier nog aan te kunnen komen. Deze 2 pakkettn vind ik tenminste het dichtst in de buurt komen van wat men vroegâh verkocht.

Precies zo doe ik het ook, ik moet daar het "wow" gevoel bij krijgen en juist in de winkel prachtig altijd die oudertse dummys en strak in de zak. Mijn herinneringen blijven altijd hangen toen je een jaar of 8 tot 12 was en altijd de vraag met welk pakket mijn vader weer kwam :)

Zullen we iedereen in zn waarde laten? Wat voor de 1 nostalgisch is, is dat voor een ander niet.

volgens mij word er nergens iemand niet in zn waarde gelaten maar goed , ik heb een duidelijke mening wat ik nostalgish vind dat ik dat 10x herhaal lijkt me niet zo'n probleem toch:rolleyes:

zijn geen baby pijltjes maar normale kleine pijlen

Voor mij waren dat ook babypijltjes. :p
Je had witte met blauwe lijnen en een rode kop zoals op de afbeelding van pagina 6 te zien is, maar je had ook witte met groene lijnen en een rode kop.

Zijn deze dingen nog ergens te verkrijgen? Die waren best grappig namelijk.

De groene waren nog veel beter.

Welke groene? Die ene die ik hierboven omschrijf?

Wat ook wel interessant zou zijn om aan te schaffen zijn kanonslagen met een oude label.
Helaas is Vulcan als een van de weinige importeurs trouw gebleven aan het oude label van de Japanse Shising Crackers. Helaas schijnen de rotjes zelf voorzien te zijn van een volledig groen label met gele strepen. Volgens mij was het oorpronkelijke label wit met aan de uiteinden groene bandjes.

Schuurmans Astronauten blijven voor mij NO 1! Jammer dat daar geen sloffen meer van te koop zijn.

Voor mij waren dat ook babypijltjes. :p
Je had witte met blauwe lijnen en een rode kop zoals op de afbeelding van pagina 6 te zien is, maar je had ook witte met groene lijnen en een rode kop.

Zijn deze dingen nog ergens te verkrijgen? Die waren best grappig namelijk.

Welke groene? Die ene die ik hierboven omschrijf?

Wat ook wel interessant zou zijn om aan te schaffen zijn kanonslagen met een oude label.
Helaas is Vulcan als een van de weinige importeurs trouw gebleven aan het oude label van de Japanse Shising Crackers. Helaas schijnen de rotjes zelf voorzien te zijn van een volledig groen label met gele strepen. Volgens mij was het oorpronkelijke label wit met aan de uiteinden groene bandjes.

Schuurmans Astronauten blijven voor mij NO 1! Jammer dat daar geen sloffen meer van te koop zijn.

Je bedoelt los of in pakket? Los zijn ze naar mijn weten nooit verkocht . Zaten altijd in de pakketjes dat was 20 jaar geleden al zo .wat betreft de shishing crackers volgens mij is er een jaargang geweest dat ze wel groen waren met geel? Zeker weten doe ik dat niet .

Back
Bovenaan