Welk meterpakket is het meest nostalgisch ?????

Ik moet eerlijk zeggen dat na bijna 40 jaar het meter pakket heeft afgedaan voor mij. Afgestoken sinds 1978, eerst met vaders, toen zelf....maar de kwaliteit en inhoud is tegenwoordig zo belabberd....helaas afscheid genomen en dit jaar voor het eerst niet meer. :shocked:

Vroeger zat er ook veel klein grut bij! Babypijltjes, ladycrackers, junping jacks, matje van 60, astronauten, donderslagen, gillende keukenmeiden en de zwermpotjes! Dat mis ik wel...!

Ik moet eerlijk zeggen dat na bijna 40 jaar het meter pakket heeft afgedaan voor mij. Afgestoken sinds 1978, eerst met vaders, toen zelf....maar de kwaliteit en inhoud is tegenwoordig zo belabberd....helaas afscheid genomen en dit jaar voor het eerst niet meer. :shocked:

Tegenwoordig moeten al die labels flitsend, high tech of hip zijn. Van mij hoeft dat niet.

Mijn waardering ging uit naar de labels die door vele Chinezen werden gemaakt door hun fantasieen in de vrije loop te laten en op het doek te vereeuwigen. Dat waren pas labels die het vuurwerk eer aandeden want vuurwerk was (en is nog steeds grotendeels) handwerk, wat de allereerste label van een vuurwerk product vroeger ook was (een schildering op papier waar dan weer kleurkopieen van werden gemaakt en het product met een kopie op mat papier gelabeld werd, is het niet?).

Als je naar die cakeboxen van tegenwoordig kijkt met al die high tech labels zou je denken dat je in COD Modern Warfare bent beland oid. :bonk:

Mooi gezegt , ben ik het helemaal mee eens de look van de producten maakt het voor mij mooi het doet me denken aan vroeger

Ik Denk dat je bij nostalgische waarde toch snel moet denken aan het gevoel wat je kreeg als je vader zo'n pakketje had en dit "speciaal" voor jou evt. Broertje/zusje afstak. Ik ben nu zelf vader van een zoontje van 2 en half. 1e jaar heb tie er niks van meegekregen, maar afgelopen jaar een meterpakketje meegenomen. Die oogjes van dat mannetje en dan hetzelfde gevoel krijgen als wat je vader had toen hij het voor jou deed. Dat noem ik nostalgisch. Ja inhoud verschild maar dat zie je overal in. Eclips 2.0 etc. Sommige "verbeteringen" zijn niet alles..

Vroeger had je, onder andere in die meter paketten, van die soort fonteinen genaamd: green bamboo, yellow bees, red sun, white snow o.i.d. dat vond ik altijd de tofste die er in zaten. Volgens mij werden die een paar jaar terug ook nog los verkocht. Helaas kan ik die nergens meer vinden nu. Iemand tips?

Voor mij blijft toch het GBV meterpakket het meest nostalgisch. Zat altijd een kleine ratelband in en een soort trein achtige fontein.

Vroeger had je, onder andere in die meter paketten, van die soort fonteinen genaamd: green bamboo, yellow bees, red sun, white snow o.i.d. dat vond ik altijd de tofste die er in zaten. Volgens mij werden die een paar jaar terug ook nog los verkocht. Helaas kan ik die nergens meer vinden nu. Iemand tips?

Ja dat is oldskool inderdaad.Alleen waar vind je die nog en de kwaliteit is niet meer zoals vroegah van red lantern.:sad:

En niet te vergeten een kartonnetje"baby travellers"pijltjes zat er bijna altijd bij!��

dit pakketje is nog origineel zoals op de site staat..
https://www.vuurwerkplanet.nl/welkoopheemskerk/v_246_54012/allforfun/p230138_99265
heb er even een mailtje aan gewaagd en werd positief beantwoord dat de afbeeldingen kloppen.
toch nog wat leuke originele labels :)

Klopt.. Zena heeft deze ook en nog een meter pakket met oude labels en men bevestigde dat de labels gelijk waren :)

723%20vuurwerkmeter%20grs.png

02735%20All%20for%20fun_1.png

Bijna 1 euro per gr....best een goeie prijs vind ik persoonlijk.
Spring joy, happines...wat een nostalgie, heerlijk.
20161116_222234.jpg

Bijlagen

• Screenshot_20161116-222047.jpg
    Screenshot_20161116-222047.jpg
    219 KB · Weergaven: 1
Klopt en deze ook even besteld,voor de heb gewoon.. misschien die andere meter ook nog even aanschaffen.

Leuk om te zien dat pakketje hierboven. Bestelde ik als kind altijd het bekende "vader zoon pakket" toen nog 23 gulden. Dat ze dat nog steeds verkopen joh

pakketwitbaard1992a.jpg

Tis dan wel geen meter pakket maar dit is toch harde plasser werk of niet dan?

Foto:

Oudennieuwarchief.nl

Back
Bovenaan