Welk klein spul stook jij?

Status
Niet open voor verdere reacties.
De afgelopen jaren heb ik in dit topic een flinke lijst geplaatst met klein spul dat de moeite waard was. Ik had altijd maar een kleine selectie van deze lijst, maar het hielp wel goed om een overzicht te hebben. Helaas is die lijst alsmaar korter geworden. Best wat kwalitatief hoogwaardig klein spul is uitlopend vanuit de importeur of omdat regelgeving aangepast gaat worden/afspraken vanuit de branche.

Ik zal dit jaar dus aanzienlijk minder klein spul hebben, maar ik heb wel weer het één en ander op het oog wat eventueel de moeite waard is.

De stijgtollen is zo'n categorie die uitlopend is. Ik ben dan ook erg blij dat ik nog wat Mosquitos/Stinger Bees en Hurricane Twisters heb kunnen bemachtigen. Heb hier de afgelopen jaren ontzettend veel plezier aan beleefd, dus kijk hier wederom naar uit. De Mi Flai Haai is ook een artikel in die categorie die zeker de moeite waard is.

Hier en daar was er gelukkig nog de Geysir C en Höllenfeuer van Funke te koop. Het is onbegrijpelijk en ontzettend jammer dat dit kleine spul van Funke niet meer naar NL komt. De Cracker Fontänen worden enorm gemist.

Vorig jaar heb ik de Super Tornado's van Broekhoff gehad. Erg leuk spul voor tussendoor en ik hoop ze tijdens de afhaaldagen weer tegen te komen.

De Orcs zijn stelden helaas teleur vorig jaar. Daarom ben ik enorm benieuwd wat de concurrenten in de vorm van The Bomb, Monsters en Crackling Devils gaan doen. Hopelijk kom ik nog een variant tegen tijdens de afhaaldagen.

In de categorie 'mines' ben ik erg benieuwd naar de Crackling Kingz/Corsair Kingz van GBV. Op film ziet dit er top uit, dus dit zou zomaar een topper kunnen zijn in de categorie klein spul.

Wat ook een potentiële topper kan zijn, dat zijn de Cucaracha's van China Red en de Pyro's van Vuurwerkbunker. Beide verpakt in rood papier en ook al zijn het geen kanonslagen, het idee is erg leuk. Als ik de foto's moet geloven geeft de verpakking wel dat nostalgische gevoel dat we allemaal van het rode papier van vroeger kennen.

Ik hou van klein spul stoken. Vroeger heel veel sloffen rotjes, Babypijltjes, Singleshots en Romeinse kaarsen weg gestookt. Dit jaar heb ik grondbloemen, Crackling balletjes, Triple dumbum Single shots (Ben benieuwd), 4 van die kleine fluit potjes, Mines en ook nog mines met 2 knallen over van afgelopen jaren. Genoeg klein spul dus om de dag en avond mee door te komen.

Mijn probleem met het kleine spul is dat ik het wel koop maar niet stook. Meer mensen hier last van?
Heel erg veel last van. Vooral dat kleine Funke spul kan ik niet weerstaan maar ook alle stijgtollen moeten in het mandje net als Orc's etc... zelfs met 3 kinderen en visite niet te doen om weg te stoken.

Nope, ik stook alles op.. al duurt het 3 weken 😎
Dat hoef ik hier in de straat niet te doen helaas.

Mijn probleem met het kleine spul is dat ik het wel koop maar niet stook. Meer mensen hier last van?
Jep. Na een paar stuks klaar mee. Gelukkig waren er zat kids die de hele voorraad hebben afgestoken. Ik ga dit jaar wel iets selectiever inkopen qua klein spul.
Wat meer kwaliteit en must haves en geen hele zooi

Ik heb eind 2023 een restje bunkervoorraad klein spul van een stoppend verkooppunt voor een zacht prijsje overgenomen.

Heb voor de komende jaren nog 30 doosjes grondbloemen, ontelbaar 12- pack jumping jacks, wreckling shot en dergelijk klein spul. En nog 4 doosjes höllenfeuer.

Afgelopen jaarwisseling eigenlijk voor het eerst dat ik klein spul gewoon helemaal niet leuk vond, en dus bijna alles weer opgeborgen.

Komend jaar nieuwe kansen:)

Laatst bewerkt:
Ja enigszins wel, maar ik koop vooral veel geluidsarm vuurwerk en stijgtollen maar dat is meestal geen doen door het weer. Dus die zijn vaak erg leuk voor door het jaar heen aangezien ik er toch de ruimte voor heb

Grondbloemen, happinnes, die nieuwe mine thunderking dingen, die nieuwe morning glory's (wizard, magic broom etc.) heb ik dit jaar gekocht.
Verdere favorietjes zijn mosquitos, draaizonnen en die assorted fountain van wolff. Helaas deze allemaal niet weten te bemachtigen.

Ik heb intussen een flinke verzameling van klein stookspul, zowel cat1 als cat2. Het cat2 raak ik eigenlijk nooit aan (vaak gewoon geen tijd voor), maar cat1 altijd wel wat met de kids natuurlijk. Toch zorg ik wel altijd dat ik van alles minstens een vol pakje bewaar, ben van nature geen verzamelaar, maar met het kleine stookspul heb ik dat dan net weer wel😂

Misschien dat ik voor volgend jaar alles eens sorteer voor een collectiefoto

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan