Welk gevoel komt er in jou boven als de klok op 00:00 staat?

Krijg een raar zenuwachtig gevoel in mijn buik. Kan ook echt niet goed stilzitten.

Terwijl je dan de hele dag afgestoken hebt, is het toch iets speciaals als het 00:00 is. Ik mag ook niet de deur uit voordat ik me familie gelukkig nieuwjaar heb gewenst, maar ren daarna als een malloot naar buiten.

Half 12 pff even na buiten even de vuurwerk honger stillen door een potje af te steken.

Pf 20 voor 12, weer even na buiten. Wat is het tog stil? tog maar weer wat kleins aan steken.

Kwart voor 12, vuurwerk honger stillen heeft geen zin meer.
Tog maar even na de koelkast voor een biertje!

10 Voor 12, Wat gaat de tijd sloom! Slokje nemen, peuk roken,weer klok kijken!

5 voor 12 vuurwerk klaar zetten, 1 minuut later staat het al klaar., hmm had ik het om 11 uur al niet klaar gezet?

Van 5 voor 12 tot 1 voor 12, De seconde's gaan echt sloom!

1 voor 12, Heey een klok! AFTELLEN!!

12 uur Stoken stoken stoken!!!!

Oooh neee eerst iedereen gelukkig nieuw jaar wensen!

1 over 12 DE HELL!!!

0.00 uur is bij mij altijd een emotioneel moment, snel terugkijken op het afgelopen jaar en hopen dat het nieuwe jaar veel mooie dingen brengt. komend oud en nieuw wordt voor mijn vrouw en mij erg speciaal omdat, als alles goed gaat begin februari onze eerste kleine geboren wordt!!! Ik ben nu eenmaal emotioneel aangelegt!!!

Oud en nieuw is voor mij sowieso een moment om terug te kijken wat er allemaal gebeurt is en hopen op een goed nieuwjaar!!!

0:00 Is voor mij niet zo'n heel bijzonder moment. Het leukst vind ik juist de tijd ervoor: het knallen overdag en het af en toe wat sier 's avonds. Toch is er altijd een gevoel van enorme spanning. Dat komt volgens mij door de chaos overal. Er zijn veel geluiden zonder ritme. Video's met goed geluid opgenomen om 0:00 herinneren extra goed aan die spanning. Kijk bijvoorbeeld naar deze video en het komt helemaal terug:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Met geluiden anders dan knallen is dat effect er ook. Neem als voorbeeld een muziekstuk wat ik een tijd geleden heb gemaakt, waarbij ik het effect van 0:00 / dat van een mascleta heb nagemaakt met een storende radio:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Het gaat hem daarbij vooral om de atmosfeer.

Laatst bewerkt:
MIj geeft het geen apart gevoel meer hoor. Het lekkerste gevoel krijg ik namelijk al om 10:00 uur 's morgens. De rest van de dag kun je toch al knallen en cakes afschieten tot je erbij neer valt. Dan is het gevoel van mij rond 00:00 uur wel al een beetje verdwenen (ook met het oog op het feit dat het dan officieel nog maar 2 uur mag duren). Dus, nee.. geeft mij niet echt een vrolijk gevoel, maar ik geniet wel nog van mijn projectjes.

ik heb het gevoel van:"er zit weer en jaar op met setbacks en ups dit jaar ga ik weer knallen (letterlijk & figuurlijk)"

mixed feelings is het soms ook, blij dat er een jaar op zit maar ook half verdrietig vanwege familie problemen en persoonlijke problemen, vuurwerk is mijn uitlaat klep, mijn wereldje waarin ik weet wat ik doe en het altijd goed doe.
dit geeft een gevoel van accomplishment even alles vergeten en feest vieren.

cheers

ik heb het gevoel van:"er zit weer en jaar op met setbacks en ups dit jaar ga ik weer knallen (letterlijk & figuurlijk)"

mixed feelings is het soms ook, blij dat er een jaar op zit maar ook half verdrietig vanwege familie problemen en persoonlijke problemen, vuurwerk is mijn uitlaat klep, mijn wereldje waarin ik weet wat ik doe en het altijd goed doe.
dit geeft een gevoel van accomplishment even alles vergeten en feest vieren.

cheers

Dit gevoel is zo herkenbaar he. Heel mooi geschreven.

@ Marizon, kan me helemaal inleven met je stukje! Weet precies wat je bedoelt en herken het duidelijk bij mijzelf.

Sommige zeggen dat 00:00 niks meer speciaals voor hun is, omdat ze de hele dag al gestookt hebben. Ik máák het speciaal, omdat ik alle cake's voor 00:00 overlaat :p

Ik deel mijn vuurwerk in; dit is voor overdag, dit is voor de vooravond, dit is voor na 00:00.

Denk dat vele het indelen voorzichzelf, en ik houd me er ook echt aan! Dus 00:00 blijft speciaal, en ik krijg ook elke keer weer zenuwachtige gevoelens als de klok komt. Heb het zelfs als ik naar het filmpje kijk...:D

Als eerst tel ik altijd de laatste 10 seconden hardop af. Dan krijg ik een koude rilling over mijn rug als de klok slaat en wenst iedereen in huis elkaar een gelukkig nieuwjaar. Ik wacht uit fatsoen altijd totdat iedereen geproost heeft met champagne en drink dan een paar slokken maar eigenlijk wil ik zo snel mogelijk naar buiten stormen om niks te missen. Maar dat komt ook helemaal goed na die champagne, want dan knallen we er op los.

recht blijven staan, niet omvallen.. dat is genant..
nee seriuus :| ben al 2 x met O&N gevallen om 00.00 in de gang..

ik trilde helemaal van spanning en toen kwam er een harde knal.. en ik viel om in de gang :P

maar gelukkig heeft niemand het gezien..

Krijg altijd kippevel als ik 00:00 op de klok zie staan!! Rillingen over m'n hele lichaam!! Maar ook wel weer een super goed gevoel!!

Laatst bewerkt:
Mijn gevoel kan als volgt omschreven worden.

De eerste 1 minuut: Verdomme moet ik weer die ***** champagne drinken, snel drinken zodat we kunnen gaan genieten!

De volgende 20 seconden: Met een euforisch gevoel naar buiten toe, al genietend van het vuurwerk dat om je heen afgaat....

Het volgende uur: Genieten van al het moois dat de lucht in gaat, van ons zelf en van iedereen om ons heen!

Het daarop volgende uur: Slechte zin....dat was het weer voor dit jaar. :angry:

JETZT GEHT LOSS!!!!:D:D:D

Altijd eerst iedereen snel de beste wensen doen, slok champagne en dan als een idioot naar buiten struikelen met 4 potten onder je arm:D

De rest sjokt er achteraan of blijft binnen staan en dan het eerst volgende half uur is het gewoon zwaar genieten!:D

recht blijven staan, niet omvallen.. dat is genant..
nee seriuus :| ben al 2 x met O&N gevallen om 00.00 in de gang..

ik trilde helemaal van spanning en toen kwam er een harde knal.. en ik viel om in de gang :P

maar gelukkig heeft niemand het gezien..

Hahahahahahahah sorry maar das echt grappig :P daar wil ik wel bij zijn eigenlijk.
Ik tril ook een beetje maar kan me wel een beetje onder bedwang houden maar nokkie gaan dat heb ik gelukkig nog nooit gehad. :D

Mijn gevoel kan als volgt omschreven worden.

De eerste 1 minuut: Verdomme moet ik weer die ***** champagne drinken, snel drinken zodat we kunnen gaan genieten!

De volgende 20 seconden: Met een euforisch gevoel naar buiten toe, al genietend van het vuurwerk dat om je heen afgaat....

Het volgende uur: Genieten van al het moois dat de lucht in gaat, van ons zelf en van iedereen om ons heen!

Het daarop volgende uur: Slechte zin....dat was het weer voor dit jaar. :angry:

Ik zeg precies het zelfde! We vieren het namelijk ook altijd samen!

Alleen 1 ding, ik maak: Het daarop volgende uur: Slechte zin....dat was het weer voor dit jaar. :angry:

Zuipen tot dat je er bij neervalt:p

Rillingen. Ik stook pas sinds vorig jaar maar ieder jaar kreeg ik de rillingen. Het idee dat er een nieuw jaar begint, en dan je de lucht lekker kan verlichten.

:)

Back
Bovenaan