"Wel of geen kooi" als regel in productinformatie

Bij propyro (duitsland) lagen tijdens de verkoopdagen heel veel kooien achter in het weiland :p
Denk dat heel veel producten NL/DE één importbestelling is en ze dan voor gemak allemaal met kooi doen. In DE is dat niet nodig, maar NL wel dus kun je makkelijker vanuit één import dozen verdelen, wordt wrs anders logistiek ingewikkelder en mss zelfs onder de streep duurder voor een importeur. Zullen de Duitsers blij mee zijn, ook met onze kooien opgescheept zitten.

ik ben ook wel voor het vermelden of iets in een kooi zit of niet. Dit is toch wel belangrijke informatie voor als je een nieuw of oud product wilt kopen. Het forum is toch juist bedoeld om informatie te delen met elkaar en als de importeurs het ook vermelden waarom wordt het dan hier ook niet bij gezet op de artikel pagina.

Ook ik koop inderdaad met grote voorkeur producten die wel in kooi zitten. Een harde burst is voor mij heel belangrijk, een zachtere knal doet enorm afbreuk aan de beleving.

Hier ook voorkeur om de kooi informatie wél te delen.
Waarom? Omdat er zo ontzettend veel (China) demo filmpjes zijn met opgevoerde samples, dat dit geregeld geen eerlijke verwachting creëert. Voor zowel compounds als losse cakes geeft het een iets safer gevoel wanneer deze wél in een kooi zitten.

Juist nu er meerdere importeurs deze gegevens wel delen met de winkeliers, zou ik er voor pleiten om dit wel op vuurwerkcrew te vermelden. Dit is voor de liefhebber van grotere meerwaarde dan voor de doorsnee consument en past daarmee m.i. prima op de productpagina.

Ook voor. Reden: de diverse demo's (zowel importeur als winkel) waar we onze keuzes enigszins op konden baseren zijn dermate schaars geworden dat je nu bijna een keuze moet gaan maken o.b.v. een china-film. En ja ik weet dat er ook bij demo's (regelmatig) samples gebruikt werden maar het geeft een betrouwbaarder beeld dan enkel de krekelfilm.

Hier ook voorkeur om de kooi informatie wél te delen.
Waarom? Omdat er zo ontzettend veel (China) demo filmpjes zijn met opgevoerde samples, dat dit geregeld geen eerlijke verwachting creëert. Voor zowel compounds als losse cakes geeft het een iets safer gevoel wanneer deze wél in een kooi zitten.

Juist nu er meerdere importeurs deze gegevens wel delen met de winkeliers, zou ik er voor pleiten om dit wel op vuurwerkcrew te vermelden. Dit is voor de liefhebber van grotere meerwaarde dan voor de doorsnee consument en past daarmee m.i. prima op de productpagina.

Volledig mee eens, het zegt toch altijd iets als er een kooi op zit. Met name over de burst! :)

Ik denk niet dat de instanties dit forum nodig hebben om te bepalen welke producten ze extra aandacht moeten geven. Dit is een vuurwerkforum van en door liefhebbers en essentiële informatie over wel over geen kooi lijkt mij zeer zinvol. Dat men dan van te voren al producten selecteert op dit criteria lijkt me logisch, al zegt het maar een klein beetje over de uitwerking. Vorig jaar was er ook gedoe over de city lijn van magnum, zonder kooi bleken te zijn. Nou dat waren echt meer dan prima cakes en ging beter dan een aantal cakes met kooi bleek achteraf. Kortom ik zou graag de informatie lezen

Ik ben ook voor om deze info te delen. Hoe meer info hoe beter, zeker nu er niet of nauwelijks nog importeur demo’s geschoten worden.

Ik ben ook voor. Het hoeft niet persee te betekenen dat een product dan slecht is of iets maar je weet wel inderdaad hoe realistisch de demo filmpjes zijn vanuit China.

meen je dit serieus? kijk de meeste freaks hebben wel een blikschaar inmiddels ga ik vanuit maar de standaard consument die staat om 12 uur mooi te kloten dan

Met alle respect maar de acties die er tegenwoordig zijn stellen niet zoveel meer voor.

Een paar jaar geleden ging een 30mm 2 kilo bak voor €65,- over de toonbank in een freakactie, met de marge die er tussen zat en aantal boxen die er uit gingen bleef de kooi er om :) Opzich ook niet gek als je 1000 orders moet weg knallen in een paar uur tijd :wink:

Met alle respect maar de acties die er tegenwoordig zijn stellen niet zoveel meer voor.

Een paar jaar geleden ging een 30mm 2 kilo bak voor €65,- over de toonbank in een freakactie, met de marge die er tussen zat en aantal boxen die er uit gingen bleef de kooi er om :) Opzich ook niet gek als je 1000 orders moet weg knallen in een paar uur tijd :wink:

nee dat is zeker waar , wij zetten altijd 1 iemand neer te knippen dus dan lukt dat prima en je kan veel voorbereiden

nee dat is zeker waar , wij zetten altijd 1 iemand neer te knippen dus dan lukt dat prima en je kan veel voorbereiden

Nette service! :wink:

De 'normale' consument moet je altijd voor zorgen dat deze een box ontkooit mee krijgt.
Heb verhalen gehoord waarbij de klant om 00:00 sneu op straat stond want er zat nog een kooi om de box..

Nette service! :wink:

De 'normale' consument moet je altijd voor zorgen dat deze een box ontkooit mee krijgt.
Heb verhalen gehoord waarbij de klant om 00:00 sneu op straat stond want er zat nog een kooi om de box..
jaa die verhalen hebben wij ook in het verleden gehad en dat hebben we sinds een paar jaar besloten dat we iedereen die service bieden . dit voor de duidelijkheid binnen ons team . dit betekent alles ontkooien voordat het meegaat , is nog geen minuutje werk en als je het vaak doet word je er snel in . en je bied de klant toch de service die je wilt , das natuurlijk het belangrijkste

das 1 van de dingen die mij altijd heel erg irriteerde als klant , die verrekte kooi , bijna net zo erg als lang wachten bijvoorbeeld

Wij halen al jaren ook altijd de kooien eraf, tenzij anders afgesproken met de klant.

Verder vraag ik mij af of het nog zin heeft om dit aan de artikelinfo toe te voegen. De hele kooi-discussie die in NL is losgebarsten sinds er eind vorig jaar meerdere artikelen werden afgekeurd en een hele bult op de nominatie stond om afgekeurd te worden, heeft te maken met EU-wetgeving. Onze kooien en de aangepaste kwalificatie die we daarmee in NL aan het verpakte vuurwerk meegeven staan ter discussie. O.a. daarom verdwijnen er steeds meer kooiproducten.

Hierboven worden Duitsland en België als voorbeeld genoemd. In Duitsland vinden de winkeliers de kooien maar lastig. Omdat consumenten wel naar de (NL-)producten vragen zijn er behoorlijk wat winkels die het voor lief nemen maar ook zij zijn de kooien liever kwijt dan rijk. In de basis hebben Duitse artikelen geen kooi.

De hele kooi-discussie die in NL is losgebarsten sinds er eind vorig jaar meerdere artikelen werden afgekeurd en een hele bult op de nominatie stond om afgekeurd te worden, heeft te maken met EU-wetgeving. Onze kooien en de aangepaste kwalificatie die we daarmee in NL aan het verpakte vuurwerk meegeven staan ter discussie. O.a. daarom verdwijnen er steeds meer kooiproducten.
Wil je daar meer over vertellen?

En ik vrees dat zeer Hollands dan ipv te verruimen er nog meer niet wordt getolereerd?

Heb je dit ook niet met cakeboxen? Ik weet zeker dat er ook veel mensen een cakebox met 4 cakes kopen en er om 12 uur achterkomen nadat de 1e cake is afgegaan dat je ze handmatig had moeten doorlonten.

Back
Bovenaan