Weinig bijval voor algemeen vuurwerkverbod

Palm Tree

VWC lid
De Alkmaarse burgemeester die pleit voor een algemeen vuurwerkverbod krijgt vanuit Den Haag weinig steun. Een meerderheid van de Tweede Kamer is tegen een vuurwerkverbod voor consumenten. Alleen oppositiepartijen GroenLinks, SGP en de Partij voor de Dieren, samen goed voor negen zetels, zijn al langer voor een verbod.

Burgemeester Bruinooge (CDA) kwam met zijn oproep na de brand van vannacht in de oude binnenstad van Alkmaar. Vier winkelpanden gingen in vlammen op en eenzelfde aantal raakte zwaar beschadigd. Als het aan Bruinooge ligt, is het daarom "over en uit met het vuurwerk".

Aanpak van raddraaiers

Regeringspartij PvdA ziet na de brand geen reden om nu wel voor een verbod te pleiten. "Je moet je energie steken in het aanpakken van raddraaiers. Die moeten keihard worden aangepakt", zegt PvdA-Kamerlid Marcouch.

Een algemeen vuurwerkverbod heeft volgens hem weinig zin, omdat er ook illegaal vuurwerk in omloop is. Verder wijst de PvdA erop dat gemeenten de mogelijkheid hebben om vuurwerk in bepaalde gebieden te verbieden. Ook D66 wijst erop dat gemeenten hun eigen vuurwerkbeleid kunnen voeren en daar ook zeker gebruik van moeten maken.

Bron: NOS.nl

Gelukkig hebben we in Delft wat deze kwestie betreft een rechtse burgemeester dus hier zullen we weinig last hebben van een verbod.

Kijk gelukkig snappen ze het in den haag nog. Daarom zie ik een vuurwerkverbod de komende jaren echt niet komen.

Gelukkig hebben we in Delft wat deze kwestie betreft een rechtse burgemeester dus hier zullen we weinig last hebben van een verbod.

Dat kan veranderen als omliggende gemeente wel een verbod uitspreken en er dus vuurwerk toeristen naar jullie toe komen en daar de boel gaan verzieken.

Moet zeggen dat ik dit wel een positief stukje vind wat wel hoopvol is.
Nu maar hopen dat steeds meer mensen zich positief gaan uitspreken.

Jammer dat dit rot kabinet ook bijdraagt aan de vernieling van Nederland, anders had ik dit positief nieuws genoemd. Maar goed, gelukkig maar dat Den Haag hier niks in ziet (wedden dat t komt door t geld!).

Eindelijk snappen ze het in den Haag!

Pak de raddraaiers en laat de miljoenen Nederlanders die wel genieten van vuurwerk met rust.

Jammer dat dit rot kabinet ook bijdraagt aan de vernieling van Nederland, anders had ik dit positief nieuws genoemd. Maar goed, gelukkig maar dat Den Haag hier niks in ziet (wedden dat t komt door t geld!).

Wat een belachelijk bericht wat naar mijn mening spreekt van weinig kennis van zaken.

Overigens "het geld".. Mocht je daarmee het percentage van de verkoopprijs van vuurwerk bedoelen sla je de plank volledig mis. Dat bedrag staat namelijk niet eens gelijk aan alle schade die door vuurwerk wordt veroorzaakt.

Wat betreft het bericht. Opvallen dat zoals elk jaar, ook nu de berichten NA oud en nieuw positiever worden. Alsof we allemaal even zijn vergeten hoe mooi en sfeerverhogend vuurwerk eigenlijk wel niet is.

Back
Bovenaan