Websites illegaal vuurwerk op zwart na aanhouding handelaar uit Aalst

jopoh

VWC lid
AALST - Een 25-jarige man uit Aalst (gemeente Zaltbommel) is dinsdag aangehouden, omdat hij anderen de gelegenheid zou hebben geboden om in illegaal vuurwerk te handelen.
De man was de eigenaar*van een aantal websites waarop anderen illegaal vuurwerk te koop konden aanbieden. Mogelijk bood hij ook zelf illegaal vuurwerk aan.*Deze websites zijn meteen op zwart gezet.

Vuurwapens*
Bij doorzoeking van zijn woning trof de politie twee vuurwapens en wat illegaal vuurwerk. Daarop is ook zijn 23-jarige vriendin aangehouden.
De man uit Aalst kwam al eerder in aanraking met de politie voor handel in illegaal vuurwerk.

1200 kilo illegaal vuurwerk
Tijdens het onderzoek zijn vier andere handelaren, die ook op de websites actief waren, bezocht en gehoord. Bij twee handelaren werd daadwerkelijk illegaal vuurwerk aangetroffen. Het ging om 1200 kilo vuurwerk.
Het vuurwerk in in beslag genomen en vernietigd.

bron: http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2119057/Websites-illegaal-vuurwerk-op-zwart-na-aanhouding-handelaar-uit-Aalst

Websites vs Webshops

Websites vs Webshops

Eigenlijk vreemd dat er in Nederland jacht gemaakt wordt op kleine vissen en vissen. Dit terwijl de echte grote vissen die middels webshops vanuit het Oosten werken met rust gelaten worden.

Die webshops uit het Oosten gaan een topjaar maken als de handel hier op nul gedraaid gaat worden.

Maar goed het gaat een hectisch vuurwerk seizoen worden met veel politie interventie in Nederland.
Aan de andere kant was het ook te verwachten dat de verkopers op de 'NL' sites eens aangepakt gaan worden met slogans zoals 'thuis bezorgt omgeving Waaldrecht' of 'afhalen omgeving Waaldrecht'.

Als dat ei van NL undercover via het Internet al contact weet te leggen met een vuurwerk verkoper, die op zijn fiets komt afleveren, dan moet de Hermandad dat ook kunnen.

Dan blijft alleen de winkel op 29, 30 en 31 december nog over. Misschien dat er wat minder geknalt gaat worden dit jaar.

Eigenlijk vreemd dat er in Nederland jacht gemaakt wordt op kleine vissen en vissen. Dit terwijl de echte grote vissen die middels webshops vanuit het Oosten werken met rust gelaten worden.

Die webshops uit het Oosten gaan een topjaar maken als de handel hier op nul gedraaid gaat worden.

Maar goed het gaat een hectisch vuurwerk seizoen worden met veel politie interventie in Nederland.
Aan de andere kant was het ook te verwachten dat de verkopers op de 'NL' sites eens aangepakt gaan worden met slogans zoals 'thuis bezorgt omgeving Waaldrecht' of 'afhalen omgeving Waaldrecht'.

Als dat ei van NL undercover via het Internet al contact weet te leggen met een vuurwerk verkoper, die op zijn fiets komt afleveren, dan moet de Hermandad dat ook kunnen.

Dan blijft alleen de winkel op 29, 30 en 31 december nog over. Misschien dat er wat minder geknalt gaat worden dit jaar.

Geef mij de sfeer maar van 15jaar geleden. Zwaar spul bij Alpeco en handel in shells die volop floreert op de fora. Iedereen wist wel wie er handelde en welke winkels in België onder de toonbank deden, maar er werd tenminste niet geadverteerd. Mensen moesten nog moeite doen om aan hun spul te geraken.

Die vage advertentiestites das niet meer of niet minder dan de kat bij een heel groot pak melk zetten..

Laatst bewerkt:
Geef mij de sfeer maar van 15jaar geleden. Zwaar spul bij Alpeco en handel in shells die volop floreert op de fora. Iedereen wist wel wie er handelde en welke winkels in België onder de toonbank deden.

Die vage advertentiestites das niet meer of niet minder dan de kat bij een heel groot pak melk zetten..

Er is een hele grote handelaar gepakt, denk dat veel mensen echt moeten oppassen....

Zou goed een oude klasgenoot van me kunnen zijn van het cambium tijd haha. Ach ja vind het niet erg dat die illegale zooi word aangepakt. Die domme kick van knallers die zo hard gaan dat je dingen er helemaal verrot er mee blaast. Van die harde muziek hebben me oren al genoeg herrie ontvangen. En laat dat illegale maar lekker stil weg blijven. Voor er weer sukkeltjes in de omgeving op 1 januari rond 05.00 weer iets achterlijks afsteken. Waardoor zelfs ik recht op in me nest zat.

Zou goed een oude klasgenoot van me kunnen zijn van het cambium tijd haha. Ach ja vind het niet erg dat die illegale zooi word aangepakt. Die domme kick van knallers die zo hard gaan dat je dingen er helemaal verrot er mee blaast. Van die harde muziek hebben me oren al genoeg herrie ontvangen. En laat dat illegale maar lekker stil weg blijven. Voor er weer sukkeltjes in de omgeving op 1 januari rond 05.00 weer iets achterlijks afsteken. Waardoor zelfs ik recht op in me nest zat.

Illegaal knalvuurwerk is een probleem, illegaal sier niet.

Illegaal sier geen probleem? Weet niet hoor, maar heb niet graag een buurman die voor de lol een serie shells ter grootte van een voetbal in zijn schuurtje heeft en besluit deze te gaan afsteken in een drukke straat op oudjaars avond. Er vervolgens achter komt dat hij geen juiste lancering heeft en bij het gemeentedepot voor bouwmateriaal achter de hekken kruipt om er een pvc pijp te pakken (stelen), en die vervolgens half de grond in te graven in zijn tuin en daarvandaan de shelss af te steken.

Helaas is dit verhaal niet hypothetisch maar waargebeurd. Het is allemaal goed gegaan, siervuurwerk ging uiteindelijk genoeg hoogte de lucht in, maar was potentieel een ramp als hij niet genoeg hoogte had gehad. Was ook blij dat hij er geen meer had toen hij er vervolgens toch ook achter kwam dat de pvc pijp gescheurd was.

Mensen die zijn gaan verkopen via dese sites zijn dom. Mensen die kopen via deze sites zijn dom!
En naief!! Iedereen zou slimmer moeten zijn. De handelaren verpesten zo alles... maar ook veel mensen praten te makkelijk via mobiel/whats app/forums etc.
Dit was te verwachten.
En diegene die de sites heeft gemaakt; je bent dom

Back
Bovenaan