Waterloo voor de snelle beslissers!

pyropim

VWC lid
Ik heb via via net vernomen dat er morgen 18 juni een groots vuurwerk in waterloo. Aan het vuurwerk zou 3dagen zijn opgebouwd en het zou een zeer groot spektakel worden, groter dan de vuurwerken in Knokke!!.

Grote historische reconstructie de slag van Waterloo - historische reconstructies waterloo

Grote historische reconstructie de slag van Waterloo

De Slag van Waterloo is één van de grootste Europese veldslagen, zowel door zijn omvang als door zijn gevolgen. Het Slagveld is vandaag een herdenkingsplaats geworden die ieder jaar bezocht wordt door duizenden mensen. Maar meer nog, om de vijf jaar, spreken duizenden vrijwilligers van overal ter wereld af, om een magistrale reconstructie te doen van de evenementen van 1815, een exceptioneel spektakel dat je absoluut moet gezien hebben.

PROGRAMMA

VRIJDAG 18 JUNI : VUURWERKGEVECHT
Groot spektakel van pyrotechnische steekspelen vanaf 22u00 aan de voet van de Heuvel van Waterloo. Eén uur van feeëriek klank- en lichtspel, aangeboden aan groot en klein. Drie internationaal bekende vuurwerkmakers nemen het op tegen elkaar en dienen elkaar van antwoord op een historische plaats die voor eeuwig getekend is door deze datum : 18 juni 1815.

Bedankt voor de post Pim,het valt toevallig op me verjaardag anders was ik er zeker bij geweest bij deze evenement.
De slag bij waterloo alleen al is mooi om te zien.

Hey Jack, ben je er geweest?

hoe was het?

welke vuurwerkbedrijven deden er aan mee?

greetz joeri

Ja ik ben er wezen kijken.

Nou.. vuurwerken groter als een gemiddeld vuurwerk in Knokke-heist was het zeker -niet-. Ik heb geen flauw idee wie daar geschoten heeft. Maar een 3 tal internationaal bekende vuurwerkmakers (Waar ik bij navraag ter plaatse geen duidelijkheid over kreeg) hebben daar zeker geen show geschoten.

Het vuurwerk begon ook 1 uur later dan hier vermeld. Maar op een affiche die we ter plaatsen kregen stond 22:30. maar het begon uit eindelijk om 23:05. Even daarvoor kon ik de volgende opmerking niet voor me houden: Volgens mij zijn ze het spijkerplankje kwijt :p

Het was wel leuk hoor. Maar echt overtuigen kon het me niet. Ik vond het een potpourri van vuurwerk waar ik zelf geen hout nog touw van kon maken. Die zeker het nivo van een gemiddeld vuurwerk tijdens het festival van knokke-heist niet kon halen.

Men moest 25 euro per persoon ophoesten om dit vanaf een tribune te kunnen bezichtigen. voor die 25 euro had ik echt wel iets mooiers, en zeker wat choreografisch gezien wat beters verwacht. Ik stond al met mn portomonee klaar, immers vind ik 25 euro best wel veel, dus verwachte er best wat van. Maar we hadden een perfect plaats gevonden achter de tribunes zodat we het gratis konden bekijken. En achteraf ben ik blij dat ik niet betaald heb. Ik vond het dat echt niet waard.

ik heb wat producten van Original voorbij zien komen. Waaronder 2.5 inch mortier blokken. Dus ik vermoed dat dit geschoten is door een waals of vlaams bedrijf. Het was zeker niet in elkaar gezet door een buitenlands bedrijf of pyrotechnieker. Het was best leuk om te zien allemaal. Wat ik zelf mooi vond was de prachtige koren muziek gecombineerd met vliegende balonnen met fonteinen er aan. Was een kippenvel momentje.

Afleidend aan de tekst op de website en welke Pim hier neer heeft gezet verwachte ik een soort van (mini) vuurwerkfestival. Maar die verwachting bleek dus niet te kloppen.

Van de 50 minuten die het geduurd heeft. Heb ik een compilatie in elkaar gezet van 25 minuten. En deze kun je *hier* downloaden. Veel kijkplezier :)

Laatst bewerkt:
Jack wederom bedankt voor je mooie film en de moeite die je hier voor gedaan hebt.
Het vuurwerk in deze show is mooi, dat zo wie zo, maar de samenhang ontgaat mij.
Prachtig inderdaad de ballonnen, zie je niet vaak, ontzettend leuk gedaan.
BTW: waren die andere 25 minuten niet boeiend genoeg?:p

Jack wederom bedankt voor je mooie film en de moeite die je hier voor gedaan hebt.
Het vuurwerk in deze show is mooi, dat zo wie zo, maar de samenhang ontgaat mij.
Prachtig inderdaad de ballonnen, zie je niet vaak, ontzettend leuk gedaan.
BTW: waren die andere 25 minuten niet boeiend genoeg?:p

Niet echt, weinig vuurwerk te zien. Ja, mensen die met fakkels ( rood, zilver, blinker, enz) rond liepen. Maar omdat nu 10 minuten lang op video jullie voor te schotelen lijkt me ook erg saai :p. Verder was er op de heuvel dan veel video projectie te zien. Maar ook dat lijkt me niet echt boeiend om dat te laten zien :wink:

Het voordeel aan deze potpourie aan vuurwerk, is dat het wél erg kleurrijke fotos heeft opgeleverd van Gerdo :D:

WATERLOO_18-06-2010006.jpg

WATERLOO_18-06-2010009.jpg

WATERLOO_18-06-2010_013.jpg

WATERLOO_18-06-2010_030.jpg

WATERLOO_18-06-2010_032.jpg

WATERLOO_18-06-2010_036.jpg

WATERLOO_18-06-2010_038.jpg

WATERLOO_18-06-2010_040.jpg

WATERLOO_18-06-2010_046.jpg

WATERLOO_18-06-2010_051.jpg

WATERLOO_18-06-2010_054.jpg

WATERLOO_18-06-2010_055.jpg

WATERLOO_18-06-2010_057.jpg

WATERLOO_18-06-2010_060.jpg

Meer fotos kun je natuurlijk vinden in ons fotoalbum :)

Ik heb het filmpje gedownload en bekeken.
Moet wel zeggen, dat ik af en toe moeite had, om de aandacht er bij te houden.
Veel saaie tussen stukken, met fakkels en zo.

Muziek vond ik echt niet mooi, ondanks dat ik heel af en toe wel een klassieke muziek cd opzet thuis.
En de manier van schieten vond ik ook wazig, veel tails en die worden ook bijna horizontaal afgestoken. (Pamela je haar brandt.)

Tijdens het schieten van de shells zaten wel veel mooie effecten tussen.
Ringen die van kleur veranderen, half om half effect shells, gouden brocade´s? met blauwe tips.
De ballonnen met een fontijn er aan, waren ook zeer gaaf om te zien. (Leuk om zelf een keer te doen.....)

Maar dat alleen de laatste 10 minuten echt leuk is.
Dat is wel een beetje hammer.

Toch bedankt voor het delen, Red baron.

Back
Bovenaan