Wat zijn jouw 3 vetste effecten? [23/24]

Waltr

VWC lid
Wat zijn jouw 3 vetste effecten en waarom?

Laat ik met mezelf beginnen...

1- Snow
Die dikke bursts met dat witte dwarrelende.
Gewoon netjes en wie wil er nu niet een kleine sneeuwbui met oud en nieuw...
Voor dit effect heb ik dit jaar de Tropic snow en de Ice flowers.

2- Scream
Het tofste effect om in de buurt de aandacht te vragen. Het rauwe is zo heerlijk. Sommige freaks hebben bv van de #4 dat de cakes traag zijn doorgelont. Voor mij is die seconde extra tussen de cakes wel gaaf want 'de rest' schrikt zich de ***** voor de 4e keer :)
Voor dit jaar de ROTP en de Whistling rainbow.

3- Crackling
Dikke crackling bursts. Lekker simpel stuk bruut geweld tussen het moois. Even de show hakken!
Voor dit effect heb ik dit jaar de Transbomber en de Caïro crackling.

Ben benieuwd naar jullie favorieten :thumbsup:

Laatst bewerkt:
Hummer / wasp sowieso met stip op 1! Erg veel zijn in de Blow Out, vorig jaar de Shaft en Hummingbird geschoten

Bijzondere kleuren als blauw, geel, roze vind ik tof, en kan het ook erg waarderen als dit in een (nieuw) product is verwerkt

Rauwe fluit zoals rotp of de bekende fluit cakes en compounds. En hier een voorkeur voor 3traps fluit! Ook dit zie je maar veel te weinig... Crazy ghost van wolff der dit jaar weer bij!

Met een eervolle vermelding voor het trage crackling zoals snowstorm, finale creakout, heerljjk!

1. Crossettes. Vooral multicolor met hele heldere lichten, mag ook met tails.
2. Spinners naar Peony. Dikke 'zilvere' spinners met een mooi vol boeket van kleur.
3. Palms. Een boeket van dikke goude of zilvere strepen in de lucht.

1. Crossettes. Hier krijg ik nooit genoeg van, vooral als ze goed open ploppen. Hoe zachter, hoe beter.
2. Rauwe fluit, vooral in een showtje en in combinatie met andere effecten. Het mooie is dat het zo'n beetje met alles te combineren is.
3. Spinners naar kleurtjes, precies zoals Arahon zegt. Eén van mijn favoriete cakes is de Stormy Flash van Lidl.

de volgende drie hebben mijn voorkeur in willekeurige volgorde :

Strak uitgewerkte willows die echt lang doorgaan.
Mega dikke palmstaarten.
Crossettes

1. Funkeweide, vooral de variatie met multicolor sterren erbij.
2. Brokatpalmen, prachtig effect, wat je terug ziet in de espada palm box, yggdrasil en europa star.
3. Lastig... gedeelde 3e voor de tweekleurige brocade 'Silver crown golden willow bijv.', en toch chrysanthemum. Zeker na de cairo crackling vorig jaar, is crackling met een goede burst toch wel echt dik in de bebouwde kom.

Leuk topic!!

1. Three stage fluiters in cakes (golden whistlers red wire, soddom and gomorrah 1e cake)
2. Hummers (wasp, nighthowler, mosquitos)
3. Gouden brocade/willow naar crackling/ blink tips, zoals snowstorm evo of crack salute katan (geen idee hoe je dit effect precies benoemt ?)

1. Dikke palmeffecten. Zoals in de Sidewinder van Broekhoff.
2. Crackling palmeffecten. Een van mijn favoriete. Zoals in de Hannover van Vulcan.
3. Dubbele goudeffecten. Schiet zowel de Double Gold van Profire als de Double Gold van Professional style.

Wat worden palms vaak genoemd, en wat zie je die weinig in ons NL sierassortiment!

Ook één van mijn favo effecten, vooral silver palm met multicolor tips of zo'n vette goudpalm die ff stationair hangt :handsup: nie continu die hinderlijke blink of peony boeketten dr bij!

Verder hier r ook scream/rauwe krijs

En dan twijfel ik tussen brocade met popping tips (als ouwe Snowstorm) of multipastelcolor dahlia/dikke peony

1. Green strobe with blue stars. De São Paulo van Pangu is de eerste cake waar ik dan aan denk, al heeft die cake ook een secondair effect. Maar dat vind ik echt een bloedmooie combinatie. Liefst de strobe nog in een willow vorm, dat is perfect in mijn ogen.

2. Multicolor peony of dahlia. Dan denk ik aan Fading Stars van Evolution Fireworks.

3. Een lekker volle spider. Kan met blinkers, gekleurde sterren of dragon eggs zijn.

1) Multicolour dahlia of peonie, zoals het finaledeel van de katan special 2, de fermata van funke of de 3e cake van de bunker booster. In 1 shot kàn ook (outlander/wings of darkness, of in de "pig" van CR, maar in verhouding met salvos komt dat toch minder uit de verf.

2) Goede dwarrelende/kruipende golden willows, ala funkenweide.

3) Willow met tip effect, zowel gecharmeerd als blinking tip (1,2" big box magnum), als de crackling/chrysanthemum tip van de eerste snowstorm.

4) toch nog een eervolle vermelding voor crackling crosettes of spiders die lekker lang doorgaan. En die zijn schaars.

Heel lastige keuze haha, ik vind eigenlijk alles echt heel mooi als het goed is uitgevoerd. Favoriete effecten zijn dan denk ik willows (incl. wat er dan ook bij zit aan kleur), chrysanthemum, zo'n beetje alles met blauw erin, of volle blinkerboeketten.

Het is makkelijker om effecten op te noemen die ik niks vind; goedkoop ogende crackling (dragon eggs, of bijv. wat in de duitse Alligator zit) of falling leaves die gelijk verwaaien.

Palm effect, maar dan echt die mooie brede palmen.

Glittering Willow

Crossettes is ook mijn favoriet, alleen jammer dat je hier niet veel van vind, dit effect mogen ze dus wat vaker in een compound verwerken. Dit jaar gelukkig een doos Splitting Red kunnen bemachtigen, vind het op dit moment de beste cake dat te vinden is met dit effect.

Maar echt op nummer 1. De Multi color Peony, hier mogen ze best wel wat meer mee doen, liefst 25gr per shot, zodat je echt een mooi rond effect krijgt. Een mooi ronde multi color Peony vind ik persoonlijk, mits echt goed uitgevoerd, het mooiste effect.

1. Hummerz, Duhh!
2. (Crackling)Crossettes of Time Rain, echt super vet
3. Rauwe Fluit / Fish, hier hebben we veel te weinig van imo

Moet zeggen dat ik de nieuwe Whistling Rainbow echt een super tof ontwerp vind

Sterke voorkeur voor sierlijke en bijzondere effecten:

1- Willows, en dan in het bijzonder Time Rain Willow effect, zoals bijvoorbeeld recentelijk uitgevoerd in de Sydney Sunrise van Magnum.

2- Dikke Palmen, van dat flinterdunne goud met een kleurtje of red plum erdoor.
Ghost Town China Red, Canada Lynx van Luypaers, Crank van Wolff, de Espada Palms of het laatste salvo van de MJB Cake (Evolution)

3- Crossettes.
Tempo moet wel goed zijn (redelijk hoog)om het effect echt goed tot zijn recht te laten komen. De Splitting Comets van Bonfireworks was een van de eerste crossettes die ik geschoten heb en gaf wel een WOW factor. Splitting Rainbow van GBV Weco is een meer dan waardige opvolger.

Dikke crackling tails en spider vallen net buiten de top 3.

In het verlengde van de effecten, favoriete kleuren of kleurcombinaties:
- Goud met blauw; goud met blauw en rood (Yellow River)
- Goud met groen en oranje
- Groen met blauw

1. Crossettes.
2. Kleurige peony, liefst met dikke tails/spinners.
3. Dikke crackling palms, ook graag met crackling tails.

Back
Bovenaan