Wat zijn de regels omtrent het halen van vuurwerk bij een groothandel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vraag me al een tijdje af wanneer je wel, en wanneer je niet bij een importeur/exporteur (bijv. Di Blasio Elio / Zink Feuerwerk) tegen de inkoopprijs vuurwerk mag kopen. Wat zijn de regels hiervoor?
Dit vraag ik me af omdat ik van vrienden verschillende dingen hoor. De ene zegt: 'Je hebt niks extra's nodig' terwijl de andere zegt: 'Je hebt een pasje / certificaten nodig'.
Zelf heb ik op de Di Blasio Elio site gekeken voor informatie. Hier werd ik niet veel wijzer uit aangezien ik geen Italiaans kan en de vertalen hielp me ook niet.

Ik wil graag opheldering hierover en het is alleen ter informatie. Ik ben niet van plan hier zelf iets mee te gaan doen (heb geeneens een rijbewijs / de tijd om vuurwerk te halen), maar vraag me dit al een tijdje af. Ik zou graag tegen mijn vrienden willen zeggen: 'Nee jongens, het zit zo en zo'.

Alvast bedankt!

Ik kan het zo 1,2,3 even niet vinden, weet zeker dat het ergens op t forum staat, maar je kunt zeker als particulier geen professioneel vuurwerk halen in bv. Duitsland.
Naar mijn idee moet je een opslagvergunning hebben, aantonen dat je papieren hebt om het in te voeren, een beziger zijn en ook nog eens de juiste papieren voor het vervoer ervan.

Een smak geld op tafel leggen.
Als je maar genoeg geld geeft, dan bezwijkt iedereen er voor.
Het blijven harde tijden he.

he

deze info zal je nooit kunnen vinden en word ook door 3e nooit gegeven.
omdat dit via via gaat onderwereld

maar even voor jou

opslag bewijs
invoerbewijs
certificaat
en boven de 100 karton +/-

en voor denjo

zink heeft geld zat en zink wil niet het zelfde meemaken als Jorge in 2009/2010

Gr Zwitsal

Hahaha...ik wilden ook al zo een topic aan maken.
Ben je me voor geweest vwc-member Interessant :)

Ben ook benieuwd wat de proff er van zeggen over hoe het nu in elkaar zit.
Wil je inport hebben, dan zowieso genoeg geld voor hebben.
En een paar 100 euros loond het zich namelijk niet.

Niet alleen Jorge hoor ook 2 NL inporteurs hebben bezoek gehad van de politie en de beslastings dienst een paar jaar terug.

Wat bedreft Zink,
Zink weet ook dat hun producten en voor al de Zink 901,902 & nu ook de Zink 903
Masaal op de illegale markt komen.
Maar zo lang het maar legaal bij hun word gekocht.
Maken hun zich niet strafbaar en verdienen er ook veel geld mee.

Bij Jorge was het gewoon gekke werk hoe dat daar in zijn werk ging :bonk:

@pyroteamzuid

Zink weet er van maar omdat vaak naar groothandels/(groothandelaren) gaat is het van de buiten wereld niet te zien, je moet verstand hebben en via via weten hoe te werk gaat.
want je weet donders goed.

spreken is zilver en Zwijgen is goud

en daarbij onze blauwe huismussen kijken ook mee dus help ze niet veder :bye:

en cafferata en royal waren de importeurs mag toch wel gezegd worden.

denk dat op deze vraag maar 1 antwoord te geven is in de loop van de jaren en via via krijg je vast te horen maar ik geef je de info niet sorry.

Gr Zwitsal

Maar je kunt zeker als particulier geen professioneel vuurwerk halen in bv. Duitsland. Naar mijn idee moet je een opslagvergunning hebben, aantonen dat je papieren hebt om het in te voeren, een beziger zijn en ook nog eens de juiste papieren voor het vervoer ervan.

Een beziger?

opslag bewijs
invoerbewijs
certificaat
en boven de 100 karton +/-

Wat bedoel je met 'boven de 100 karton +/-'?

Ik hoorde ook mensen over KvK-bewijs/pasje. Maar dan moet je dus een bedrijf hebben en daar bewijs van?

Een beziger?

Wat bedoel je met 'boven de 100 karton +/-'?

Ik hoorde ook mensen over KvK-bewijs/pasje. Maar dan moet je dus een bedrijf hebben en daar bewijs van?

Even voor jou je kan niet zo maar tegen zink zegen doe mij maar even 1 karton van 903 ,maar gaat dan om echt Groote partijen.

Kvk papieren.
Opslag bewijs.
Veel centjes :p
Invoerrechten.

Meer kan en wil ik niet zegen.

Gr Zwitsal.

Oke, dankje. Begrijp dat je dan natuurlijk meer inkoopt dan 1 kartonnetje. Maar vroeg me gewoon af hoe dat spul hier beland. Best wel veel moeite eigenlijk...

(Trouwens ABN zou wel fijn zijn, ik snap namelijk 90% van je zinnen niet. En dat is makkelijk op te lossen met een komma/punt/hoofdletter)

In Duitsland lijkt mij het veel moeilijker iets te kopen dan in bijv. Polen, misschien heb ik een verkeerd idee maar dat daar even een arbeider een kartonetje ..... voor je pakt?
Je betaald meer etc maar ook geen last?

@pyroteamzuid

en cafferata en royal waren de importeurs mag toch wel gezegd worden.

denk dat op deze vraag maar 1 antwoord te geven is in de loop van de jaren en via via krijg je vast te horen maar ik geef je de info niet sorry.

Gr Zwitsal

Cafferata en Royal bedoelden ik niet.
Maar ook geen verlieslijst blijkbaar dan.

Nee die info waar jij het waarschijnlijk over hebt ?
Hoef ik ook niet te weten :wink:

België is in de jaren te moeilijk geworden en te duur.
Buiten de Benelux b.v het Oosten is het veel gemakkelijker om aan illegaal vuurwerk te komen alles wat je maar wilt en het is niet eens zo moeilijk het te vinden.
Komen het zelfs nog nota bene brengen bij een bestelling van een paar 1000,- Euro.
Met op veel producten als prijzen waar de NL dealer het niet eens kan aanbieden omdat ze er bijna of helemaal niks op verdienen.

Dat antwoord van mij was natuurlijk niet helemaal op waarheid berust.

Kijk, als we willen dat de illegale markt kapot gaat, dan vertellen we hier alles hoe dat spul hier beland. Maar dat doen we niet, want dat is gewoon niet slim.

Wat ik wel kan zeggen;

Je rijdt met een busje naar Polen toe, daar laad je je bus vol.
Je rijdt weer terug en tadaa.
Maar het grote werk gaat via containers en daar weet ik niets vanaf :wink:

Dat was ook niet de vraag van vwc-lid Interessant !
Hoe de illegale handel werkt maar hoe je er aan zou kunnen komen op een legale manier !

Ik denk dat hier het afhalen van vuurwerk bij grote opslag locatie, danwel distributiecentra's etc. (Fabriek?) Bedoeld word. En beetje het Sligro idee.

Wat ik mezelf ook wel eens heb afgevraagd: Is het mogelijk om aan vuurwerk te komen zonder tussenpersonen, Bijv. winkeliers,dealers etc. En het direct vanuit de fabriek dan wel Opslag/distributiepunt te halen?

Het lijkt mij, dat je op die manier de nodige euro's kan besparen. Zeker met de grotere bedragen.

Ik denk toch dat het vrij moeilijk word omdat ook de polen wel weten dat er een gigantische illegale handel is. Zo is het dus vrij simpel om te beginnen met handel. Nee, ik denk dat je gewoon in polen ergens een paar kartonnetjes op de kop moet tikken.

Maar ja, geld opent alle deuren :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan