Wat zijn de regels bij slecht weer?

Torrr

VWC lid
Ongeveer 15 jaar geleden was het ontzettend slecht weer en ben ik toch door wezen stoken om alles op te maken. De dag er na werd er echter gedoogd om 18.00 te stoken. Ik weet nou niet meer of daar destijds een mededeling van de regering is gekomen, maar het werd gedoogd omdat heel veel mensen nog veel vuurwerk in huis hadden en dat vond de overheid geen prettige gedachte.
Mijn vraag is nu of er een mededeling over wordt wordt gedaan of moet je zelf maar het initiatief nemen en hopen dat het de dag erna wordt gedoogd ?

Goede vraag. Ik verwacht zelf vrij weinig coulance aangezien Nederland de afgelopen 15 jaar nou niet bepaald toleranter is geworden op dit onderwerp. Op eigen initiatief alles een dag verplaatsen zal ik zelf niet zo snel doen, dan bewaar ik liever nog wat tot het volgende jaar. Mocht er wel een officieel-aangekondigde gedoogconstructie komen voor 1 Januari zou ik daar wel gebruik van maken. Afhankelijk van de timing haal ik mischien nog wel wat bij ook xD

Bij slecht weer heb je effectief pech. De regels staan niet toe dat je op een andere tijd afsteekt en de hoeveelheid vuurwerk die je met de verkoopdagen in huis mag hebben, mag je daarna ook hebben (op een afgesloten plek).

De regels zijn er dus in principe waterdicht.

Gedogen wordt NOOIT gepubliceerd, want dan wordt het toestaan/ legaliseren, en dat gaat in deze tijd natuurlijk niet meer werken.

Bij slecht weer heb je effectief pech. De regels staan niet toe dat je op een andere tijd afsteekt en de hoeveelheid vuurwerk die je met de verkoopdagen in huis mag hebben, mag je daarna ook hebben (op een afgesloten plek).

De regels zijn er dus in principe waterdicht.

Gedogen wordt NOOIT gepubliceerd, want dan wordt het toestaan/ legaliseren, en dat gaat in deze tijd natuurlijk niet meer werken.
Precies dit. Dus je moet eigenlijk zelf een gezonde overweging gaan maken en hopen dat dit goed uitvalt...

echter voor een dag later zijn de voorspellingen net zo ruk :bonk:

Ik weet dat er ooit.. vanwege het slechte weer een mededeling werd gedaan vanuit de regering.. om geen vuurwerk af te steken en dit op 1 januari te doen. Het was toen te gevaarlijk en de regering heeft toen die oproep. Gedaan.

Gevalletje pech hebben. Gezien de vooruitzichten ook niet geweldig zijn voor de 1e zou je er ook weinig mee opschieten. Heb er zelf ook geen behoefte aan. De visite/gezelligheid is er allemaal dinsdag.
Allemaal heel hard hopen en duimen dat het dinsdag tussen 18 en 02 heel erg mee gaat vallen.

Ik weet dat er ooit.. vanwege het slechte weer een mededeling werd gedaan vanuit de regering.. om geen vuurwerk af te steken en dit op 1 januari te doen. Het was toen te gevaarlijk en de regering heeft toen die oproep. Gedaan.
Weet je nog wanneer dit ongeveer was ?

Voor de individu zijn er geen regels omtrent het weer. Je hebt gewoon pech als het rot weer word. Wat dit jaar waarschijnlijk zo gaat zijn.
Men gaat er vanuit dat de burger zelf het verstand heeft te kiezen of ze wel/niet gaan stoken. Verder gelden de standaard vuurwerkregels.

Alleen bij evenementen gelden er regels, ook tijdens de jaarwisseling, waarbij als de wind een bepaalde snelheid te boven gaat, alles word gecancelled uit veiligheidsoverwegingen. Regen/sneeuw is echter geen reden om iets te cancellen.

Voor de individu zijn er geen regels omtrent het weer. Je hebt gewoon pech als het rot weer word. Wat dit jaar waarschijnlijk zo gaat zijn.
Men gaat er vanuit dat de burger zelf het verstand heeft te kiezen of ze wel/niet gaan stoken. Verder gelden de standaard vuurwerkregels.

Alleen bij evenementen gelden er regels, ook tijdens de jaarwisseling, waarbij als de wind een bepaalde snelheid te boven gaat, alles word gecancelled uit veiligheidsoverwegingen. Regen/sneeuw is echter geen reden om iets te cancellen.
Het gaat hier niet om cancellen, het gaat er om om wat ik vraag in de startpost.

Er zijn geen regels over. Er is geen ruimte in het vuurwerkbesluit om de toegestane stooktijden zomaar even te verplaatsen, verschuiven, veranderen. De dienders in de straat kunnen 1 januari een oogje dichtknijpen, wat ze altijd al wel doen, maar als er een chagrijn tussenzit die je een lontje ziet aansteken...

Ik kan me die melding uit de overheid ook nog heugen die wigster meldt. Zo'n generaal pardon heb ik maar één keer meegemaakt, was blijkbaar nog een regering die geen schijt aan de bevolking had.

Er zijn geen regels over. Er is geen ruimte in het vuurwerkbesluit om de toegestane stooktijden zomaar even te verplaatsen, verschuiven, veranderen. De dienders in de straat kunnen 1 januari een oogje dichtknijpen, wat ze altijd al wel doen, maar als er een chagrijn tussenzit die je een lontje ziet aansteken...

Ik kan me die melding uit de overheid ook nog heugen die wigster meldt. Zo'n generaal pardon heb ik maar één keer meegemaakt, was blijkbaar nog een regering die geen schijt aan de bevolking had.
Ja ik begon te twijfelen aan mijzelf. Wanneer was het was het al 2000 of was het nog regering kok

"De regel bij zeer slecht weer is, dat je gewoon mag stoken op 1 januari." Als je me niet geloofd of meer wilt weten ben ik bereid hier met feiten te komen en dat dan iedereen zegt, idd je hebt helemaal gelijk, had ik even niet over nagedacht. ;)

Back
Bovenaan