Wat zijn de beste partijen om op te stemmen

Viva la Bang

VWC Moderator
Forumleiding
Aangezien het kabinet "geploft" is en Mark Rutte het ontslag van het kabinet aangeboden heeft aan de koningin mogen we zo goed als zeker weer gaan stemmen (18+).

Ik vraag me af wat nu de beste partij is om op te stemmen als we onze hobby nog lang willen behouden?

De VVD is niet onwelwillend volgens mij maar zijn er nog meer partijen die tegen een verbod zijn?

Ik denk dat dit wel handig is om te weten. Zeker voor diegene die niks met politiek heeft maar wel wil stemmen vanwege het in stand houden van de traditie om vuurwerk met Oud en nieuw af te steken. Elke stem is er 1:D.

een topic waar ik zelf ook al een tijdje over nadacht.
misschien handig om een soort overzicht te maken puur als het op vuurwerk aankomt.
of je het met de rest van hun ideeën eens bent is dan wat anders maar je weet wel of het veilig is voor je hobby om op een bepaalde partij te stemmen.

dat moet je straks op een partij gaan stemmen waar je het met de overige standpunten bijna niet mee eens bent. maar terzake, ik vind dit een goed topic en ik dacht dat D66 ook tegen een verbod was? voor de linkse freaks een en voor de rechtse mensen een. toch handig.

Ik geloof dat de PVV ook tegen een vuurwerk verbod is.
Maar aangezien Geert W. zaterdag 360 graden draaide in zijn standpunt, geloof ik die partij ook niet meer.
(Maar dat deed ik 2 jaar geleden ook al niet...)

Mijn stem gaat nog steeds uit naar de VVD.

D66 tot mijn spijt, vind ik een lijsttrekker hebben die alleen maar wijst en loopt te verwijten.
Maar met oplossingen komen ze helaas niet.
Vind ik trouwens ook van de SP.

(We moeten immers bezuinigen en dat moet helaas pindaboter wel gebeuren...
En of bezuinigen sociaal kan....)

Vind het wel een handig topic, dank daarvoor.
Zelf verdiep ik mij eigenlijk helemaal niet in de politiek.
Maar mocht er 1 of meerdere partijen uitkomen die gunstig zijn voor onze hobby kan ik me verder verdiepen in die partij.

Volgens mij is het op dit moment zo gesteld met de voorkeuren:

VVD: Tegen
CDA: Tegen
PVV: Tegen
SP: Tegen
PvdA: Voor
Groenlinks: Voor
Partij voor de dieren: Voor
SGP: Voor
D66: Tegen
Christenunie: Voor

Dacht ik.

Laatst bewerkt:
Volgens mij is het op dit moment zo gesteld met de voorkeuren:

VVD: Tegen
CDA: Tegen
PVV: Tegen
SP: Tegen
PvdA: Voor
Groenlinks: Voor
Partij voor de dieren: Voor
SGP: Tegen
D66: Tegen
Christenunie: Voor

Dacht ik.

SGP is ook voor.
SGP staat voor Staatkundig Gereformeerde partij.
En vuurwerk is des duivels he.
(Boe!:wink:)

Eerlijk gezegd hoop ik dat het Hero Brinkman lukt een goede partij op poten te zetten.. dan is dit voor mij zeker een potentiele partij om op te stemmen.
Hoop dan alleen dat ie zijn PVV standpunt over het vuurwerk heeft meegenomen want PVV is tegen een verbod.
Ik ga er vanuit dat Brinkman ook tegen een verbod is aangezien hij en de PVV nogal hechten aan de Nederlandse tradities.

PvdA is volgens mij behoorlijk verdeeld, hun jeugdafdeling was altijd tegen en verschillende locale politici ook. Maar onder druk van GL (die actief hebben geflyerd voor hun vuurwerkverbod bij zon partijbijeenkomst) stemmen ze landelijk voor. Weet niet of ze dat weer doen als GL straks in de verkiezingen zou verliezen en nog minder invloed hebben.

Wordt denk ik VVD. Een partij die flink wil bezuinigen en die tegen een vuurwerkverbod is.

Ik ben het helemaal met je eens.

Bij de andere partijen zijn ook nog wel eens leden die er andere ideeën op nahouden als het tot een stemming komt in de kamer.

Ik stem liever op een partij die nederland weer op het goede pad krijgt en dan eventueel tegen een verbod is.
Maar als die partij dan voor een verbod is, so be it.

Zo de VVD heeft veel aanhangers hier (stem zelf ook VVD):p

ter aanvulling van het lijstje partijen...

de 50plus partij: ongetwijfeld voor (staat (nog) niets over in hun programma)

ik denk dat er meer is dan alleen maar een hobby .
zaken als werkgelegenheid en wat koop kracht vind ik toch het belangrijker .
dat er steeds meer mensen naar de voedselbanken moeten ik echt belachelijk .
of de partij nou wel goed voor onze hobby is of niet.
ik denk toch dat ik voor de sp ga of PVDA .

Ik vind heelons land belachelijk!
De gehele poletiek geloof ik niet meer!
Van alles beloven en als punt je bij paaltje komt het niet meer weten of tog alles net iets anders doen.
Dat ons land een beetje na de ***** aan het gaan is vind ik zeer spijtig.'
Wat de meerderheid (kleine) over vuurwerk denkt vind ik ook spijtig.
Of ik ga stemmen?
NEE!
Ik doe niet meer mee met die poppenkast!
Ik laat dan ook liever mijn stem ongeldig maken..
Want niet stemmen dan gaat de stem automatisch na de grootste en dat gun ik ze dan net niet..

volgens mij heeft het geen nut om op een partij te stemmen alleen maar vanwege het vuurwerkverbod. Welke partijen ook het kabinet gaan vormen, er zullen concessies gedaan moeten worden en ik gok dat geen enkele partij zich hard maakt voor het behoud van de vuurwerk traditie

volgens mij heeft het geen nut om op een partij te stemmen alleen maar vanwege het vuurwerkverbod. Welke partijen ook het kabinet gaan vormen, er zullen concessies gedaan moeten worden en ik gok dat geen enkele partij zich hard maakt voor het behoud van de vuurwerk traditie

Wel waarschijnlijk uit eigenbelang om zo nog meer zieltjes te winnen.:wink:

ik denk dat er meer is dan alleen maar een hobby .
zaken als werkgelegenheid en wat koop kracht vind ik toch het belangrijker .
dat er steeds meer mensen naar de voedselbanken moeten ik echt belachelijk .
of de partij nou wel goed voor onze hobby is of niet.
ik denk toch dat ik voor de sp ga of PVDA .

Hier sluit ik me bij aan. Ik stem niet voor mijn hobby op een partij. Maar ik stem op een partij die in mijn ogen het beste voor heeft met de samenleving en die zich minder aantrekt van het bemoeizuchtige Brussel.

Back
Bovenaan