Wat was jou favoriete vuurwerkjaar?

Dus het jaar wat je het leukste vond. Ik zit te twijfelen tussen oud en nieuw 2008/2009 en tussen 2011/2012. Oud en nieuw 2008 omdat ik toen voor het eerst van me leven super vlinders live mocht meemaken, en ik vond dat GEWELDIG. En 2011/2012 omdat ik toen me eerste harde knallers had. Vorig jaar was het af en toe leuk, maar over het algemeen nogal saai.

Zeg global, even tussendoor. Hoe oud ben je nu? Ik vond alles voor 2009 mooi. Toen werd ik opgepakt haha

alles voor 2011 tot toen werd alles groter en meer.
in 2011 werd ik vader dus stond vuurwerk echt op de 2e plaats en in dat jaar werd ik ook nog een gepakt.
hopelijk word dit jaar weer een top jaar !
en vooral zonder regen en wind !

gr

2009/2010 toen had ik nog geen hypotheek.haha en 2008 toen ik voor het eerst een winkeltje ontdekte in laar.wat een tijden pffff....laatste jaren zijn qua beleving niet meew zo als eerst..best jammer maja.

2008/2009/2010. Het jaar(en) dat alles kon en mocht.
Werk en privé ging het me voor de wind.
Dus kon ik een gigantische hoeveelheid vuurwerk perimenteren.
Ik had toen bij Ano vuurwetk gekocht voor ongeveer 2500 euro.
(5 dikke winkelwagens vol) dat jaar had ik ook in belgie en om de hoek het een en andere gekocht.
Jullie kennen de beelden van 80x 3" salutes wel.
En de klassieke knal colectie die ik toen opgedtookt heb.
En als klap op de vuurpijl heeeel veel sier shells.
Waaronder stutatas en itricci's cylinder salutes enzv.
Ja een groot gekkehuis.
De jaren daarna heb ik ut een stul rustiger en socialer gehouden.

Wat toen kon kan nu echt niet meer..
Je weet wel.
Huisje boompje beestje en vrouwtje.
En uuh de jacht op illegaal vuurwerk lijkt ieder jaar erger te worden.
Ik ben blij dat ik het toen heb mee kunnen maken;)

2008/2009/2010. Het jaar(en) dat alles kon en mocht.
Werk en privé ging het me voor de wind.
Dus kon ik een gigantische hoeveelheid vuurwerk perimenteren.
Ik had toen bij Ano vuurwetk gekocht voor ongeveer 2500 euro.
(5 dikke winkelwagens vol) dat jaar had ik ook in belgie en om de hoek het een en andere gekocht.
Jullie kennen de beelden van 80x 3" salutes wel.
En de klassieke knal colectie die ik toen opgedtookt heb.
En als klap op de vuurpijl heeeel veel sier shells.
Waaronder stutatas en itricci's cylinder salutes enzv.
Ja een groot gekkehuis.
De jaren daarna heb ik ut een stul rustiger en socialer gehouden.

Wat toen kon kan nu echt niet meer..
Je weet wel.
Huisje boompje beestje en vrouwtje.
En uuh de jacht op illegaal vuurwerk lijkt ieder jaar erger te worden.
Ik ben blij dat ik het toen heb mee kunnen maken;)
Nice. Salute shells lijken me echt gaaf man :D. Zag er een paar vorig jaar van een paar 100 meters in de lucht. Die druk kon ik gewoon voelen.

Ik ga lekker sentimenteel doen, maar mijn beste jaar ligt toch al weer ruim 10 jaar terug. Doen ik bij mijn oma oud & nieuw vierde en daar voor het eerste vuurwerk mocht kopen bij de sigarenboek op de hoek.

2010/2011 heel veel vuurwerk met een grote hechte groep gestookt.
Zo gek als dat jaar zal het nooit meer worden.

2010/2011 heel veel vuurwerk met een grote hechte groep gestookt.
Zo gek als dat jaar zal het nooit meer worden.
Heb je daar toevallig een compilatie van op Youtube?

Had het trouwens niet zo met vuurwerk in dat jaar. Kan me herinneren dat ik de eerste COD: Black Ops destijds op 30 december had, en 31 december speelde ik em de hele dag door tot de avond. En toen het avond was, gingen we naar onze tante en had ik daar in totaal alleen maar een paar knetterpijltjes en 2 pakken Thunderkings afgestoken :p.

Jaar daarop was ik qua vuurwerkmentaliteit zwaaaaaar veranderd.

2009-2010 toen ik de eerste prijs met de prijsvraag van de Rijswijkse vuurwerkhal won en tevens de jaarwisselingen van de eind jaren tachtig toe de knallers nog hard en legaal waren :)

2009-2010 toen ik de eerste prijs met de prijsvraag van de Rijswijkse vuurwerkhal won en tevens de jaarwisselingen van de eind jaren tachtig toe de knallers nog hard en legaal waren :)

Zomaar dat was een jaar zonder mij dus beetje jammer dit :p hahahahhaha

Nog steeds 2007-2008, een groter gekkenhuis dan toen heb ik niet meer meegemaakt.
Kijk de films nog erg vaak terug :cool:

Mijn favoriete Oud & Nieuw was de jaarwisseling van het millenium (31 december 1999) :thumbup:
Was toen een kleine bengel en het meeste vuurwerk was mij nog wereldvreemd. Kan me herrinneren dat mijn vader een houten balkje had met daarin gaten geboord om sterretjes in te zetten, 10 stuks op een rij. Zat destijds in groep 8 en als je strijkers bij je had, was je echt dé man. Die had ik niet, laat staan dat ik wist waar je die kocht. Dus ik keek behoorlijk op tegen de grote jongens met het harde knalspul.

Eindeloos sjouwen met veels te zware tassen tot de nok toe gevuld met jeugdvuurwerk. Sloffen rotjes waarvan je vingers rood kleurden van het loswikkelen. Fluitpijltjes waarvan het lontje om de haverklap eruit viel. Duimen zwart van de aansteker met wieltje, wat je er 's avonds urenlang kon afschrobben met Jif (tegenwoordig Cif). Van 10 uur 's ochtends tot 's avonds tegen achten stond ik non-stop buiten. Geen honger en geen dorst, alleen maar stookkriebels. Echt genieten tot het laatste rotje!

Siervuurwerk kocht ik nog niet, dus de hele avond ging op aan gezelligheid met de familie voor de tv. De Staatsloterijshow, waarbij iedereen op het puntje van de stoel zat. De Klok kijken en daarna om 0.00 uur naar buiten om het vuurwerk van de straat te zien. Vanaf die jaarwisseling begon de kruitkoorts toe te nemen en kreeg ik het magische gevoel bij vuurwerk te pakken. Vanaf 1 januari 2000 begon het serieuze sparen. De spaarpot werd helaas leeggesnoept door de aankoop van pokémonkaarten en cd's, maar er bleef altijd wel iets over. In december 2000 kon ik dan eigenlijk mijn eerste meterpakketje zelf betalen en enkele budgetcakes aanschaffen.

Het jaar 1999 zal ik altijd omarmen. Want naast de jaarwisseling waren er genoeg andere dingen die 1999 voor mij speciaal maakte. Het laatste jaar van de basischool, de afscheidsmusical, het schoolkamp met hele leuke herinneringen, de muziek, dagenlang naar TMF en The Box gekeken. Gewoonweg een topjaar!

Mijn favoriete Oud & Nieuw was de jaarwisseling van het millenium (31 december 1999) :thumbup:
Was toen een kleine bengel en het meeste vuurwerk was mij nog wereldvreemd. Kan me herrinneren dat mijn vader een houten balkje had met daarin gaten geboord om sterretjes in te zetten, 10 stuks op een rij. Zat destijds in groep 8 en als je strijkers bij je had, was je echt dé man. Die had ik niet, laat staan dat ik wist waar je die kocht. Dus ik keek behoorlijk op tegen de grote jongens met het harde knalspul.

Eindeloos sjouwen met veels te zware tassen tot de nok toe gevuld met jeugdvuurwerk. Sloffen rotjes waarvan je vingers rood kleurden van het loswikkelen. Fluitpijltjes waarvan het lontje om de haverklap eruit viel. Duimen zwart van de aansteker met wieltje, wat je er 's avonds urenlang kon afschrobben met Jif (tegenwoordig Cif). Van 10 uur 's ochtends tot 's avonds tegen achten stond ik non-stop buiten. Geen honger en geen dorst, alleen maar stookkriebels. Echt genieten tot het laatste rotje!

Siervuurwerk kocht ik nog niet, dus de hele avond ging op aan gezelligheid met de familie voor de tv. De Staatsloterijshow, waarbij iedereen op het puntje van de stoel zat. De Klok kijken en daarna om 0.00 uur naar buiten om het vuurwerk van de straat te zien. Vanaf die jaarwisseling begon de kruitkoorts toe te nemen en kreeg ik het magische gevoel bij vuurwerk te pakken. Vanaf 1 januari 2000 begon het serieuze sparen. De spaarpot werd helaas leeggesnoept door de aankoop van pokémonkaarten en cd's, maar er bleef altijd wel iets over. In december 2000 kon ik dan eigenlijk mijn eerste meterpakketje zelf betalen en enkele budgetcakes aanschaffen.

Het jaar 1999 zal ik altijd omarmen. Want naast de jaarwisseling waren er genoeg andere dingen die 1999 voor mij speciaal maakte. Het laatste jaar van de basischool, de afscheidsmusical, het schoolkamp met hele leuke herinneringen, de muziek, dagenlang naar TMF en The Box gekeken. Gewoonweg een topjaar!
Ja m'n favoriet jaar in me leven was ook toen ik in groep 8 zat in 2006. Wat een tijd had ik toen joh. Maar dat was niet m'n favoriete vuurwerkjaar :p.

Back
Bovenaan