Wat was het eerste vuurwerk dat je hebt gekocht en/of afgestoken ?

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Allemaal doen we het: terugkijken naar die goede ouwe tijd. Niets is er mooier dan het moment waarop we de eerste keer vuurwerk af mochten steken en het moment waarop we voor het eerst vuurwerk mochten kopen.

Wat was het eerste vuurwerk dat je hebt gekocht en/of hebt afgestoken? Vermeld het hier. Heb je daarvan nog foto's en/of films? Vergeet die dan zeker niet om te plaatsen!

Barentsen.jpg

Begin jaren '90. Als jonge tiener voor het eerst met mijn vader mee om vuurwerk te kopen na er jarenlang om gezeurd te hebben. Bij Henk Barentsen in Biggekerke (klein dorpje in Zeeland) Betalen van eigen zakgeld. Maximaal twintig gulden. Bij een lokale verkoper die niet aan bestellijsten deed maar alleen losse verkoop zonder wachten.

trucendoos.jpg

Ik had het eenvoudigste pakketje met wat klein siervuurwerk. We mochten nog geen rotjes. Maar wat was het mooi en spannend.
Mijn vader had wat groter vuurwerk en een paar hele mooie grote fonteinen. Maar natuurlijk was het eigen vuurwerk het mooist. Hoe klein ook.

Barentsen was relatief duur. Ik denk dat ik 20 gulden betaalde voor dit pakketje daar. Het jaar daarop wilde we toch graag naar Middelburg om vuurwerk te kopen. Daar had je Brammetje Dump (NU BD store) en die had Schuurmans vuurwerk en was goedkoper.

Later kocht ik meer en (wat) groter vuurwerk. Maar dit was het begin voor mij: Het kleinste pakketje van Flower Basket.

Back
Bovenaan