Wat was het eerste vuurwerk dat je hebt gekocht en/of afgestoken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Allemaal doen we het: terugkijken naar die goede ouwe tijd. Niets is er mooier dan het moment waarop we de eerste keer vuurwerk af mochten steken en het moment waarop we voor het eerst vuurwerk mochten kopen.

Wat was het eerste vuurwerk dat je hebt gekocht en/of hebt afgestoken? Vermeld het hier. Heb je daarvan nog foto's en/of films? Vergeet die dan zeker niet om te plaatsen!

Natuurlijk grondbloemen en Astronauten. Mijn eerste cake kan ik mij ook nog goed herinneren. De Master Li een 5 shots potje. Wat was ik daar toen trots op.

Denk dat dat toch iets uit een meterpakket is geweest wat de vrachtwagenchauffeur verkocht aan mn pa. En dan mocht ik t weer afsteken.

Dat is absoluut niet moeilijk.
Astronauten(meerdere sloffen kopen zodat je er zeker de dag mee door kwam),babypijlen in bulk(beide versies),grondbloemen ook in bulk.
En dan van s'morgens vroeg tot 12:00uur stoken,en soms de dag erna ook nog omdat t niet op was en t niet bewaard mocht worden in huis tot volgend jaar :)

Trektouwtjes, telt dat?

Anders zal het waarschijnlijk een morning glory zijn geweest met mijn oma in hun achtertuin. Eerste wat ik zelf heb gekocht waren astronauten.

Dat is absoluut niet moeilijk.
Astronauten(meerdere sloffen kopen zodat je er zeker de dag mee door kwam),babypijlen in bulk(beide versies),grondbloemen ook in bulk.
En dan van s'morgens vroeg tot 12:00uur stoken,en soms de dag erna ook nog omdat t niet op was en t niet bewaard mocht worden in huis tot volgend jaar :)
Bij ons gingen ze uiteindelijk met handenvol in de vuurton 😂

Sterretjes en morning glorys. Het eerste met lont waren rookballetjes en knetterballen.
Kwa pot was het de mystery mines van Lesli, wat een machtig ding vond ik dat toen😎

Dat zijn rotjes, grondbloemen, babypijltjes en jumping jacks geweest. Kan me nog goed herinneren dat ik op oudejaarsdag de hele dag met een tas vol vuurwerk door het dorp liep. Hele mooie tijd!

Ik denk dat het babypijltjes of grondbloemen waren. Samen gekocht met mn broertje van de vuurwerkgiftcards die we vroegen met sinterklaas :bonk:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan