Wat vinden jouw ouders en familie van je hobby.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iedereen vindt het onzin. En aan het einde van het jaar vragen ze wel of je het toch wel weer bij hun komt vieren.

Was altijd wel grappig; beide ouders zuunige knieperds maar m'n vuurwerkpassie heeft m'n vader me gegeven. Die heb ik, toen hij er nog was, wel eens getrakteerd op een mooie jaarwisseling waar hij dan volop van genoot. Hij reed me ook altijd naar de dealerds, nooit zeurend over de kapitalen waarmee z'n kofferbak volgestouwd werd. M'n moeke altijd mopperend, en bang, maar als ik dan bij hun stookte stond ze er (op grotere afstand en dan nog angstig) ook wel erg van te genieten. Maar m'n pa is weg, m'n moeder een halfdemente zeikerd geworden die elke scheet nog zonde van 't geld vindt, zussen heb ik het maar niet over (te veel negatiefs van hun ouders, vooral moeder, meegekregen) dus ik stook lekker in m'n eentje hier met de straat als gezellige (alwel opportunistisch meeprofiterend) deelgenoten, helemaal prima.

20/25 jaar geleden was het echt een no go om meer dan 100€ te bestellen.

Maar ondertussen vinden ze er niks meer van, komen wel even langs tussen 17:00 en 20:00 om met ons te eten en even naar het vuurwerk kijken, maar daarna gaan ze verder met hun eigen plan.

Al vinden ze het misschien wat overdreven wat er tegenwoordig besteld wordt:angel:

Eerder was het altijd zonde van het geld en van 10:00 tot 2:00 de hele dag door dat geknal voor het huis vonden ze ook te gek. Tot dat ik een keer oud en nieuw ergens anders ging vieren. Ze hadden zelf wel wat vuurwerk gekocht maar ze vonden er niks aan. Sindsdien zijn ze het dus gaan waarderen en kunnen ze zelf dus eigenlijk ook niet meer zonder.

Tja vuurwerk en oud en nieuw is altijd wel een dingetje geweest, heel veel plezier maar ook wel eens verdriet door de jaren heen.
Heb de passie al sinds ik als pup altijd met m'n vader mee ging naar Bex in Belgie, geweldig vond ik dat en heb het dus niet van een vreemde.
Ben inmiddels de 40 gepasseerd en van alle gevoelens en ervaringen in m'n leven is vuurwerk de enigste wat ongewijzigd is gebleven.
Ik heb een topper van een vrouw, ze vind het uiteraard zonde van het geld maar ze gunt het me wel.
"Als" ik al op vakantie ga dan word dat Malta ergens anders word 'm voor mij niet en ook daarin schikt ze.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan