Wat vinden jouw ouders en familie van je hobby

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Vinden ze het allemaal prima of hebben ze er tog wat moeite mee? Post het hier en laat ons allemaal weten wat jullie naasten van je hobby vinden.

Mijn ouders zijn helaas overleden. Dus die kunnen er niks meer van vinden. Maar toen ze nog leefden was mijn vader mijn stookmaatje die me het vuurwerk heeft aangeleerd en mijn moeder de hater. Echter langzamerhand zag ze in dat dat bij mij geen zin meer had en dus gunde ze me de passie.

Mijn oma van me vaders kant is zo'n "achter de ramen kijker". Dus iemand die niet houd van vuurwerk, maar er wel naar kijk en het stiekem toch wel mooi vind. Sinds ze ziet hoe het me bezig houd, o.a. door social media (een 91 jarige vrouw), helpt ze me met sparen/de FB-acties etc. Ze vind het nog steeds zonde van me geld, maar ze gunt het me wel.

Mijn zusje is iemand, die me zeker sinds het overlijden van me ouders, iemand is die me overal in steunt en mee helpt. Ze koopt zelf geen vuurwerk nog steekt ze het af, maar ze vind het wel mooi en net als met me oma helpt ze me waar ze kan.

De rest van de familie heb ik geen of nauwelijks contact mee en boeit me ook niet echt wat hun mening is.

M'n vriendin vindt het allemaal prima. Ik moet zelf weten waar ik mijn geld aan uitgeef. Ze koopt nog wel eens een cake of compoundje voor mij vlak voor de jaarwisseling. Super tof.

Ik woon al jaren niet meer thuis, maar mijn ouders verklaren mij voor gek, maar vinden het ook prachtig. Als ik het bedrag noem wat ik uitgeef krijg ik lachende nee-schuddende ouders, haha. Ze snappen tegenwoordig erg goed dat het een hobby door het jaar heen is en niet enkel voor 31 dec - 1 jan. En ik laat vaak een paar cakes staan die ze dan kunnen schieten als ik het niet met hun vier dus dan vinden ze het helemaal prima haha.

M'n zus is jankerd en vindt het allemaal maar niks. Maar, je raadt het al, kijkt maar al te graag naar mijn en andermans vuurwerk.

M'n laatste oma is helaas overleden 2 maanden terug, maar die vroeg altijd hoe het was geweest als ik bij haar op bezoek kwam na O&N. Ze keek dan altijd met volle aandacht naar mijn filmpjes.

Vanuit familie en vriendenkring krijg ik vaak de opmerkingen dat ze het zonde vinden, in de mate waarin ik het afsteek, maar tonen gelukkig wel begrip. Ieder heeft zijn hobby en voor eenieder is het aan hen om te bepalen welke waarde dat heeft. Gelukkig maar. En zelfs al zouden ze afkeurend reageren, probeer ik ze altijd terug te counteren aan iets waar zíj veel geld aan uitgeven. Vaak wordt dat dan genoemd als iets waar je wel wat aan hebt.

Ach, wat maakt het ook uit. Mijn hobby = mijn beslissing! :thumbsup:

Ik ben net zo'n grote freak als mijn vader. Mijn moeder vindt het prachtig, maar te veel geld. Echter ziet ze de 31e altijd wel weer dat het 't allemaal waard was en kan ze mij daarnaast toch niet tegen houden. Mijn vriend vindt het leuk. Hij doet gezellig met mij mee, maar is geen groot liefhebber. In mijn vriendenkring zijn er maar twee die ook van vuurwerk houden. Gedurende het jaar ben ik ook bezig met vuurwerk en dan krijg ik meestal de vraag "of ik nu alweer bezig ben met vuurwerk?".

Me vader vind niet erg
Me vriendin zegt eerst nee en dr na woow
Ik zelf zeg vol gas
Me broer steelt me schuur leeg als ik niet uitkijk
Me schoon ouders kan je beter huis van kopen die je niet kan kopen ivm huizen te kort voor midden inkomens

Normaal vind iedereen van de familie het prima en laten ze mijn ding doen,maar dit jaar is het weer een wat grotere hoeveelheid.
Het zullen wel wat verbaasde gezichten zijn,en wat gemor bij het binnenbrengen van de bestellingen (moet dat nu en waarom zo veel) maar om 00:00 moet ik wel het grootste de lucht in knallen terwijl ik de eerste minuten van de omgeving wil genieten. Zal voor de lol op het moment der momenten een cat-1 fonteintje afsteken;)

Iedereen hier om mij heen weet het en accepteert dat ook volledig. Uiteraard in de begin jaren toen het wat serieuzer werd ook wel eens de vraag gekregen of ik dat niet zonde van het geld vond, tis maar 1 dag. Inmiddels weet iedereen al een 15 jaar dat het niet meer dan 1 dag is, dat het voor mij een dagelijkse hobby is. Ze vinden het maar wat mooi en vonden het ontzettend zuur dat er afgelopen jaar het verbod was en de buitenlandse tripjes niet door konden gaan. De vrouw vind het ook prima, ze vind het veel geld maar doet er gelukkig totaal niet moeilijk over. Ze vind het prachtig om mij bezig te zien met de hobby.

Men vindt het leuk maar ook wel weer zonde van het geld haha. Maar toch is het wel altijd genieten, ook voor hun. Alleen begrijpen is een ander verhaal, dat vinden de meesten lastig. Ach ja, ieder zn hobby toch?

Eerst was het altijd zonde van het geld. Nu pronken ze er haast mee. Ik vier het bij mijn ouders en die nodigen altijd veel mensen uit. Als je mooi vuurwerk wil zien moet je hier komen. Tegenwoordig waarderen ze het nog meer want een paar jaar terug vierde ik het in het buitenland en hun hadden een verschrikkelijke jaarswissling. Mijn vriendin schrok in het begin van de bedragen, maar nu ziet ze het als een goed excuus om zelf veel te shoppen want ik kan er niks van zeggen.

het begon een paar jaar geleden met 1 compound, want dat is leuk voor onze 2 kinderen. Nu is het samen filmpjes kijken en een cake of compound uitzoeken voor een ieder uit het gezin, naast een paar extra cakes/compounds voor papa..

Vrouwlief vind het helemaal leuk dat ik er zo mee bezig ben. Laat haar ook regelmatig videos zien van het vuurwerk wat ik gekocht heb. Zij kijkt vooral uit naar de trip naar Duitsland als we langs de supermarkten gaan om vuurwerk te halen. We halen dit jaar ook gezellig samen het vuurwerk op. De rest van de familie vind het prima. Dit jaar uitgenodigd bij mijn zusje om daar oud en nieuw te vieren en hun kijken erg uit naar het vuurwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan