Wat vinden jouw ouders en familie van je hobby.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Vinden ze het allemaal prima of hebben ze er tog wat moeite mee? Post het hier en laat ons allemaal weten wat jullie naasten van je hobby vinden.

Ouders: genieten er van maar zullen er nooit een rooie cent aan uit geven.
Familie: heb een paar ooms aangestoken met het vuurwerkvirus, en ook de neefjes.

Mijn vader vind het geldverspilling en levensgevaarlijk, maar kijkt altijd wel met oud en nieuw. Mijn moeder vind het ook mooi en zegt elk jaar niet overdrijven. Familie vond het ook wel heel mooi vroeger, maar tegenwoordig is de familie er nooit meer bij.

Ieder jaar weer hetzelfde liedje. Zonde van het geld, wat kost dat wel niet etc. Er is bijna niemand in mijn familie die het leuk vind. Maar ik wel.:D

Krijg daar nooit vragen of opmerkingen over gelukkig. Van vrouwlief krijg ik ook alle ruimte om te genieten van de hobby en heeft ze het niet over de kosten.

M'n ouders vinden dat ik vaak te veel uitgeeft ( 150,- ). van hun hoeft het niet, ze vinden het geldverspillen, slecht voor de aarde. m'n neef integen, die stookt ook graag met mij vuurwerk af als we bij hem zijn.

Ze accepteren het, en snappen ook steeds meer dat het niet een hobby is waar je 1 dag plezier van heb maar iets waar je het hele jaar mee bezig bent. Mijn ouders willen niet weten wat ik uitgeef en mijn vriendin vindt het veel te veel, maar gelukkig zeuren ze er niet meer over tegenwoordig nu ze er achter zijn dat dat toch niets uithaalt.

Mijn ouders zijn dood, dus die hebben er niks meer van te vinden, ma is in 2017 overleden aan ******, pa in 2015 aan een hartaanval. De rest van de familie, ze vinden het verspilling van het geld, maar snappen dat het MIJN passie is dus laten me gewoon gaan. Qua buren, geen idee, woon pas een kwartaal waar ik nu woon, dus geen idee hoe zij denken over vuurwerk. Voorheen was ik altijd de buurman die het meeste vuurwerk kocht en kwamen ze vaak bij mij kijken. Vrienden zijn net als familie. En de rest boeit me niet.

Daar zijn de meningen nog altijd over verdeeld. Goed, ze weten niet wat voor geld er in omgaat maar ze vinden het wel prachtig om te zien en omdat ik altijd een show schoot voor iedereen vonden ze het ook mooi om te zien hoe ik met vuurwerk omging en wat ik ermee bereikte.

Iedereen weet dat het mijn passie is en laat mij mijn ding doen! Sommige vinden het zonde van het geld maar alle hobby's kosten geld! Mijn vrouw geniet als ik maar geniet :D

Ik vier altijd oudejaarsavond met mijn ouders. Mijn vader vind het prachtig en jut me al in de zomer op. En dat op mijn 40ste... hahaha. Mijn moeder is blij dat het 1 januari is en dat alles achter de rug is en is blij dat ik al mijn vingers en ogen nog heb (draag al 5 jaar een vuurwerkbril).
Mijn ouders, vrienden, kennissen, of wie er op oudejaarsavond ook zijn, genieten wel van het vuurwerk wat ik af steek. En soms staan er heel veel toeschouwers... Afgelopen jaar waren mensen uit de omgeving zelfs teleurgesteld dat we oud- en nieuw ergens anders vierden....

Bekende uitspraak: waarom koop je niet iets waar je langer plezier van hebt?...

Dat zegt mijn vriendin ook heel vaak, mijn antwoord is dan altijd ik heb er het hele jaar al voorpret van gehad.

Verder doet mijn vriendin er gelukkig niet echt moeilijk om, tenzij ik een bepaalde grens over ga qua geld, maar dan is ze de dag erna er ook wel weer overheen. Ze vindt dat ik er hard voor werk.

Mijn ouders heb ik inmiddels geen boodschap meer aan en de familie ook niet. Een van de voordelen van steeds ouder en volwassen worden.

Hier zegen ze er niet veel over want ze zijn nu al aantal jaren gewend van mijn dat ik veel koop alleen me moeder zeg meestal van heb je nog niet genoeg vuurwerk haha hoor ik wel elke jaar ze genieten er wel allemaal van dat is wel fijn

mijn moeder vind het zonde van het geld maar zal er nooit over zeuren.
mijn vrouw vind het mooi maar is zelf niet van het afsteken maar zal nooit zeggen zonde van je geld.
mijn broer is nog gekker van vuurwerk dan mij(kan bijna niet) en mijn neef is ook helemaal maf van het spul.
dus ik steek elk jaar met mijn familie af zeg maar.
mijn dochter vind het ook leuk om het zelf af te steken(cat 1)is pas 9 dus rustig aan beginnen.
en dan heb ik nog 3neven die ook mee stoken dus wij vermaken ons wel.

Elk jaar het zelfde gezeur, eerst zeggen ja is toch zonde geld dit en dat en het ligt in mijn huis blablabla en om 18:00 als het siervuurwerk tevoorschijn komt is het ineens mooi en maken al die andere argumenten niks meer uit:bonk:

Haha, fantastisch om dit alles te lezen. Ik herken veel. Mijn ouders vonden het vroeger altijd zonde.. echter sinds de studietijd in het hoge noorden en het harde werken nu, moet ik het ook maar zelf uitzoeken en genieten ze er wel van.. Als ik maar niet van die "fluiters" koop.. (dus dat doen we dan maar wel:devil:)Verder zijn mijn vrienden net zo gek als ik en jagen wij elkaar elk jaar op kosten. Daarbij vieren we het samen, dus genieten we ook samen.. ieder jaar weer te gek!

Vriendin.. ja dit vind het niets, wil liever nog dat ik er morgen mee stop. maar ja.. ik wil ook wel eens wat en dat wordt hem ook niet altijd, zo houden we het leuk in balans ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan