Wat vinden jouw ouders en familie van je hobby?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn familie/vrouw vinden het fantastisch om naar te kijken maar meebetalen ho maar. :bonk:
(wel een klein beetje)

Laatst bewerkt:
Ik denk dat vuurwerk toch wel zo’n beetje de meest onbegrepen hobby is die je kan hebben. Ik heb qua familie alleen een zoon van 18, hij vindt me maar een rare wat vuurwerk betreft. En ondanks dat ik hem maar 1/3 van de kosten vertel vindt hij het ook eeuwig zonde van het geld 😆 Vroeger deed hij op oudejaarsdag iig nog wel enthousiast mee, afgelopen jaar heeft hij de hele avond zeer sfeerverlagend zitten mokken.

M’n broer en ik kunnen elkaar al vanaf jongs af aan vinden in het vuurwerk. We werken jaarlijks in een vuurwerkwinkel in Groningen en vieren het liefst o & n samen, nog altijd zijn we als een kind zo blij en onze vriendinnen moeten hier dan altijd hartelijk om lachen (en genieten mee).

Vaak schieten mijn broer en ik een show in het dorpje buiten de stad bij mijn zus. Zij vindt onze hobby geweldig. Vroeger maakte zij alle filmpjes met oud en nieuw, en tegenwoordig staat zij met haar gezin vooraan (met brillen natuurlijk) bij onze show (meestal met de heerlijke reacties “dit is niet normaal!”). Het dorp weet inmiddels dat wij een show schieten en daar staan inmiddels altijd wel 50 man.

Vroeger was het kopen van vuurwerk met pa toch altijd spannend (maar geweldig). Hij schrok zich wezenloos als onze bestellingen over de toonbank vlogen en bleef de hele terugreis herhalen hoe zonde het is. Overigens mochten we ook eens na een vakantie shoppen in Baarle, hij zag dus ook hoe leuk we dit vonden. Thuis werden ze gek van ons en was vuurwerk altijd tot 15 december een verboden woord.

Inmiddels krijg ik de vraag of ik er al klaar mee ben niet meer, niemand heeft het ook nog over het geld. Wel krijg ik geregeld de vraag of ik niet mijn schietpapieren zou willen halen.. wie weet, ooit met een verbod.

Met vrienden heb ik het zelden over vuurwerk. In mijn woonplaats A’dam wordt daar door veel mensen toch al anders tegenaan gekeken.

Bijlagen

• 4646B66F-B791-4501-8373-1A1E99806663.jpeg
    4646B66F-B791-4501-8373-1A1E99806663.jpeg
    79,4 KB · Weergaven: 31
Vrouw snapt er niets van. Oudste zoon gaat er helemaal in mee, gaat ook mee naar shows. Gelukkig koop ik alles zakelijk en ziet de vrouw de uitgave niet 🤣

Mn pa vind het geweldig, wil ook graag dat ik het bij hem vier. Mijn ma vind het niet helemaal iets, voornamelijk de hardere knallen, dus een crossette cake wordt wel gewaardeerd :p

Zoontje vind het geweldig, pas 8 dus wordt alleen maar mooier. Dochter wel leuk maar beetje eng en de rest familie, wel allemaal genieten maar zonde van het geld, levensgevaarlijk en dat soort onzin haha

Tsja, ieder zijn hobby geven de bekenden om mij heen aan, ze vinden het leuk om mij er zo mee bezig te zien, maar echt begrijpen doen ze het niet. Dat hoeft ook niet, ieder zijn ding. Ik begrijp zoveel dingen niet bij hen :D

Familie,daar had ik geen last van en sinds ik jaaren terug verhuist ben al helemaal niet meer,ik zie ze immers eigenlijk nooit meer.
M'n vader geeft er totaal niks om,komt niet eens buiten kijken,maar zegt er verder ook niks van/over , m'n moeder vind t mooi,komt wel buiten kijken als ik het thuis vier of bij hun,zegt soms wel is t is wel duur he,maar als ik dan zeg,ja maar verder doe ik bijna niks en ik eet er geen boterham minder om,dan is t ook klaar.
Kortom lekker simpel ;)

Dochter sinds haar geboorte al fanatiek voor de hobby gemaakt. Gaat nu graag mee naar showtjes/demo's.

Neefjes vroegen in mei of ze dit jaar weer bij ons mogen vieren.

Met pa en broer heb ik vele jaren samen buiten gestaan, alledrie genietend.

Vandaag gehoord van ander familielid (en dit jaar bij ons viert) dat ie 'de helft gewoon meebetaald'.

Al met al vinden ze het in mijn omgeving wel leuk.

Ja die beloftes van meebetalen, wie kent het niet. Ik antwoord al een tijdje niet meer op vragen hoeveel het kostte. Ik zeg altijd "genoeg".

Hier beginnen ze zelf ook al met vragen stellen over oud en nieuw. Vroeger keken ze mij juist gek aan als ze hoorde dat ik nu al vuurwerk filmpjes keek.

Haha, die heb ik ook wel eens gehoord. We betalen mee aan het vuurwerk! Hoeveel krijg je van mij, 10 euro?

Gelukkig vindt de vrouw het top! Zoontje is nog iets te jong om het leuk te vinden? Gister wel begonnen met sterretjes in de tuin welke goed werden ontvangen :D

Mijn vrouw heeft eigenlijk nooit iets met mijn hobby gehad. Gelukkig wist zij wel waar ze aan begon toen we trouwden. Voordat de handtekeningen werden gezet, heb ik mij heel wijselijk ingedekt! Dus nu heeft ze geen poot meer om op staan mocht ze het ergens niet mee eens zijn. Gelukkig doet ze er verder ook niet moeilijk over en gunt ze mijn pleziertje. En anders heb ik altijd nog een troef achter de hand ( d’r schoonmoeder die het virus heeft overgebracht naar d’r zoon. ) ;)

Van thuis uit ben ik er mee opgegroeid. Mijn moeder vindt het prachtig. Ze filmt het vaak voor mij en kijkt er ieder jaar naar uit als ze de collectie muur weer ziet staan. Haar vriend had zelf niet gek veel met vuurwerk, maar dat virus is inmiddels ook tot hem bereikt. Nu krijg ik vaak de vraag welke compounds echt goed zijn. Inmiddels heeft tie al een paar mooie compounds in bestelling staan waaronder de Event Color Hypnose. :blink:

Met familie en vrienden komen we ieder jaar weer bij elkaar om oud en nieuw te vieren, maar onze vrienden geven er zelf geen geld aan uit. Ze weten dat dit ook niet hoeft, want daar zorg ik wel voor denken ze dan.

Al met al vinden ze mijn hobby prachtig, maar krijg wel de stempel “freak”. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan