Wat vinden de kenners ervan

Mijn zoon heeft een nieuwe camera gekocht met externe microfoon. Hieronder de gegevens:
Camera: Sony A6600
Lens: Sony E 18-135mm f/3.5-5.6 OSS
Mic: RØDE VideoMicro

Instellingen:
Mode: Manual
Video: XAVC S 4K
FPS: 25p 100M
Sluitertijd: 1/50
Diafragma: F3.5
ISO: 400
Focus: Auto
Mic input: Verlaagd van 20 naar 10
Filmafstand 50 meter
Product 2x Monsterride

Wat vinden de kenners van het filmpje?

Ik zou je focus op handmatig zetten en niet op auto.
De film is vrij donker. Je diafragma en sluitertijd zijn OK, dus ik raad je aan om de ISO te verhogen. Ik zit zelf tegenwoordig vaak op 3200, maar 1600 is ook te doen.
Wat bedoel je met "Mic input: Verlaagd van 20 naar 10"? Plus 10 of min 10? Ik demp zelf de microfoon zo veel mogelijk (hangt van de camera af en niet van de microfoon). Volgens mij zit ik op -12 dB. Ik hoor bij jou duidelijk dat de microfoon wat overstuur raakt en kunstmatig knijpt bij elke knal.

Ik zou je iso instellingen aanpassen en een wat hogere waarde instellen.
Vanaf 1200 tot wanneer het niet overbelicht is.
En je focus op handmatig en na de 1e burst van het vuurwerk even de focus instellen.

Heb zelf de A6000. Heb mijn Iso altijd op auto staan. Vind deze camera's namelijk goed zelf schakelen. Sluitertijd heb ik op 1/30. Mijn focus heb ik overigens ook op auto staan en dan kun je als het goed is ook nog instellen hoe snel de camera focussed. Dat staat bij mij op fast. En dan heb ik de composure op +0.7 staan. Zo zag bij mij de Monster Ride er in de straat uit vorige jaarwisseling:

Meestal zet ik zelf de iso op automatisch (bij sony lichtmeting op -1) en dan een max iso van ongeveer 3200 (max iso kun je instellen bij deze) Dan pakt ie fonteinen en dergelijke nog mooi mee, cakes enzo ook. Verder prima instellingen volgens mij! Nu is het beeld wel wat te donker nog, daarom die iso instellingen.

Ik zou je focus op handmatig zetten en niet op auto.
De film is vrij donker. Je diafragma en sluitertijd zijn OK, dus ik raad je aan om de ISO te verhogen. Ik zit zelf tegenwoordig vaak op 3200, maar 1600 is ook te doen.
Wat bedoel je met "Mic input: Verlaagd van 20 naar 10"? Plus 10 of min 10? Ik demp zelf de microfoon zo veel mogelijk (hangt van de camera af en niet van de microfoon). Volgens mij zit ik op -12 dB. Ik hoor bij jou duidelijk dat de microfoon wat overstuur raakt en kunstmatig knijpt bij elke knal.
Ik zou je iso instellingen aanpassen en een wat hogere waarde instellen.
Vanaf 1200 tot wanneer het niet overbelicht is.
En je focus op handmatig en na de 1e burst van het vuurwerk even de focus instellen.
Heb zelf de A6000. Heb mijn Iso altijd op auto staan. Vind deze camera's namelijk goed zelf schakelen. Sluitertijd heb ik op 1/30. Mijn focus heb ik overigens ook op auto staan en dan kun je als het goed is ook nog instellen hoe snel de camera focussed. Dat staat bij mij op fast. En dan heb ik de composure op +0.7 staan. Zo zag bij mij de Monster Ride er in de straat uit vorige jaarwisseling:

Bedankt voor de tips. Morgen weer een nieuwe ronde.😁

Na het advies van bovenstaande leden de instellingen aangepast. Hieronder de aangepaste instellingen:
Aangepaste instellingen:
ISO: Automatisch op min 1250 en max 3200
Focus: Auto bij 1ste burst en daarna geswitched naar manual om de focus te behouden.
Mic input: Verlaagd van 10 naar 5
Composure: +0.7

Na het advies van bovenstaande leden de instellingen aangepast. Hieronder de aangepaste instellingen:
Aangepaste instellingen:
ISO: Automatisch op min 1250 en max 3200
Focus: Auto bij 1ste burst en daarna geswitched naar manual om de focus te behouden.
Mic input: Verlaagd van 10 naar 5
Composure: +0.7

Ziet er zeker strakker uit.
Kan je de fps wijzigen naar 60?

Back
Bovenaan