Wat vind je nog steeds de mooiste cake van het nederlandse consumenten vuurwerk?

De Panter van Wolff.
Is en blijft een top bak.

En de Edelweis van Royal.
Puur zonde dat Royal deze uit het asortiment heeft gegooid.
Nog 1tje op de kop kunnen tikken voor aankomend oud en nieuw.

Flower shot
flowershot.jpg

Deze dingen heb ik 5 jaar geleden af gestoken. Het was een paar dagen voor oud en nieuw en al mijn kindervuurwerk was al op. Een paar straten verderop is een winkelcentrum met een Intertoys die altijd rond 10 december dingetjes zoals crackling balls en bijtjes ging verkopen. Ik ging daar dus heen om nog wat kindervuurwerk te kopen wat ik op die leeftijd natuurlijk heel bijzonder vond. Toen ik binnen kwam zag ik bij de kassa een rek liggen met blauwe witte doosjes. De crackling balls waren toen al uitverkocht dus mijn ouders hadden een paar pakjes hiervan gekocht voor mij en mijn broertje maar we wisten eigenlijk niet wat het was. De verkoper zei dat het kleine fonteintjes waren en dat deze alleen maar op 31 december afgestoken mochten worden. Toen ik thuis kwam heb ik er meteen 1 in de tuin geprobeerd en naar mijn verbazing klapte het fonteintje met een aardige klap uit elkaar. Ik was toen nog jong en wist eigenlijk niet veel van het vuurwerk van vroeger af. 2 jaar geleden pas uit gevonden dat het eigenlijk antieke dingen waren die ik heb gehad. :D

silver dragon van Evuco....zo'n gilcake vind je nergens :D

Geweldig ding inderdaad. Sowieso had ik Evuco hoog zitten. Enorm balen nog steeds dat ze zijn gestopt. De golden broccade, ook van evuco, is een van de cakes die ik wel in rijtje kan plaatsen van de mooiste die ik heb gehad.

Verder de Secret salute toen hij net uit kwam. De Green glitter van Beko was ook altijd een van mij favorieten. Benieuwd welk product bij dit lijstje komt komend jaar :)

misschien niet de mooiste er is zoveel moois tenslotte. de gene die het meeste indruk heeft gemaakt op mij jaar of 6/7 geleden. een cake van broekhoff geen idee welke was goedkoop euro of 13. een mooie palm met rode uiteinde die knalde. zoveel moois gehad maar dit blijf ik nog steeds bijzonder vinden ik had nog nooit gezien en daarna nooit weer gezien.

illusion van evuco zal ik nooit vergeten.

De burst zal nooit in de buurt komen van het huidge nl vuurwerk maar toch een top product!

Het effect was namelijk een soort van crackling chry maar omdat er echt heel veel tijd tussen de burst van de bombette en het ontpoppen van alle sterren zat waren de boeketten altijd echt enorm groot, veel groter dan die ik nu tegen kom in nl crackling cakes.

De oude Sniper, helaas lukt het ze niet om die kwaliteit terug te krijgen. Wat ze wel bij de Alcatraz lukt, krom maar waar.

iets recenter de oude goede bonfirewokrs Tresure island. En midnight delight. Wat ouder Veel evuco vuurwerk o.a de coco magnolia daarvan. Mijn aller 1ste cake wat een ding jammer genoeg het laatste jaar dat Uveco bestond. Nog eeuwig zonde dat er nooit wat met hun producten is gedaan. Niks goeds in ieder geval.

Back
Bovenaan