Wat te doen na 02:00 op de bewuste dag ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na genieten! Het vuur nog eens goed opstoken, sigaartje erbij, biertje erbij en nog mooi wat fonteinen en ander klein spul stoken.

Ligt er aan of ik nog moet rijden of dat ik het thuis vier, maar anders een biertje en eindelijk de tijd nemen om wat te eten. Daar kom ik echt niet aan tijdens oud en nieuw.. :) Op de champagne na blijf ik liever zo goed als nuchter tijdens het stoken en als alles op is dan neem ik wel een koud biertje.

Afgelopen o&n waren we ruim voor 02:00 klaar (collecte was toen heel erg klein vergeleken met wat hier soms voorbij komt). Dus om 02:00 zaten we toen al met een biertje bij de vuurkorf. Langzaamaan bleef ik op een gegeven moment samen met een buurman over. Af en toe het vuurtje met cakes en boxen wat opporren, vuurkorfje aan houden en nieuw biertje aanbreken. Ondertussen gewoon in het vuur staren en ouwehoeren over van alles en nogwat, maar 80% over vuurwerk. Soms alvast iets wat opruimen en bij elkaar vegen. Dat tot 04:30 volgehouden en toen moe maar voldaan naar bed. Kortom, als een paar gestoorde vuurwerkgekken bij een telkens dovend vuurtje waar soms nog wat knalletjes en plofjes uit kwamen zitten nagenieten. Prachtig:cool:

We hebben dit jaar ook flink wat klein vuurwerk gekocht. Dus denk dat we ook lekker rustig gaan afbouwen en daar nog de nodige lol mee hebben zonder iemand anders tot last te zijn.

Vroeger ging ik rond 01:30 nog het centrum van mijn woonplaats nog in. Even gezellig het nieuwe jaar inluiden met de nodige alcohol, maar tegenwoordig drink ik nog 1 of 2 flesjes Hertog Jan, om met een half oog de herhaling te kijken van de muziekprogramma's op tv. Meestal donder ik in slaap met de Vrienden van Amstel.

Alles is afgestoken, de euforie van oud en nieuw maakt plaats voor een leeg gevoel. Het moment waar lang naartoe is geleefd is voorbij, het ligt allemaal achter je. Het enige wat over blijft is een kater. In de lucht dwarrelen de asresten van de midden op straat fikkende dozen langzaam op de grond. Diep in je linkerjaszak voel je nog een jumping jack. Samen met de felle kleuren van het tollenmatje dooft al het levensvreugde langzaam uit je lichaam. Weer een heel jaar wachten...

Na 02:00 genieten we nog heerlijk na met een biertje in de hand en kijken we hopelijk terug op een geslaagde avond/nacht. Vuurkorf aan, misschien nog een beetje in de buurt wandelen als er wat afgaat, naar binnen een hapje eten. En daarna, als we genoeg bier op hebben, tevreden het bed in.

Trouwens, wat ook elk jaar terugkomt, is dat we tijdens het eten na 02:00 nog even achter de tv kruipen. Diverse muziekshows die er nog op zijn even rustig bekijken, babbelend over een geweldige avond/nacht waarbij de toppers en floppers gelijk worden besproken. Een trots gevoel, nog vol adrenaline, maar wel leeg. En tóch is het altijd een moment wat onbeschrijfelijk is, zittend met een grote glimlach op de bank.

Als hier alles is afgestoken wordt het gewoon nog even napraten met z'n allen hoe de avond was, wat er ons komend jaar allemaal te wachten staat met ondertussen de televisie aan op de achtergrond. Niet te vergeten allemaal onder het genot van oliebollen en een hapje en drankje!

Trouwens, wat ook elk jaar terugkomt, is dat we tijdens het eten na 02:00 nog even achter de tv kruipen. Diverse muziekshows die er nog op zijn even rustig bekijken, babbelend over een geweldige avond/nacht waarbij de toppers en floppers gelijk worden besproken. Een trots gevoel, nog vol adrenaline, maar wel leeg. En tóch is het altijd een moment wat onbeschrijfelijk is, zittend met een grote glimlach op de bank.

Goede ja...nog even wat shows etc bekijken en lekker nagenieten als de grote bende eerst maar eens opgeruimd is en de laatste fontein en cake de lucht in is gejaagd. Lekker drankje erbij, want dan mag het :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan