Wat steek jij als eerste af om 00:00 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit jaar ben ik er nog niet over uit. Afgelopen jaar om 00:00 eigenlijk geprobeerd om te genieten van de sfeer en het vuurwerk in de omgeving. Af en toe zelf een fontein afgestoken en verder vooral om me heen gekeken. Eerdere jaren was ik altijd zo gericht op mezelf en eigen vuurwerk onder veel stress, wilde eens wat anders proberen. Afgelopen jaar dus grotendeels voor 00:00 al opgestookt en tegen half 1 de laatste paar potten afgestoken. Doordat het meeste al voor 00:00 afgestoken was, had ik wel lichtelijk een anti-climax gevoel maar dit ging wel weg toen ik de cruelty, hallucinator en pearl river tegelijk afstak om half 1.

Eerst maar eens iedereen in de buurt, een gelukkig nieuw jaar wensen. En dan vervolgens eerst tot 00:20 genieten van al dat moois om mij heen. Wat ik dan als eerste afsteek ben ik nog niet helemaal over uit. In elk geval iets wat er flink op los ramt, een snelle tempobox of een dikke crackling bak, iets in die richting :D

Ook ik wacht eerst af en kijk en geniet lekker in het rond, er gaat zo ontzettend veel vuurwerk de lucht in dat het zonde is om dat allemaal te moeten missen. Afgelopen jaar ben ik pas rond 00:45 begonnen, toen werd het pas wat rustiger en kon ik lekker los gaan in alle rust. Wat het dit jaar zal zijn geen idee, maar direct vol gas.

Vaak even afwachten en kijken wat de buurt aan het stoken is, vaak zo rond 00:30 beginnen we met stoken. Vorig jaar was dit de Cruel Traction & Transbomber. Jaar daarvoor was het de Escape from Hell. Vaak zijn het wel de wat grotere en duurdere boxen, daarna volgen de kleinere boxen en overgebleven cakes van de vooravond :handsup:

Inderdaad vroegah was het meteen naar buiten rennen en stoken maar. Tegenwoordig eerst alles en iedereen een gelukkig nieuwjaar te wensen. Even glaasje champagne erbij en dan op het gemak naar buiten. Aangezien de meeste toch meteen als gekke beginnen te schieten eerst maar even rond kijken, buren goed nieuwjaar wensen. Langzaam aan beginnen met wat kleine potjes en zodra de eerste van de buurt met de cakeboxen naar buiten komt barsten we pas los. Mooi nog braakliggen terrein hier om de hoek en dan om en om stoken maar!

Ondertussen zijn alle producten wel bekend bij de importeurs.. Zit al weer flink na te denken over een volgorde voor het afsteken. Ik zit zelf te denken aan twee keer de Splitting Red van WECO. Deze geeft geen herrie maar is echt wel een flinke aandachtstrekker (per 2), geluid is er toch wel :p

Precies, het lijstjes maken kan nu echt beginnen en dus ook goed bedenken wat er als eerste de lucht in gaat. Zit zelf te denken aan 2 x Primal Instinct.

Ik denk dat het toch eerst gezellig samen met me dochters sterretjes, morning glory`s en paar fontijntjes afsteken word. Daarna is papa aan de beurt.

Ik begin met sterretjes met de groep. En daarna uhm, een transbomber de lucht in rammen denk ik

Lekker rustig beginnen en als de rest in de buurt uitgestookt is de grote bakken naar buiten.

Ik ga tussen 0:15 en 0:30 los met mijn show. Van 0:00 tot 0:15 ben ik bezig met de laatste checks, een extra rondje lopen en wat mensen de handen schudden.

Event Flash of the Gods verwacht ik. Duurt wat langer dus meer tijd om de champagne op te drinken en de buurt de handen te schudden

Ik zit er aan te denken om bijna alles voor 00:00 af te steken en dan 1 of 2 boxjes rond 00:30 :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan