Wat neem jij mee op oudjaarsdag ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Sommige leden onder ons worden met de dag ouder en worden daarom ook vergeetachtiger. Vergeet de visolie pillen en blijf op het vuurwerkcrew forum want hier kom je erachter wat je niet mag vergeten voor een onvergevelijke oudjaarsdag!

Welke dingen moeten mee, en welke dingen niet? Een geheugensteun/ checklist voor ons allemaal.

Zoals elk jaar hetzelfde antwoord.

- Mijn vuurwerk blijft gewoon in mijn auto staan.
- Een aansteker en aansteeklonten.
- Mijn cameratas met gear, portemonnee, etc.
- Mezelf en de auto die volgetankt is

Vuurwerk mag niet ontbreken en een goede aansteker, tegenwoordig elk jaar die stormaanstekers, wil niks anders meer. Dat gepiel met lonten of die basic aanstekers is echt verschrikkelijk.

Eigenlijk niets, sta de hele dag voor de deur te stoken en heb dus alles binnen handbereik. Wel zorgen dat daar alles op voorraad is, voldoende aanstekers, voldoende hout voor het vuur, genoeg vuurwerk :p, partytent, muziek, genoeg te eten en drinken, maar vooral gezelligheid en goede zin.

Heb afgelopen jaar een stormaansteker gebruikt, prima bevallen. Die heb ik dus op zak, voor de rest niks. Koek en zopie verzorgen de buren altijd wel. Prachtige gemoedelijke sfeer hangt er dan in de straat, niemand komt wat tekort.

Ik heb altijd een hele koffer bij mij met vanalles. Platic zakken, verschillende soorten tape, tieraps, alufolie, stiften, aansteekfakkels, aanstekers, aanstekergas, (aansteek)lonten, zaklamp, priem, kniptang, schaar. Ik ben wel altijd op 1 locatie dus het is niet zo dat ik rondloop met een koffer :p

Met een goeie aansteker, wat fakkels, vuurwerkbrillen en vuurwerk kom ik al een heel eind.

Laatst bewerkt:
Ik zie bijna niemand hier het belangrijkste zeggen:

- Een vuurwerkbril.

Dit jaar vier ik het gewoon thuis dus denk alleen een aansteker en een bril in de jaszak want verder alles binnen hand bereik.

- Een vuurwerkbril.

Dit jaar vier ik het gewoon thuis dus denk alleen een aansteker en een bril in de jaszak want verder alles binnen hand bereik.

Die is nog belangrijker dan de aansteker en het vuurwerk, die is er sowieso bij. Hier komen de kids ook absoluut niet naar buiten zonder bril die dag.

Een slof sigaretten(in plaats van een slof rotjes) en een doos sigaren. Dat zijn voor mij de belangrijkste reden mee te nemen en een aansteker. En natuurlijk een paar blikjes drinken en een veiligheidsbril naast mijn gewone raamkozijn(bril)

- Een vuurwerkbril.

Terecht! Heb me voorgenomen dit jaar een bril te dragen nadat afgelopen jaar een cake uit elkaar is geklapt. Voor mij wordt het dus een aansteker en vuurwerkbril.

Stormaansteker
Vuurwerkbrillen voor de hele straat
Aansteeklonten
En het vuurwerk uiteraard

Blijven gewoon thuis dus alles lekker in de buurt. Heb altijd een grote doos met brikken buiten staan voor iedereen die komt kijken bij het vuurwerk, en voor mezelf natuurlijk

Ik zie al enkele belangrijke onderdelen voorbij komen in dit topic. Voor mij geldt eigenlijk ook wel hetzelfde: in mijn vuurwerkkist heb ik verschillende onderdelen zoals tape, tie-wraps, lont, aanstekers, aanstekergas en natuurlijk vuurwerkbrillen. Maar het belangrijkste is toch wel het vuurwerk en een flinke dosis goede zin!

Genoeg aansteeklonten voor mijn kids en de buurtkids. Stormaanstekers uiteraard. Vuurwerkbrillen en uiteraard overdags Cat 1 vuurwerk en s avonds F2. En dan gaan met die banaan.

Thuis heb ik altijd alles zo voor het grijpen gelukkig, maar waar ik sowieso voor zorg is dat ik genoeg brillen thuis heb liggen. Als ik mensen zonder bril zie, bied ik ze altijd een bril aan, je weet naar nooit he?

Ik ben ook van mening dat men het niet dragen van een vuurwerkbril strafbaar moeten maken. Wat maken in godsnaam die paar uurtje op 1 jaar uit dat je die bril moet dragen?

Thuis heb ik altijd alles zo voor het grijpen gelukkig, maar waar ik sowieso voor zorg is dat ik genoeg brillen thuis heb liggen. Als ik mensen zonder bril zie, bied ik ze altijd een bril aan, je weet naar nooit he?

Ik ben ook van mening dat men het niet dragen van een vuurwerkbril strafbaar moeten maken. Wat maken in godsnaam die paar uurtje op 1 jaar uit dat je die bril moet dragen?
Dan gaan ze het heel druk krijgen, de blauwe petten. Iets met eigen verantwoordelijkheid.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan