Wat neem jij mee op oudjaarsdag ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Sommige leden onder ons worden met de dag ouder en worden daarom ook vergeetachtiger. Vergeet de visolie pillen en blijf op het vuurwerkcrew forum want hier kom je erachter wat je niet mag vergeten voor een onvergevelijke oudjaarsdag!

Welke dingen moeten mee, en welke dingen niet? Een geheugensteun/ checklist voor ons allemaal.

Diverse aanstekers waaronder de torches die je bij de action kunt halen. Zaklamp om de lontjes te vinden aangezien het vaak erg donker is op onze plek, en de vuurwerkbril. Heb wel een videocamera maar heb meestal niet echt zin om te filmen.

En niet te vergeten.....het vuurwerk!!:p

Helaas heeft oudjaarsdag nooit meer dezelfde sfeer omdat je pas vanaf 22:00 uur mag afsteken, ookal stookte ik overdag niet continu meer maar ging wel zo geregeld nog naar buiten om even wat af te steken en lekker de geur van het kruit te snuiven. Wat is dit toch sonde dat dit officieel niet meer mag.
Ik neem dus ook helemaal niets mee op oudjaarsdag om in de context van dit topic te blijven.

Helaas heeft oudjaarsdag nooit meer dezelfde sfeer omdat je pas vanaf 22:00 uur mag afsteken, ookal stookte ik overdag niet continu meer maar ging wel zo geregeld nog naar buiten om even wat af te steken en lekker de geur van het kruit te snuiven. Wat is dit toch sonde dat dit officieel niet meer mag.
Ik neem dus ook helemaal niets mee op oudjaarsdag om in de context van dit topic te blijven.

22:00? Heb ik iets gemist????

S middags? Cat 1 vuurwerk en een aansteker en dan samen met een maat lekker een rondje lopen. Heel misschien stiekem wat rotjes, grondbloemen en hier en daar een single shot:p. Lekker die kindertijd herbeleven en gezellig kletsen.

Sorry mijn fout idd:bonk:
Hoppelijk blijft die tijd wel overeind maar stoken bij daglicht is toch wel een gemis.

Oké komtie:

Film spullen:
- Statieven
- 2 Gropro's
- Extra (opgeladen) accu's
- Genoeg lege micro SD kaartjes mee
- lens clean spul
- (overzicht met de juiste instellingen voor goede opnames/ zelf gemaakt)
- (volgeladen) Laptop mee om hier de SD kaartjes op leeg te trekken tussen de bedrijven door
- 12 volt opladers/stekkers mee. Zo kun je bijna lege accu's weer mooi bijladen in de auto mocht je geen toegang hebben tot het stroomnet.
- Zonnelens mee voor mocht het prachtig mooi weer zijn
- Mobiele telefoon houder mee mocht je camera er mee uit schijten kun je hier mee verder filmen + Wifi GoPro
- Ook de mobiel moet goed vol zijn (liefst extra accu/ en SD kaart leeg gehaald)

Accessoires:
- Zonnebril
- Aanstekers (die van de action zijn top! / Creme Brule branders) - nooit genoeg!
- Extra gas busje voor de zekerheid
- handschoenen (Vingertop-loze)
- paraplu (voor je weet maar nooit)
- oordoppen
- paracetamol
- Pleisters/ EHBO kistje
- Duck Tape
- Natte doek (handen schoon) - Droge doek/ afnemen roet resten pijlenrek b.v.b voor die weer mee moet..
- Tieraps

Proviand:
- Genoeg water / eten & drinken
- een wc rol bij de hand (is geen proviand maar wel handig (soms)!) Poe :shocked:

Vuurwerk gerelateerd:
- Vuurwerk rekjes en houders paraat! (bakstenen)
- Nog meer aanstekers voor het geval dat
- Héél veel vuurwerk natuurlijk!
- Extra visco lont en extra snel lont
- Nog meer vuurwerk
- Vuurwerk uitpakken wat alvast uitgepakt kan worden..
- een handige tas waar je het spul in kwijt kunt
- Kan nog wel wat vuurwerk bij..

Zo kom je al een heel eind toch?

- Vergeet je auto niet vol te tanken
- Ben je met de fiets, zorg voor een plaksetje en/of fietspomp!

Je wil niet staan te koekeloeren op de dag der dagen. Alles wat fout kan gaan moet je indekken! En de rest lekker op je af laten komen :handsup:

Mijn zul je overal vinden met mijn camera tas, piepers en mobiele telefoon. Vaak met de fiets, soms met de auto. En dan op deze dagen met aanstekers/aansteeklonten en n tas vol met vuurwerk er bij.

Ik houd het lekker simpel, en neem gewoon een schoudertas vol vuurwerk mee, en 2 aanstekers. Ook neem ik mijn mobiel mee, zoals ik altijd doe. En niet te vergeten, ook een paar vrienden ;).

Ik stook meestal toch voor huis dus het enige wat ik meeneem zijn een paar dozen vuurwerk, stormaanstekers, aansteeklonten en mijn telefoon.

Het moet ook niet te moeilijk allemaal op de dag zelf.
Zolang ik niet vergeet een broek aan te doen als ik naar buiten ga dan moet het wel goed komen. :wink:

leger helm voor los vliegend vuurwerk vuurwerk vrije vest want
de laatste keer leek het wel een slagveld bij mij in de straat pffff

Oke hier een tijdschema

Van 10:00 tot 10:02 vuur en sterretjes
Van 10.02 tot 14:30 Carbid,40 liter melkbus, vuur , oordoppen ,water
van 14:30 tot 14:35 wc , water , eten
van 14:35 tot 17:45 Carbid,40 liter melkbus, vuur , oordoppen ,water
van 17:45 tot 17:59:55 6 uur project , vuur , vuurwerkbril
van 18:00 tot 22:00 vuurwerk , vuur , lont , vuurwerkbril
van 22:00 tot 22:05 wc , water , eten
van 22:05 tot 01:00 vuurwerk , vuur , lont , vuurwerkbril
van 01:00 tot 03:00 Rondje lopen door de stad en vreemde mensen gelukkige nieuwe jaar wensen .

Ik heb een prachtig grasveld voor m'n huis, dus hele volksverhuizingen zijn hier niet van toepassing. Wat ik wel meeneem: aanstekers (Chef's Torch, Plazmatic Dragon X & Pyrotorch), vuurwerk wat in de voortuin wordt gelegd, statief, camera, vingerloze handschoenen en soms ook een lekker muziekje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan