Wat is wijs ?

Dat ligt geheel aan de naamsbekendheid van Vuurwerk4all Wim. Je zegt zelf dat jullie pas net in de business zitten. De naams bekendheid zal dus nog niet heel bekend zijn. Ik weet natuurlijk jullie strategische plannen niet, maar is het de bedoeling dat jullie later nog gaan uitbreiden? Wanneer dat de plannen zijn zou ik zeker de naam Vuurwerk4all blijven hanteren. Is dat het geval niet dan word het natuurlijk een stuk moeilijker. Aangezien de winkels dicht bij elkaar liggen is het risico groot dat het succes tot bij de andere winkel kan leiden tot een succes maar het kan ook je ondergang betekenen. Mocht de ene winkel nou slecht presteren dan zal die de andere daar waarschijnlijk in mee trekken. Als een klant een slechte ervaring heeft in Leiden dan zal dit tot slechte mondreclame lijden tot de associatie dat de andere winkel ook slecht is.

Mijn mening zou zijn: Ga je uitbreiden? 1 Naam vuurwerk4all.
2 Winkels? 2 Verschillende namen.

Ik zou ook kijken welke collecties ze in de regio al verkopen en dan proberen andere collecties te nemen dan die al verkocht worden in de buurt.

Ik zou bij de 2 winkels, 2 of 3 dezelfde collecties invoeren. Hierdoor houd je het overzichtelijk voor je zelf en voor de klant. Zelfde naam houden zodat je naamsbekendheid krijgt. 1 Folder zodat je het bijvoorbeeld bij de ene kan bestellen en dan een ophaal locatie kiest of iets. Zo hou je het voor je zelf overzichtelijk en raak je ook niet in de war of dat je mensen krijgt die naar de verkeerde winkel is gereden of omdat ze zeggen ja maar die winkel heeft dat weer.. etc.

Als je het simpel houd en de klant tevreden houd dan moet het vast wel lukken ;).

Dat ligt geheel aan de naamsbekendheid van Vuurwerk4all Wim. Je zegt zelf dat jullie pas net in de business zitten. De naams bekendheid zal dus nog niet heel bekend zijn. Ik weet natuurlijk jullie strategische plannen niet, maar is het de bedoeling dat jullie later nog gaan uitbreiden? Wanneer dat de plannen zijn zou ik zeker de naam Vuurwerk4all blijven hanteren. Is dat het geval niet dan word het natuurlijk een stuk moeilijker. Aangezien de winkels dicht bij elkaar liggen is het risico groot dat het succes tot bij de andere winkel kan leiden tot een succes maar het kan ook je ondergang betekenen. Mocht de ene winkel nou slecht presteren dan zal die de andere daar waarschijnlijk in mee trekken. Als een klant een slechte ervaring heeft in Leiden dan zal dit tot slechte mondreclame lijden tot de associatie dat de andere winkel ook slecht is.

Mijn mening zou zijn: Ga je uitbreiden? 1 Naam vuurwerk4all.
2 Winkels? 2 Verschillende namen.

Hallo
Ja wat betreft de prestaties hebben we dit jaar alleen maar goede reactie's gehad.
Hebben aan het eind van de 1e dag zelfs het personeel van 12 naar 16 man moeten uitbreiden omdat het anders niet meer bol te werken was.
Want op een gegeven moment stonden de mensen tot buiten aan toe.
Dus denk dat we wat dat betreft weinig verkeerd hebben gedaan.

Maar over de naam gaan we dan nog even andenken hoe en wat we daar mee gaan doen. Wat betreft de collectie's zie ik nu meer reacties met verschillend dan met gelijke collectie's.

We gaan er nog maar eens heel diep over nadenken ha ha
In ieder geval bedankt voor de reactie.

Gr Wim

In beide winkels hetzelfde assortiment voeren. Prijs afspraken maken met de importeur. Zo kan je een goeie korting weg geven aan de klant.

Tja, ik zou 2 verschillende assortimenten voeren, maar wel 1 folder voor beide winkels. Anders wordt het voor de consument verwarrend(denk ik).
Misschien een idee om 2 bestellijsten in de folder te doen(voor elke winkel 1).
Vervolgens duidelijk naar voren proberen te brengen welke bestellijst voor welke winkel is.

Even een toevoeging aan me eerdere post.
Je kan ook in de verschillende folders zetten, wil je meer vuurwerk van andere importeurs, ga dan naar Leiden of naar Leiderdorp.
Zo hou je de andere winkel ook in de picture van je klanten.

Ik zou zeggen dat het het slimste is om in beiden winkels de zelfde collectie te voeren. twee verschillende collecties leid tot erg veel verwarring bij klanten. en ik denk dat klanten zich hier nogal aan ergeren als ze zich vergissen met de winkel.
ook denk ik dat het financieel aantrekkelijker is om 2 x dezelfde collectie te voeren, dezelfde folders en eventuele grotere inkoop bij een importeur wat zorgt voor lagere prijzen voor de klanten of meer winst voor de verkoper of een mengeling van die twee :P

ik zeg maak het niet te ingewikkeld met veel verschillende collecties. en ga voor twee dezelfde collecties. of eventueel een extra collectie voor het verkooppunt met de grootste bunker en dan duidelijk aangeven dat die collectie alleen daar te krijgen is.

in iedergeval veel succes met beslissen
- zyzal

Ik zou bij de 2 winkels, 2 of 3 dezelfde collecties invoeren. Hierdoor houd je het overzichtelijk voor je zelf en voor de klant. Zelfde naam houden zodat je naamsbekendheid krijgt. 1 Folder zodat je het bijvoorbeeld bij de ene kan bestellen en dan een ophaal locatie kiest of iets. Zo hou je het voor je zelf overzichtelijk en raak je ook niet in de war of dat je mensen krijgt die naar de verkeerde winkel is gereden of omdat ze zeggen ja maar die winkel heeft dat weer.. etc.

Als je het simpel houd en de klant tevreden houd dan moet het vast wel lukken ;).

Agreed, met het dikgedrukte gedeelte.
Voor de rest zou ik zeggen: Maak 1 folder. Maar, omdat Leiderdorp groter is (? of leiden) voor die winkel nog wat extra blaadjes drukken (die je zo in het midden van het krantje kan schuiven, als de krantjes niet geniet worden :P)
Zo houd je de drukkosten gelijk ook laag omdat je niet 2 verschillende krantjes hoeft te maken.
Ook kan je in de ene helft van de krantjes laten zetten:
"Wil u meer keuze uit collecties, dan kunt u naar Vuurwerk4all Leiderdorp gaan. Die hebben onder andere ook de '.... collectie', en de '... collectie' " (dan worden het wel 2 verschillende krantjes eigenlijk)
(Met eventueel een paar plaatjes van wat grote cakes van die collecties.)

Zowiezo dus bij de kleinere winkel een aantal collecties, en bij de grotere winkel dezelfde collecties, + wat meer.

Back
Bovenaan