Wat is voor jou de ideale stooklocatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Vuurwerk afsteken valt of staat met de locatie waar het wordt ontstoken. Zo dient de locatie veilig en overzichtelijk te zijn en sfeer te hebben. Waar steek jij het liefste vuurwerk af? Een open grasveld, een parkeerplaats of toch liever voor de voordeur? Laat het ons weten!

Het liefst wel op een stenen ondergrond, dus op de weg, op een pleintje of op de straat. Wel enigszins beschut, dat je niet last hebt van langsrijdende auto's of de hele tijd moet wachten op langslopende mensen.

Mijn vorige locatie was top, afgezien van langslopende cobra Tokkies met o.a. shells op de grond.

Dit jaar zoeken naar nieuwe mooie stek

Bij ons in de straat is voor ons absoluut de beste locatie! Meerdere mensen hebben altijd een hoop mooi vuurwerk het is hier ieder jaar echt een feest:)

Hoewel ik een aantal jaren heb geschoten op een grasveld in de buurt of bij vrienden waar ik destijds was, blijft het schieten in de straat voor mij het mooiste. Het geluid tussen de huizen, interactie met de buurt, dat blijft toch wel het mooiste dat er is. Wel probeer ik dan een autoluwe straat te hebben, niets zo vervelend om steeds aan de kant te moeten duiken.

Gewoon heerlijk in de straat gezellig met de buurt bij elkaar. Grote partytent voor thuis. Heerlijk!!

Gewoon lekker voor de deur voor mij het perfecte plaatje.
Ik moet alleen oppassen met waaiers.. smal straatje met grote overstek aan de huizen..

Beste stook locatie is tog wel gewoon lekker thuis. We hebben hier een brede straat met een groot kruispunt, hoeft alleen maar bestemmingsverkeer langs en is dus rustig. Hebben het de afgelopen 6 jaar 2 keer bij andere gevierd, ook een prima locatie wel, maar tog gaat mijn voorkeur uit naar het thuis vieren.

Hebben jullie ook wel eens dat je ergens langs rijd en dan denkt " hier zou ik willen wonen want dit heeft een ideale stook locatie aan huis"? Ik heb dit regelmatig.

Hebben jullie ook wel eens dat je ergens langs rijd en dan denkt " hier zou ik willen wonen want dit heeft een ideale stook locatie aan huis"? Ik heb dit regelmatig.
Herkenbaar. Ik moet zelf 200 meter lopen met al m'n boxen ivm hoogbouw. Als ik dan wijkjes zie met mooie 'vuurwerkstraten' dan denk ik hier is het perfect stoken met oud en nieuw.

dat is zeker herkenbaar. Wij wonen inprinciepe perfect, maar een mens heeft altijd wensen:p Laatst eens naar andere huizen gekeken, maar dan wordt er zeker wel gekeken of daat een beetje goed gestookt kan worden.

Bij mijn ouderlijkhuis had ik (vond ik) de ideale stooklocatie. Een vrij rustige straat met aan de overkant van ons huis de parkeerplaats van een bedrijf (dat altijd dicht was tijdens de kerstvakantie) daardoor hadden wij een overschot aan parkeerplaatsen (90 procent van de huizen had een oprit). Hierdoor was onze ideale stooklocatie een geasfalteerde parkeerplaats waar we met toestemming van het bedrijf naar hartenlust mochten stoken. Ruimte zat en aan de overkant stond de collectie van ons voor het grijpen. Hierdoor geen gesleep met volle, zware rugzakken maar gewoon af en toe op en neer lopen.

Jaren later ruilde we deze plek in voor een industrie terrein een km of 2 verder. Met volgeladen auto reden we hier heen en gingen we los. Dat was ook een mooie locatie waar je niemand tot last bent. Helaas gebeurde er praktijken op dat terrein dat het daglicht niet kon verdragen waardoor we vaker politie controle hebben gehad en ons niet altijd even veilig voelde.

Gewoon bij mij voor de deur. Heb een groot plein, met rondom huizen, tot mijn beschikking van ongeveer 100 bij 100 meter. De paar mensen die wat afschieten doen dit dan om en om. Het voelt zeer goed omdat het dicht bij huis is maar ook zeer veilig voor iedereen. Alleen al voor dit zou ik hier nooit meer weg willen. :)

Uiteraard alle plekken waar je nu vuurwerk af zou mogen steken! Wel regelmatig in de sneeuw op wintersport afgestoken en is echt helemaal top. Geen video van mij maar als voorbeeld zoiets:

de golfbaan voor mijn deur. denken ze alleen bij de golfbaan zelf ander over:confused: daarom maar tussen de golfbanen in op de straat, heb ik ruimte zat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan