Wat is jouw mooiste oud en nieuw tot nu toe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Velen van ons hebben al heel wat keren oud en nieuw mogen vieren, maar wat is nou de mooiste tot nu toe geweest? Had dit met het weer te maken, het gezelschap dat aanwezig was of de collectie die het tot het perfecte oud en nieuw heeft gemaakt?

2018. We hebben toen een straatfeest gehouden. En de hele straat kwam bij elkaar om de laatste dag te vieren met elkaar. We hadden ook een ontzettend grote collectie.

Bijlagen

• IMG-20191228-WA0012.jpg
    IMG-20191228-WA0012.jpg
    232,8 KB · Weergaven: 143
  • IMG-20200102-WA0008.jpg
    IMG-20200102-WA0008.jpg
    80,6 KB · Weergaven: 145
Voor mij was de jaarwisseling van 2022/2023 het mooiste jaar. Dat jaar oud en nieuw gevierd met Djaimy en Mattenfreak, dat was prachtig. Goed gezelschap, lekker en voldoende eten, een perfecte sfeer en samen stoken met freaks blijft het allermooist. Afgelopen jaar helaas niet gevierd met hun, maar dit jaar wel weer. Gaan er vanuit dat het dit jaar weer wordt overtroffen.

Ik ben slecht in het onthouden van jaren dus ik ga voor een recente: 2022-2023. Vanwege de wind waren de omstandigheden verre van ideaal maar het gevoel was heerlijk en de ontlading was groot na 2 jaren van een verbod waarin de collectie behoorlijk beperkt was, zeker het 1e jaar. De collectie was weer als vanouds en we konden weer met z'n allen bij elkaar komen om het te vieren en dat zijn voor mij toch wel belangrijke factoren.

Dat zijn er meerdere.
De laatste O&N met m'n opa als klein jochie begin jaren 80,die heeft me dit virus gegeven :d
De laatste O&N met romeinse kaarsen,kanonslagen,single shots,babypijlen,om zo de hele dag door te knallen.
De laatste O&N dat er ook fraai (illegaal) vuurwerk in de gang stond, bijna de hele hal vol bij een maatje,zodat je er bijna niet meer doorkwam,en dat we met een vrienden groep daar de hele buurt gek stookte.

En wie weet dit jaar ?

Voor mij was dat 2019 - 2020, eerste keer dat ik de freakacties had ontdekt, vieren dat mijn studieschuld geen schuld werd en een goed gezelschap. Erg leuke groep vrienden en bekenden bij elkaar, grote collectie, eerste keer dat ik zoveel vuurwerk had en algeheel gevoel van feest vieren. Prachtig was dat, magisch om er naartoe te werken en naar al die producten uit te kijken. Ik merk dat het iets minder wordt omdat het bijzondere wat eraf gaat, en ik wil liefst die 8 uur stoken maar met slecht weer krijg ik mijn vrienden niet (meer) zover om heel de tijd mee buiten te staan. En jezelf blijven overtreffen wordt ook niet leuk (of betaalbaar).

Daarnaast kijk ik met veel nostalgie terug op de jaren 90, waarin al het vuurwerk bijzonder was en je heel de dag met wondertollen en rotjes een topdag kon hebben. Om kei blij te zijn met je kleine cakjes, en daarna naar het grotere spul van je pa en buren te kijken. Een kinderhand is zo snel gevuld.

Ook ik mik op dit jaar. Ik weet niet of ik de jaren voor Corona kan overtreffen, maar in ieder geval wordt het de beste van de afgelopen 4a5 jaar. Zit er het hele jaar alle lekker in in.

Dit jaar denk ik! Vanwege hele jaar activiteit op dit forum is de collectie erg groot geworden. Dat wordt genieten denk ik!
Precies dit! Ik zit sinds begin van dit jaar op deze forum. En al heel wat tips en adviezen gekregen van mede pyros. Mn collectie is ook vele male groter dan voorgaande jaren. Dus dat gaat helemaal goedkomen! Bedankt mede pyros🙏

Precies dit! Ik zit sinds begin van dit jaar op deze forum. En al heel wat tips en adviezen gekregen van mede pyros. Mn collectie is ook vele male groter dan voorgaande jaren. Dus dat gaat helemaal goedkomen! Bedankt mede pyros🙏

Lekker man! Zelfde hier, sinds jaartje of 2/3 hier actief en het voegt zoveel meer toe aan de sfeer

Dat was 2019-2020. Heerlijk gestookt op oudjaarsdag en in de avond de grootste collectie ooit. Waren toen met 25 man samen. Het weer was perfect en vuurwerk om u tegen te zeggen. Bijna alle grote cakeboxen, spullen van Funke, Luypears, 48mm Single shots, en ga zo maar door. Zie de beelden hieronder.

Dit jaar denk ik! Vanwege hele jaar activiteit op dit forum is de collectie erg groot geworden. Dat wordt genieten denk ik!
Lekker man! Zelfde hier, sinds jaartje of 2/3 hier actief en het voegt zoveel meer toe aan de sfeer
Sorry heren 😅

Ik denk toch wel de jaren rond de millenniumwisseling! De hele dag door met vrienden sloffen astronauten, babypijltjes en grondbloemen stoken totdat je duimen kapot waren van de aanstekers 😅 Bovendien was het destijds in mijn herinnering ook vaker beter weer op oudjaarsdag (lees: kouder en droog), maar dat kan ook een eigen beleving zijn natuurlijk. In de loop der jaren zijn de vrienden wel afgetaaid wat betreft vuurwerk afsteken en sta je er een soort van 'alleen voor'. Dat herkent een deel van jullie waarschijnlijk ook wel? Uiteraard nog steeds leuk om wat grote blokken en cakes te stoken in de avond/nacht, maar de gehele stookperiode buiten staan is wel een beetje voorbij, ook al wil je dat gevoel wel telkens weer benaderen. Zal ook wel een stukje leeftijd zijn... 😅

Herken helemaal wat je zegt Carckling. Afgelopen jaar zonder medeliefhebbers/freaks gestookt en dat is echt een heel stuk minder dan. Heb me zelfs wat verveeld die dag. Het vuurwerk an sich was weer dikke prima, maar het plaatje is gewoon niet compleet. Ik zou liever 5 compounds in het bijzijn van freaks stoken dan 20 alleen. Gelukkig dit jaar weer samen met freaks stoken.

Precies, ik snap wat je zegt! Misschien kunnen we een centraal punt afspreken waar alle alleenstaande vuurwerkfreaks heen kunnen de 31e? 😂

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan