Wat is jouw budget dit jaar ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb geen budget. Maar ik kan mij genoeg veroorloven. Toch ben ik dit jaar voor het eerst van plan om niet meer zo achterlijk veel aan te schaffen. Tot nu toe is mij dat aardig gelukt. Ik heb nog niets besteld. Alleen is het nu september, en dus gaat het steeds moeilijker worden naarmate het jaar vordert.:D

Zit al jaren rond de 500-600 euro. Dit jaar geen vakantie vanwege Rona dus denk ik dat t wat meer gaat worden haha. Ook als ondernemer een spannend jaar gehad dus ik ga flink uit pakken.

Zo, september is aangebroken dus ik kom maar eens uit m'n graf.

Elk jaar probeer ik een budget rond de 800. Elk jaar ga ik daar doodleuk overheen. Sterker nog, zit er nu al overheen...

Net ook maar eens gekeken waar ik op zat, 3800 en het seizoen is nog niet eens begonnen... En heb nog geen Funke boxen of cakes:(

Sjesus, 3800 euro! Als je dit hebt uitgegeven dan moet de waarde toch wel minimaal 7000 euro zijn, want heel veel winkels geven je al te graag een dikke korting als je zoveel uit te geven hebt. Pfff.. dacht ik al erg veel uit te geven. Ik kom niet hoger dan 2000 euro en dan blijft bijna de helft altijd over.

Sjesus, 3800 euro! Als je dit hebt uitgegeven dan moet de waarde toch wel minimaal 7000 euro zijn, want heel veel winkels geven je al te graag een dikke korting als je zoveel uit te geven hebt. Pfff.. dacht ik al erg veel uit te geven. Ik kom niet hoger dan 2000 euro en dan blijft bijna de helft altijd over.

Ligt ook een beetje aan van welke importeur je spul hebt gekocht. Maar inderdaad winkelwaarde wil je niet eens weten. Vorig jaar echt flink ingekocht en alles op 1 adres. Korting t.o.v. winkelwaarde was meer dan ik heb betaald:p

Ik bungel al jaren tussen de 1500 en 2000.
Ene jaar wat meer andere jaar wat minder. Ook wat extra dingen ingekocht de afgelopen jaren die uitloop waren, om hier toch nog wat jaartjes van te kunnen genieten.

Ligt ook een beetje aan van welke importeur je spul hebt gekocht. Maar inderdaad winkelwaarde wil je niet eens weten. Vorig jaar echt flink ingekocht en alles op 1 adres. Korting t.o.v. winkelwaarde was meer dan ik heb betaald:p

Bij 1 winkel aanschaffen is eigenlijk wel het beste bij een dergelijk budget, ik heb alleen nog geen winkel gevonden met een breed genoeg assortiment om dat te doen en daarnaast is het ook wel tof om verschillende aanbiedingen af te gaan. Blijft het nog wat spannender gedurende het jaar. Maar voor de portemonnee zal het zeker beter zijn om 1 offerte op te vragen en aangeven dat je een kneitergroot bedrag komt uitgeven.

Ik ben nog fulltime student dus mijn budget ligt wat lager dan de gemiddelde reageerder hier. Dit jaar +/- €500. Tips over wat er voor dit geld absoluut bij de collectie moet zitten zijn altijd welkom ;)

Ik zit nu al aan de € 538 ,- bij mijn eerste bestelling..
Dat zal aan het eind van het jaar schat ik rond de €1300,- zijn.

Niet goed bevallen zo een groot budget?

Nee die 4k was eigenlijk wel ruim 10k. Veelste gek allemaal, heb al het grote en speciale spul ook wel gehad nu.. als je 12" hebt geschoten/gezien dan heb je het top punt wel bereikt. Ook na elk jaar een airforce en 869 etc.. het houd een keer op.

Nee die 4k was eigenlijk wel ruim 10k. Veelste gek allemaal, heb al het grote en speciale spul ook wel gehad nu.. als je 12" hebt geschoten/gezien dan heb je het top punt wel bereikt. Ook na elk jaar een airforce en 869 etc.. het houd een keer op.
Ik begrijp dit gevoel wel. Ik heb een aantal jaren gehad dat ik het gewoon grootser wilde dan het jaar daarvoor. Uiteindelijk wordt het dan te gek, en dan heb ik het alleen nog maar over puur legaal vuurwerk. Waar ik begon een heel aantal jaren geleden om potten per 2 te schieten, werd dat uiteindelijk een karton. Een aantal jaar later wil je groter en groter en zo eindig je op 3 kartonnen tegelijk. Een fluitbatterij alleen voelt niet meer als genoeg dus hop doe van die 3 soorten ook maar een karton. Een 100k? Neejoh per 8. Ik had het gevoel mijzelf steeds te moeten overtreffen. 2 jaar geleden tot hetzelfde besef gekomen als jij hier nu neerschrijft, het houdt een keer op. Ontzettend genoten en helemaal geen spijt van, maar genoeg is genoeg. 2 jaar terug viel het goed tegen, minder hebben. Afgelopen oudjaar eigenlijk alweer op volle sterkte genoten van wat ik toen had. 10 compounds was de score toen ongeveer. Om budget hoef ik niet zoveel na te denken gelukkig, maar genoeg is tegenwoordig genoeg voor mij.

Idem, voor mij ook, daarom koop ik alleen nog wat ik echt mooi vind, zo goed als legaal. Argento cakes. Veel funke ookal is het duur.(fireball, ygdrasil etc) En wat echte uitblinkers zoals de geisterblitz 2x en begin dit Jaar 8 zink fonteinen besteld. Meer voor kwaliteit en minder budget uitgeven, al kan ik kopen wat ik wil. Ook wil ik alle pijlen en single shots opmaken om een keer leeg te raken!.

Ik heb niet echt een gesteld budget, maar probeer altijd rond de €500 uit te komen. Daar kunnen we ons prima een dag mee vermaken. Heb nu wel een beetje het gevoel: het kan nu nog .... :rolleyes:

Budget doet er eigenlijk niet toe. Ik kan meer uitgeven, ook zeker minder. Maar dit jaar wel meer voldoening met minder. 6 dingen besteld en daar denk ik het ook bij te laten.

tja, budget wat is dat? heb elk jaar teveel en heb me ook voorgenomen om volgend jaar maar 5-7 compounds te kopen.

Laatst bewerkt:
met 3 man toch?

Ik vind je redelijk aan de nieuwsgierige kant met al je vragen. Wat maakt het nou uit wie hoeveel uitgeeft of hoeveel man samen doen. Als je maar plezier hebt.

Daarom beantwoord ik je pb's ook niet. Puur omdat ik dat niet wil delen omdat je het niet hoeft te weten.

Ik vind je redelijk aan de nieuwsgierige kant met al je vragen. Wat maakt het nou uit wie hoeveel uitgeeft of hoeveel man samen doen. Als je maar plezier hebt.

Daarom beantwoord ik je pb's ook niet. Puur omdat ik dat niet wil delen omdat je het niet hoeft te weten.
Waar heb je het over als ik vragen mag hij zij zelf afgelopen jaar met 3 man gekocht . Heb jou nog nooit een pb gestuurd pipo

met zn 3en inderdaad, nou ja 2.5 ongeveer.
wat ze zeggen is echt waar, een klein budget geniet je mss nog wel meer van.
nu koop ik alles wat ik leuk vind en geniet je er niet echt van. vroeger zocht ik voor een paar honderd wat uit maar genoot ik echt veel meer van de producten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan