Wat is jou budget dit jaar ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn budget is nog niet duidelijk. Op de derde dinsdag van September, dan pas wordt duidelijk wat de begroting is en of er bezuinigd moet worden vergeleken met vorig jaar. Ondanks de kleine economische groei en het banenverlies denk ik toch dat er een budget van rond de €500,- uit moet komen aan het einde. Dit is echter niet mogelijk zonder een reddingsplan, werkgelegenheid en extra inkomsten. Gelukkig is er op tijd een baan gecreëerd voor mij waardoor ik rond de €500,- moet uit komen. Dit budget wordt echter wel gedeeld met mensen zoals "Griekenland", "Cyprus" en "Spanje".

Ik hoop dit jaar voor €60/€70 euro het budget is! Hoop dat het mag van mijn ouders ze vinden het geldverspilling en onnodig zo veel geld aan vuurwerk te besteden terwijl andere honderden euro's aan uit geven. :angry:

Laatst bewerkt:
geen idee vorig jaar was het ook rond de 170 eigenlijk maar werd opeens toch over de 250-300 . Denk dit jaar wel tussen de 150-200 als nog

Heel knap gozer, dat je daar tevreden mee bent. Ik ben nog 2 jaar jonger en mijn budget is toch ruim 10 keer zo hoog. Daar kan ik (en ook nog een hoop andere mensen van het forum) een voorbeeld aan nemen. want zoals ook al vorig jaar gezegd: Waar is de tijd dat we ons met een paar tientjes vuurwerk konden vermaken?

Telkens een beetje meer? Bij sommigen noem ik het geen beetje meer. En verwend zijn kan wel degelijk slecht zijn. Duizenden euro's aan vuurwerk is eigenlijk onzin natuurlijk. Je moet wel nuchter blijven.

Jij geeft 10 keer meer uit dan de persoon waaraan je eerder refereert en je bent 2 jaar jonger - dat zou op die persoon ook als verwend over kunnen komen - als je er hard voor gespaard hebt en het je grootste hobby is en je bereid bent het daarvoor te gebruiken, dan is het toch gewoon aan ieder voor zich die bepaalt hoeveel hij/zij uitgeeft...

Ik val niemand aan, maar ik zeg alleen maar: waar is die tijd gebleven dat we ons nog met weining konden vermaken. Zeg het maar gewoon in het algemeen hoor. :)

Die tijd is e nog steeds wel ik zou me ook gerust met een paar tientjes kunnen vermaken terwijl ik een budget rond de 2000 ligt.
maar wees eerlijk als je geld hebt geef je het graag uit en vuurwerk is een van me weinige echte hobby's dus ik denk waarom niet je mag soms ook nog wel een beetje pret hebben op zen tijd.

Die tijd is e nog steeds wel ik zou me ook gerust met een paar tientjes kunnen vermaken terwijl ik een budget rond de 2000 ligt.
maar wees eerlijk als je geld hebt geef je het graag uit en vuurwerk is een van me weinige echte hobby's dus ik denk waarom niet je mag soms ook nog wel een beetje pret hebben op zen tijd.

Juist, zo is het maar net. Heel veel verklaren me voor gek dat ik voor honderden euro's wegschiet, maar als je verder niet echt veel hobby's hebt, waarom niet? Ik bepaal nog altijd zelf wat ik uitgeef.

Ik vind dat je best veel geld uit mag geven aan vuurwerk, het is tenslotte ''Onze'' hobby! Wel vind ik dat je niet AL je geld er aan moet uitgeven, zeker als je niet veel hebt!

Dat is dus ook mijn gedachte, vuurwerk is 1 van me weinige hobby's en daar gaat gewoon een hoop geld naar toe, ik heb de afgelopen jaren tussen de 2500 en 4500 euro gespendeerd per jaar, voor sommige mensen is dat ziek, voor mij is het tjaaa... lang leve de lol.
Ik heb een koophuis, vaste baan, auto, motor, 2x per jaar op vakantie, en ik spaar! dus waarom zou ik het niet doen haha!
Tevens ben ik ook eerlijk, ik kan mezelf echt niet meer vermaken met 100 euro vuurwerk!
Maar goed meningen verschillen en dit is de mijne!

Dit jaar alles bij elkaar een eurotje of 2/400 euro. Heb nog ruim 600 euro in de bunkers staan.

ben hard aan het sparen denk dat ik rond de 800 euro aan zit dan in december best veel voor een jongen van 15 vind ik dan krijg ook wat geld van ouders en oma en opa die snappen dat het me hobby is

Laatst bewerkt:
Ik kan mij nog goed herinneren dat ik voor 50 gulden een diamond vuurwerkpakket kocht.
En daar heel de avond plezier van had.

Nu lees ik dat 15 jarige al voor € 800 vuurwerk kopen.
Dan denk ik van hallo vind je dat normaal.
Hoezo kan jij je niet vermaken met bijvoorbeeld € 100
Ik hoefde het op die leeftijd niet te wagen om voor zo veel geld vuurwerk te kopen.

Ik kan mij nog goed herinneren dat ik voor 50 gulden een diamond vuurwerkpakket kocht.
En daar heel de avond plezier van had.

Nu lees ik dat 15 jarige al voor € 800 vuurwerk kopen.
Dan denk ik van hallo vind je dat normaal.
Hoezo kan jij je niet vermaken met bijvoorbeeld € 100
Ik hoefde het op die leeftijd niet te wagen om voor zo veel geld vuurwerk te kopen.

Als het je hobby is, en je bent er het hele jaar voor aan het werk waarom niet?

Wel heb ik het gevoel dat de hype van grotere collecties en grotere uitgaven steeds groter wordt.

Mijn budget dit jaar? Rond de €100?

Vorig jaar is het totaal uitgekomen op een 1400 euro. Wil daar dit jaar echt niet bovenuitkomen!
Edit: laatmaar ga met zoiezo een of misschien meerdere freaks stoken. Zie wel waar het schip strand...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan