Wat is het hardste knalvuurwerk in Nederland?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is niet zo'n simpel antwoord:wink:. De Asian thunders gingen in 2010/2011 echt geweldig maar vorig jaar hoorde ik duidelijk verschil tussen de 2011 en 2012 productie en de Binkie was jaren geleden inderdaad het hardste van de singleshots, maar nu zeker niet meer. De Whistling Thunder Queen en Thunderking van Katan gingen er duidelijk over heen. Ook gaat de Royal Thunder Smoke van Royal erg goed en heeft een leuke rookstaart, alleen kwam deze zo af en toe weer terug op de grond en knalde dan pas. Buiten dit, de meeste singleshots zijn goed te vergelijken met elkaar en je zal niet de fout in gaan met de meeste single shots. Trouwens, herinner de Sick6, mooie mijn en klein siereffectje en ook een harde knal, vergelijkbaar met de binkie, misschien wel iets harder en ook niet zo duur: 11.25 voor 36 = 0.32 cent.

Hebben we het hier over vuurwerk wat op de grond knalt of in de lucht...zit nogal een verschil tussen.
Persoonlijk vind ik de China bollers van GBV (wel de (jaar) 2000 batch die hier en daar nog te krijgen is) er goed maar dit geldt ook voor de extreme bang van Wolff.

Mijn persoonlijke mening is dat het allemaal een pot nat is. Je betaalt vaak penning 16 voor de veel te dure knallers. En uiteindelijk knalt het misschien iets harder als een gemiddelde kanonslag. Voor het echte knal vuurwerk moet je toch in Belgie of andere landen zijn. En zeker niet in Nederland.

Black Spanish Crackers vond ik voor nederlandse bodem goed knallen, je moet alleen die staart er afscheuren en ze neerzetten zodat je een iets hardere knal krijgt omdat de klei er dan van onder niet echt uitfloept

Dat ga ik eens proberen. Bedankt voor de tip.:)

Ik kan me nog herinneren dat ik in de ochtend van 31 december in Landgraaf met een paar vrienden nitraten aan het afsteken was. Het waren blauwe met een plaatje van een nuke-explosie.

EDIT: Ik heb online opgezocht en ze heten Thumping Thunder.

Ik kan me nog herinneren dat ik in de ochtend van 31 december in Landgraaf met een paar vrienden nitraten aan het afsteken was. Het waren blauwe met een plaatje van een nuke-explosie.

EDIT: Ik heb online opgezocht en ze heten Thumping Thunder.

Dit gaat over het hardste knalvuurwerk in Nederland, dus ik neem aan dat het over legale knallers gaat en niet over illegaal spul.

Ik zal zodra ik al het vuurwerk heb een vergelijking maken van de volgende single shots:

- Royal thunder smoke
- Whistling thunder queen
- Knock Out (van de ultra pack)
- Color Thunder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan