Wat is de beste chainthunder op de Belgische markt 2012/2013

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oud en Nieuw mag er dan op zitten dat wil nog niet zeggen dat het onderwerp vuurwerk voorbij is. Ik wil de komende maand en bezoekje aan belgië brengen en mijn vraag is dan ook:

Wat is de beste Chainthunder die er op de belgische markts te krijgen is.

The Chain 500Chooet
China Thunder
Pyrostar Chainthunder
Color Celebration Pyrostar
etc

Wie heeft ervaring ermee en kan mij vertellen welke ik absoluut moet halen als ik in Belgie ben??

Oud en Nieuw mag er dan op zitten dat wil nog niet zeggen dat het onderwerp vuurwerk voorbij is. Ik wil de komende maand en bezoekje aan belgië brengen en mijn vraag is dan ook:

Wat is de beste Chainthunder die er op de belgische markts te krijgen is.

The Chain 500Chooet
China Thunder
Pyrostar Chainthunder
Color Celebration Pyrostar
etc

Wie heeft ervaring ermee en kan mij vertellen welke ik absoluut moet halen als ik in Belgie ben??

Die van pyrostar ben ik zelf niet echt over te spreken. Ik had zelf 4 van deze 500 shots matten, maar vond de knal niet echt goed. Tempo was daarentegen wel gewoon prima. Voorgaande jaarwisseling had ik The Chain 500 van Choet en deze ging voor mijn gevoel toch wel een stuk harder.

Beetje appels met peren vergelijken.

De Color Celebration is iets heel anders dan een Chain 500!
Ik zou gewoon lekker voor de Chain 500 gaan, knat goed, kwaliteit is constant, en met de korting in Olen is het helemaal te doen! Ik zou dus gewoon voor de Chain gaan, teminste dit maak ik op van filmpjes op YouTube.

De beste Chainthunder? Dat is de Alpeco/Bonbridge jaar 2001/2002 versie, dat is de originele als je het mij vraagt, dikke klappen, normaal tempo. Elke klap kwam over als een mokerslag. Al die moderne Chain's gaan te snel en te zacht, het lijken wel hindoe's; veel geraas weinig dreunen. Maar goed.. Ik heb me laten vertellen dat de 60 schots Chain van Original de beste is door het aantal grammen flash per knal/compartiment; dat is meer dan de langere chain thunders van de diverse merken..

oke dus die china thunder van Alpeco is op dit moment het niet waard om te halen dus?
En hoe zit het met de Color Celebration van Pyrostar, heb vele positieve verhalen daarover gehoord en dat het lichtkogel effect een nieuwe ervaring erbij is, maar knalt die mat even hard als een CT500?

Als ik jou was, zou ik de Colourfull King Cracker van Hong Deng Long halen. Deze mat is maximaal gevuld.

2 gram flashkruit per knaller, maximaal 250 gram flashkruit in een mat dus komt neer op 125 knallers.

€22,00 bij Zena Vuurwerk (excl. de korting van Olen)

Ja ik heb al veel goede verhalen gehoord over de Colourfull king cracker maar een normale Chain 500 is 0,5 gram flash per knaller en dat komt ook neer op 250 gram, is dat het maximaal aantal gram flashkruit wat er in die matten mag zitten in België? Of zijn er nog zwaardere verkrijgbaar van dezelfde prijs?

Ja ik heb al veel goede verhalen gehoord over de Colourfull king cracker maar een normale Chain 500 is 0,5 gram flash per knaller en dat komt ook neer op 250 gram, is dat het maximaal aantal gram flashkruit wat er in die matten mag zitten in België? Of zijn er nog zwaardere verkrijgbaar van dezelfde prijs?

250 gram is inderdaad het maximale wat in belgië mag. Colourfull kingscracker is denk ik na de mascleta van 120 meter de hardste mat in belgië. Ik heb een groot aantal matten dit jaar gehoord en deze was echt super hard. Persoonlijk vind ik hem beter dan chain matten. Als je trouwens een chainthunder wil zou ik voor die van choeet gaan omdat je nu dikke kortingen in Olen krijgt.

250 gram is inderdaad het maximale wat in belgië mag. Colourfull kingscracker is denk ik na de mascleta van 120 meter de hardste mat in belgië. Ik heb een groot aantal matten dit jaar gehoord en deze was echt super hard. Persoonlijk vind ik hem beter dan chain matten. Als je trouwens een chainthunder wil zou ik voor die van choeet gaan omdat je nu dikke kortingen in Olen krijgt.

Waar kan je de kortingen zien die nu in Olen gelden? Ik zie alleen maar -15% met LVC pas.

Ik zou sowieso de Chain 500 van Chooet lekker links laten liggen. Had hem dit jaar gekocht om iets voor 12'en even lekker te openen. Wat een aanfluiting zeg.. Echt waar. Mijn knetterlintproject was harder.
Ik zou bijna zeggen; zonde van het geld.

Als de vraag van topicstarter was geweest wat was de beste chainthunder, sluit ik me aan bij sjon beton. De chinathunder 500 van bonbridge!

De echte Chainthunders van voorheen zijn er niet meer. Wat je nu hebt zijn meer Hindoematten dan chainthunders. Ik heb ervaring met verschillende soorten chainthunders die nu op de markt zijn en de goede oude bonbridge en ik kan je vertellen dat het echt minder is tegenwoordig. De Chooet versie was een paar jaar geleden echt super hard ( mede door de snelheid, maar de knallen opzich waren ook gewoon goed) maar dat blijkt volgens mij nu ook wat minder te zijn zoals ik in de topics las.

Vorig jaar hadden we nog de 500 shots versie van Pyrostar gestookt, maar dat is echt drama. De knallen waren een schijntje harder dan de Thousand farts van Original, dus dan is het makkelijk kiezen tussen de 2 welke je neemt. Als je iets wilt wat vergelijkbaar is met de oude Chainthunders, dan zou ik voor Goudmatten of Kingscrackers gaan ( wat natuurlijk ook goudmatten zijn ). Dit zijn knallen die lekker dof zijn, in plaats van de felle hindoeknallen die de chainthunders nu hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan