Wat er mis is gegaan bij de totstandkoming van het vuurwerkverbod

Zeker, maar een statement met een F2 cake valt toch wat meer op

Ik kan niet eens een statement maken met F2 :D

gaat mij er meer om dat de anti's lekker kunnen bellen en het idee hebben dat er zo lekker veel invallen zijn om lastige vuurwerkliefhebbers aan te pakken.

Alleen jammer voor hun dat het cat 1 is en dat dit dagelijks mag. Kunnen wij niks aan doen.

Bezigheidstherapie. Wat moet dat vuurwerkteam van de politie anders doen met een aanstaand verbod?

Zo onrustig was de laatste jaarwisseling niet. Op wat opstootjes her en der na.

Denk dat er met het verbod dit jaar echt onrust gaat komen. Waar eerst alleen geïsoleerde wijken inzet van ME nodig had en de rest bezig was met vuurwerk afsteken.

Is het nu niet geïsoleerd meer maar een olievlek verspreid over het land. Diffuus met mensen die ontevreden zijn. Waarvan een deel dat nog kan uiten met vuurwerk en een ander deel niet meer met vuurwerk.

We gaan het zien komende jaarwisseling.

Wat een fantastisch stuk. Dit is precies hoe ik er al jaren over denk. Dit slaat de spijker op zijn kop over hoe de publieke opinie bewerkt wordt. Helaas niet alleen bij deze hobby.

Iemand had het over een ludieke actie. Ik zou zeggen iedereen massaal dit stuk kopieren en plakken in emails richting alle politieke partijen, politici, staatssecretarissen, media etc.

Gaat het helpen? Nee, maar als genoeg mensen dit rondsturen valt het wel op.

Wat een fantastisch stuk. Dit is precies hoe ik er al jaren over denk. Dit slaat de spijker op zijn kop over hoe de publieke opinie bewerkt wordt. Helaas niet alleen bij deze hobby.

Iemand had het over een ludieke actie. Ik zou zeggen iedereen massaal dit stuk kopieren en plakken in emails richting alle politieke partijen, politici, staatssecretarissen, media etc.

Gaat het helpen? Nee, maar als genoeg mensen dit rondsturen valt het wel op.

Mails sturen aan de personen met uitleg hoe het systeem al die jaren werkt. Aan de mensen die het al die jaren al met succes toepassen.

Ik denk dat JanPieter, Diederik of wie het dan ook ontvangen mag wekelijks gaan turven hoeveel burgers de uitleg nu weer hebben doorgestuurd. En dit tijdens de vrijdagmiddagborrel, onder het genot van een hapje en drankje , met plezier deelt met zijn medepartijgenoten :D

No offense maar ze weten al dat het ongeveer zo werkt.
Dit is net zoiets als aan een Citrofiel met 83 van die oldtimers waar hij al 30 jaar zelf aan sleutelt. Het onderhoudsboekje van jouw eerste Diane sturen omdat je nu eindelijk zelf kan zien en voelen hoe dit prachtig en vernuftig stukje techniek nu eigenlijk werkt.

Met dat verschil dat de Citrofiel je vervolgens in zijn wereld zal betrekken als gelijke.

Laatst bewerkt:
De overheid had de afgelopen jaren genoeg kunnen doen om illegaal vuurwerk en wanorde tegen te gaan.

In plaats daarvan doen ze aan schijn -oplossingen. Ik weet nog dat er rond 2010(en nu nog) flinke overschrijdingen waren van de geluidsnormen rond Schiphol. Wat ze hadden moeten doen was het aantal vluchten reduceren, maar de oplossing werd gevonden in het verhogen van de norm.. Probleem opgelost:)

Nu doen ze hetzelfde met het consumentenvuurwerk. Wanordelijkheden, minimale bescherming van hulpverleners, te weinig middelen voor de politie, illegaal vuurwerk en mensen die ver voor en na oudjaarsdag al vuurwerk afschieten worden ‘opgelost’ door de normale vuurwerkliefhebber een algeheel verbod op te leggen.

Laat illegaal knalvuurwerk onder munitie vallen, beboet de ouders van minderjarige relschoppers, geef de politie meer macht om een lik op stuk beleid uit te voeren en zorg op Europees niveau voor een verbod op knalvuurwerk. Dan maak je een start om de kern van het probleem aan te pakken.

Ik las in een eerder topic dat ChatGPT een rechtszaak aanbeveelt om een vuurwerkverbod aan te vechten. Dat lijkt mij wel een goed idee, om dan in elk geval een goed tegengeluid te laten horen en om de echte problemen aan te pakken.

De overheid had de afgelopen jaren genoeg kunnen doen om illegaal vuurwerk en wanorde tegen te gaan.

In plaats daarvan doen ze aan schijn -oplossingen. Ik weet nog dat er rond 2010(en nu nog) flinke overschrijdingen waren van de geluidsnormen rond Schiphol. Wat ze hadden moeten doen was het aantal vluchten reduceren, maar de oplossing werd gevonden in het verhogen van de norm.. Probleem opgelost:)

Nu doen ze hetzelfde met het consumentenvuurwerk. Wanordelijkheden, minimale bescherming van hulpverleners, te weinig middelen voor de politie, illegaal vuurwerk en mensen die ver voor en na oudjaarsdag al vuurwerk afschieten worden ‘opgelost’ door de normale vuurwerkliefhebber een algeheel verbod op te leggen.

Laat illegaal knalvuurwerk onder munitie vallen, beboet de ouders van minderjarige relschoppers, geef de politie meer macht om een lik op stuk beleid uit te voeren en zorg op Europees niveau voor een verbod op knalvuurwerk. Dan maak je een start om de kern van het probleem aan te pakken.

Ik las in een eerder topic dat ChatGPT een rechtszaak aanbeveelt om een vuurwerkverbod aan te vechten. Dat lijkt mij wel een goed idee, om dan in elk geval een goed tegengeluid te laten horen en om de echte problemen aan te pakken.

Ze willen hoe dan ook gewoon van het vuurwerk af, eerst voor consumenten en daarna word ook het vuurwerk bij vuurwerkshows in de ban gedaan en vervangen door suffe lichtshows.

Ester Ouwehand van Partij Voor De Dieren heeft dit al een paar keer tussen neus en lippen laten doorschemeren. Alles moet wijken voor de groene agenda.

Ik las in een eerder topic dat ChatGPT een rechtszaak aanbeveelt om een vuurwerkverbod aan te vechten
Nou, dat had ik gedaan, eerst om te kijken of er op Eurooees niveau iets kon, maar dat lukt niet. Dus gekeken of op nationaal niveau iets mogelijk is.

Ik schat de kansen klein in, maar om toch een grote stormvloed en media aandacht te krijgen zou zoiets goed organiseren wel kunnen denk ik.

Back
Bovenaan