Wat doe jij op oudjaarsdag ?

Wat doe jij op oudjaarsdag?
Hetzelfde als ieder ander jaar :D

's Morgens om iets voor 10 een klein projectje klaarzetten, en klokslag 10:00 de fik erin! :)
Daarna lekker een paar kleine blije dingetjes stoken en vooral lekker kruitsnuiven.

Iets later in de ochtend een paar liefhebbers verzamelen om bij het carbidschieten in een dorpje vlakbij te gaan kijken. Gezellig in een weilandje staan met koude pils en zware dreunen. Zelf maar een klein beetje stoken, want naast dat carbid-geweld heeft stoken niet zoveel zin heheh.

Eind van de middag weer op weg naar huis, tijd om op straat nog wat aan te steken en te kijken of er nog buurtkinderen of freaks aan het afsteken zijn. Vaak begint het dan ook binnen een uurtje al langzaam te schemeren, dus kunnen ook de eerste sierpotjes aangestoken worden. Jammer genoeg wonen er niet zoveel freaks bij ons in de buurt, dus een grote chaos wordt het helaas nooit, maarja, ik vermaak me kostelijk :cool:

Rond de klok van 18:00 uur tijd om te eten, wat op te frissen en klaar te maken voor de avond. Tegen 20:00 uur op pad naar waar we de avond gaan doorbrengen. Alle shizzle mee en dan ter plaatse effe gauw een bak koffie naar binnen gooien en vanaf dat moment (vaak zo 20:30-21:00u) is het eigenlijk non-stop buiten staan en stoken met de buurt. Heerlijk!! Kan niet wachten :)

's Morgens is het vroeg opstaan om vervolgens oliebollen te kopen en alles klaar te zetten (slaap bij me vriendin) voor de verjaardag van me schoonmoeder. daar staat de eerste visite om een uurtje of 10 al op de stoep.

dus de hele ochten en middag een beetje gezellig doen.

smiddags tegen een uurtje of 4 naar me ouders toe om daar wat te eten/stoken in de buurt.

savonds lekker met vrienden wat drinken en stoken tot een uur of 1 dan richt de kroeg voor een gezellig e avond.

Ik wordt ook wat ouder, hoewel ik altijd nog een jonge god ben, en blijf niet meer de hele dag buiten stoken. Om 10 uur nog altijd de dag goed beginnen tot een uur of 1 en daarna weer richting huis lekker rustig aan doen. Misschien wat spullen doorlonten voor in de avond. Aangezien ik de dagen ervoor alleen maar moet werken heb ik daar voorafgaand geen tijd voor.

In de avond naar mijn vriendin toe, daar wat stoken en met familie spelletjes spelen. Daarna lekker naar de jaarwisseling toe leven met af en toe een cake wegstoken!

Ik doe om 10.00 het momentje samen met mij zoontje zal wel wat knal/fluit spul worden,dan naar het nabij gelegen dorp naar mijn zwager en wat andere freaks,vuurkorf aan,beetje wat klein spul wegstoken.

s´avonds naar de schoonouders beetje kleinere cakes samen met mijn zoontje afsteken en om 0.00 ons projectje,waarna we rond half 1 naar de Haarman show gaan kijken.

Ik begin lekker met een bak koffie & iets te eten. Daarna is is het een beetje kijken wat ik ga afsteken. Dit zal een fluitbak en een knalcake worden denkik om 10uur. Na 10en eigenlijk een beetje niks doen. Heb alleen siervuurwerk gekocht en wat pijltjes om toch in de vooravond te doen. Overdag een beetje met de vrienden ouwehoeren, gamen, spelletjes doen & gezellig wat drinken. Savonds lekker eten en rond een uur of 5/6 de eerste kleine potjes de lucht in. Misschien dat ik nog zo een flutpakketje haal om de tijd te doden. Om 12uur gaat het voor mij pas echt loos. Dan steek ik mijn vuurwerk af en mag de hele straat het weten. Uiteraard eerst de beste wensen naar mijn ouders & de rest van de buurt!

S'ochtends begin ik met een knalcake.. zwarte pluimpjes in daglicht :D.. overdag wat los spul.. eerst gepland niet te doen maar alsnog leuk los spul besteld om overdag al helemaal in de sfeer te zitten.. In de namiddag naar mijn vriendin met de hele auto vol met vuurwerk, daar verder helpen met alles klaarzetten. Haar ouders houden een feest van wel 50 man.. Eten en drank halen enz. Voor het eten het laatste 'overdag' spul afsteken en dan gezellig eten!
nadat het eten een beetje gezakt is beginnen met klein sierpotje en wat sick 6 pijlen... tot zo ongeveer 23;30.
Om 12 eerst beste wensen uitdelen;) en dan op mn gemakje naar buiten.. eerst naar het vuurwerk van de kleinste jeugd kijken.. hier kan ik me al helemaal aan amuseren... daarna schiet ik zelf alles de lucht in.. begin denk ik met een paar matten..

Dit jaar een kleine aanpassing en plan bedacht
Een maat van mij komt op de dag van 30December op 31 December bij mij slapen.
We hebben al ons vuurwerk al lekker gesorteerd de dag ervoor, We waren van plan om 's ochtends vroeg rond kwart over 9 naar de McDonald's te lopen bij ons 15minuten vandaan, we nemen natuurlijk ons vuurwerk al mee. Daar aangekomen gaan we even een lekker bakkie pleur drinken om goed wakker te worden.
Ik ben zo'n type dat op 30 December om 3 uur slaapt en om 7 uur weer wakker is, Dus meteen lekker koffie. Daarna lopen we naar onze ontmoetingsplek van onze vriendegroep en gooi ik een lekker projectie erin, niet groot welliswaar.
Dan een lekkere knaller om het project af te sluiten.

Overdag lekker knallen met knalvuurwerk en knock outs,
's Avonds na het eten naar vader en moeder, en daarna lekker naar familie. Daar lekker een oudejaarsborrel doen en lekker stoken rond 12 uur, daarna uiteraard drinken en lekker slapen!

Gr

De dag starten met Damianus, omdat we beiden ons budget aan siervuurwerk hebben uitgegeven zal het overdag zeer bescheiden zijn, verschillende single shots, de nieuwe knallers testen, en overig klein vuurwerk.

In de middag heb ik nog wat enkele uurtjes nodig om de avond voor te bereiden, cakes doorlonten, en ik werk altijd met een nummer systeem, zo weet ik (vaak) welk product ik op film heb staan, daar zit ook wat voorbereiding in.

Wanneer het donker begint te worden maar nog even snel wat eten, en dan de vuurkorf aan en lekker stoken, pijlen, kleine cakes, en andere artikelen, dit moment wil ik gewoon relaxt stoken.

Daarna mezelf opfrissen, familie ontvangen en gezellig binnen wat doen, dit zal tussen 21:30 uur en 00:00 uur zijn, tussendoor steek ik vaak producten af die wat aandacht nodig hebben, cakes waar ik echt naar uit kijk, ik heb vorig jaar wel geleerd dat wanneer je deze producten voor het laatst bewaard, dat je andere over het hoofd ziet, omdat je alleen maar denk aan die ene cake.

Om 00:00 natuurlijk helemaal los in de straat, dit zal een uur duren en dan door naar een heel mooi feestje tot in de vroege uurtjes! :D

ik moet s ochtends werken van 6 uur tot half 1 s middags. Daarna snel wat eten en daarna vuurwerk afsteken natuurlijk :D

10 uur naarbuiten. Stoken, soms even naar binnen voor een oliebol, 's avonds stoken en om 12 uur even genieten en dan gaan draaien op mijn event.

denk dat ik dit jaar rond 9 uur opsta, 30ste vroeg naar bed(als dat lukt ;) )
dan eerst uiteraard bak koffie,boterhammetje en een peukie om te beginnen.
dan me ouders wakker knallen om 10ur met wat harde knallers.
dan met de straat carbid schieten bij ons thuis (noaberschap)en lekker stoken.
tot een uur of 19:00 dan lekker eten en gauw weer verder gaan. heb dit jaar overdreven veel :P
00:00 toasten ff kijken buiten, 00:20 dikke cakes de lucht in etc etc.

stap rond half 10 me auto in richting me moeder waar ik al me vuurwerk heb staan.
10 uur is uet gelijk stoken en kom alleen binnen om af en toe wat te eten.
na 02:00 steek ik alleen nog sier af zodat de buurt er niet te veel last van heeft.
06:00 tijd om naar huis te gaan alleen dan lopend

wat doe jij op 31 december

wat doe jij op 31 december

Veel knallen

Laatst bewerkt:
@tjb, en in werkelijkheid ben je 13 jaar en mag je wss van je ouders voor 50 euro aan vuurwerk besteden wat voornamelijk zal bestaan uit babypijltjes, rotjes en grondbloemen.. :p

Sorry, kon het niet laten!

@tjb, en in werkelijkheid ben je 13 jaar en mag je wss van je ouders voor 50 euro aan vuurwerk besteden wat voornamelijk zal bestaan uit babypijltjes, rotjes en grondbloemen.. :p

hahah leuk dat je er zo over denkt
ben al 7 bankies lichter

maar aan de ene kant heb je gelijk
op de dag zelf voel ik me wel weer jong ja

dit is van vorig jaar en dat was nog niet alles
was dit maar voor 50 eu
IMAG0239.jpgIMAG0003.jpgIMAG0235.jpgIMAG0242.jpgIMAG0243.jpg
kon het niet laten

wat doen jullie op 31 december

ik zelf als ik wakker ben pak ik drekt wat harde klapers
die ik uit het raam gooi

dan ff rustig bij komen met een bak koffie
dan maar weer ff naar het raam wat af steken

dan ff heerlijk douchen en wat eten
en dan meestal zie ik al wat jongens voor de deur *****n met vuur werk
dan kom ik met de rode loper naar buiten (100,000 klaper)
rond een uurtje of 2 a 3 ff rond rijden bij paar vrienden langs
daar beetje *****n met vuurwerk
rond uurtje of 6 weer terug naar huis
lekker hard muziek aan ff wat eten
en dan begin ik aan de sier potten en pijlen
en dat gaat zo door tot een uurtje of half 12
en naar 12 komt het grote werk tot diep in de ochtend

ik ben wel is benieuwd wat jullie doen op de mooiste dag van het jaar

Wil je alsjeblieft je collectie laten zien met een briefje waarop staat : Hololvuurwerkfreakz

Dan pas geloven we je ;)

It is the most wonderful time of the year!

Nee even zonder dollen, doe maar normaal TJB, dan doe je al gek genoeg!

Back
Bovenaan