Wat doe jij met je vuurwerk als je het binnen hebt?

Torrr

VWC lid
Ik zou wel eens willen weten wat mensen doen als ze hun vuurwerk binnen krijgen. Ben jij er zo een die alles uit pakt of eerst foto's maakt.
Of gewoon de hele tijd aan het bewonderen is.

Als ik het binnen heb, dan maak ik altijd eerst wat foto's ( of filmpjes ) en dan pak ik alles uit ; al het plastic en papier er af etc.

Dus bij deze : wat doe jij met je vuurwerk ??

Eerst de eerste lading neerdonderen. En dan staat het meteen overal in de woonkamer. Niet eens de moeite nemen om het te scheiden van de spullen van mijn broer. En dan hangt het er vanaf wat ik erna nog moet doen. Kan prima zijn dat ik even rustig wat eet en drink voor ik naar de volgende bestelling ga om af te halen.

Verder zie ik het wel. Ik maak datgene klaar wat klaargemaakt dient te worden. En als ik daar geen tijd voor heb, dan betekent dat dat ik weer op pad gaat. Genoeg te doen die dagen hoor. Het schijnt dat ik ook eten moet maken, omdat dat wel belangrijk schijnt te zijn voor een mens.

Ik haal het altijd samen met mijn buurjongen. Dus eerst dan leggen we alles in de woonkamer neer, maken een paar foto's en gaan kijken wat van wie is. Daarna maak ik een foto van mijn eigen collectie. Daarna pak ik van elk product dat ik heb een pakje en maak die open. Dan kijk ik of er iets is veranderd aan het product. Daarna ga ik naar m'n buurjongen en kijk nog eens wat hij allemaal heeft en andersom. Daarna gaan we nog bij een paar vrienden kijken en vanaf dat moment gaan we aan '' de tekentafel '' en dan worden de laatste puntjes op de i gezet van onze projecten. Dan beginnen we gewoon met bouwen en we gaan net zo lang door totdat we niet meer kunnen.. Gelukkig hebben we dit jaar 4 dagen zodat we ook nog de broodnodige afleiding kunnen vinden :D

Ik ga gelijk stoken, stoken en nog eens stoken:cool:.
Nee hoor, ik haal het uit de verpakking en bekijk eerst wat er allemaal is gekocht en ga daarna lekker aan de slag, om s ávonds los te gaan. Ja, ik haal mijn vuurwerk altijd op oudjaarsdag omdat ik zelf aan het werk ben om vuurwerk te verkopen.Oudjaarsdag werk ik niet, die is mij heilig.

Alles netjes ordenen en mooi neerzetten, filmpje maken en nog 2 nachten lang kwijlend naar me collectie staren:droolthum

Alles bekijken ,vasthouden en ruiken...die paar dagen zijn zo voorbij. Natuurlijk alles ook netjes neerzetten. Fotos maken en een filmpje. Gewoon zoveel mogelijk bij mijn collectie zijn. En hier en daar wat stoken. Ik kan echt echt niet wachten. Heerlijk!!!!!

Ik ruim altijd van te voren mijn (slaap)kamer keurig op, zodat ik alles netjes op mijn kasten kan uitstallen. Vervolgens een paar foto's schieten als herinnering en ik moet eerlijk zeggen dat ik de geur van vuurwerk ook niet verkeerd vind :rolleyes:

Ik wilde toch nog even zeggen dat ik er niet minder om slaap :p

Eerst de boel naar binnen sjouwen. Uitstallen,wat foto,s maken per product. En dan de hele collectie! De doos van de doorlont bak,voorzichtig openen. Kijken welke cake wat doet,en dan de volgorde bepalen! Pen en papier,schietplan maken,en dat is het wel!

Ik weet precies wat ik heb gekocht dus alles uitpakken en bekijken is hier geen optie, wat ik wel doe is alles bij elkaar zetten ( een muurtje maken ) en daar een foto van maken en dan blijkt meestal dat ik het niet genoeg vind en ga ik er weer op uit om er nog wat bij te halen :bonk:

Eerst alles naar binnen heen zetten

Dan gaan ik alles uit pakken wat er ma uit te pakken valt

Daarna maak een muur of een piramide ligt er aan hoeveel ik heb !!

Van de grote potten naar de kleinere potten

Foto's maken van de hele collectie!! En dan als maar gaan staren en wachten

op de eerste verkoop dag leg ik alles veilig weg .
op dag twee wanneer ik alles binnen heb, maak ik alles klaar .
in de avond van dag twee vier ik en verheug ik mij op de dag die komen gaat, met een potje vier en een lekkere sigaar .
waarom ? dat hoort er gewoon bij .
dat is een beetje mijn traditie geworden :D
ik kan Julie wel vertellen dat ik dan wel moe ben van al dat gevlieg .

als ik het immers thuis heb dan stal ik het 1xtje op voor een foto te maken
dr na gaat het me tas in en dan drink ik een lekkere baco!!!!

Ik heb me toch wat rare, harde stukken vuurwerk. Als eerste het rotje. Hij is best mooi enzo, maar compleet nutteloos. Hij brengt het grootste gedeelte van zijn tijd door met zijn lontje te fixen of kruit te strooien. Bovendien is hij zo egocentrisch, hij denkt alleen maar aan zichzelf en nooit aan de anderen. Hij is dommer dan het achtereind van een grondbloem; ik ben serieus verbaasd dat hij nog niet is afgegaan door zijn eigen lontje te ontvlammen.

Dan heb je ook nog m’n andere stuk vuurwerk. Zij is zo ongeveer het omgekeerde van het rotje. Ze is misschien wel een van de beste stukken vuurwerk die ik ken. Ze zou zo een geweldig leven kunnen hebben, maar toch zit ze gewoon hier met mij in de vuurwerktas. Helaas is ze ook een dikke nul qua uiterlijk. Ik vraag me af of ze ooit wel eens een label heeft of iets anders doet dan het scheuren van haar huls. Weet vrijwel zeker dat ze illegaal is.

Maar het toppunt moet toch wel die giller zijn. En hij is niet zomaar even een giller, nee, dit is je stereotype keukenmeid hoor. Geloof niet dat ik hem ooit niet gillend in de tas heb gehoord. En al helemaal niet buiten de tas om. En alsof het nog niet erg genoeg is, brengt hij ook nog eens elke keer die lange stokken met zich mee.

In ieder geval, met deze stukken vuurwerk kom ik dus de verkoopdagen door..

Zelf is het meestal zo dat ik het vuurwerk dan, zodra we onze huis binnenstappen na overal te zijn geweest, meestal op mijn of me zusjes kamer zet en alle producten apart en samen gaat fotograferen. Meestal haal ik ook alvast de plastic/papier enzovoorts eraf en maak ik de lonten klaar zodat op de dag ik geen zorgen meer heb. Steek alles dus pas echt af op 31-12/.

Ik weet precies wat ik heb gekocht dus alles uitpakken en bekijken is hier geen optie, wat ik wel doe is alles bij elkaar zetten ( een muurtje maken ) en daar een foto van maken en dan blijkt meestal dat ik het niet genoeg vind en ga ik er weer op uit om er nog wat bij te halen :bonk:

nog meer? :p je bouwt eerst je muur vol van vloer tot plafond en dan denk je dat het niet genoeg is? :p

Hard door werken!

Ik weet wel dat wanneer de verkoop van vuurwerk begint ik mijn eigen vuurwerk apart zet of gelijk in de auto zet. Pas dan heb ik een goed gevoel wanneer ik zeker weet dat ik heb wat ik hebben wil.

Back
Bovenaan