Ik ben misschien niet het grote voorbeeld maar het is inderdaad lastig om een ander uit te leggen waarom ik “zoveel” geld uitgeef aan vuurwerk.
Ondanks dat ik dan uitleg dat ik daar naar uitkijk en heel veel plezier aan beleeft snappen ze het nog steeds niet want het is en blijft maar vuurwerk... en zonde van je geld.. dat is wat ik altijd krijg te horen en dan moet ik eerlijk zeggen dat ik daar dan geen antwoord meer op geef om de discussie te sluiten omdat het soms wat ongemakkelijk voor mij voelt als minderheid!
Ik moet zeggen dat ik tot afgelopen oktober (toen ik in aanraking kwam met vwc omdat ik informatie zocht op Google) was ik voorheen tot november niet echt bezig met vuurwerk.. al ging ik wel naar een demo in de buurt en de shows in Scheveningen was ik er ook bij. sinds ik dus in aanraking kwam met vwc ben ik elke dag het forum aan het bekijken geweest en mij uiteindelijk aangemeld in januari.
Ik check nu meerdere keren het forum per dag om te kijken of er al nieuwe berichten zijn, ik heb tot op heden 4 bestellingen gedaan, als ik en niks te doen heb zit ik nu vuurwerk filmpjes te kijken op het forum of YouTube uit te pluizen naar vuurwerk/shop video’s (dat begrijpen ze thuis ook niet altijd). Ik ben nu zover dat ik de zena trophy bij wil wonen zodra hij weer gehouden gaat worden en dat ik ook graag naar las fallas wil en moeders de vrouw oftewel minister van financiën bij ons thuis ook al zo ver heb om mee te gaan

Het forum heeft iets in mij wakker gemaakt denk ik dat ik me hier “thuis” voel omdat iedereen dezelfde passie heeft en dat ik er nu continu mee bezig ben wat ik voorheen nooit had!
Mijn familie zijn geen vuurwerkfanaten hebben er niks tegen maar steken ook niks tot weinig af tegenwoordig, dit precies ook met de vriendengroep waar ik inzit heeft er niks mee waardoor mijn enthousiasme voor vuurwerk ingeperkt werd omdat je die enthousiasme met niemand kan delen die hetzelfde “probleem” heeft.
Ik ben wel een groot liefhebber altijd al geweest vanaf kleins af aan, ik heb een broer van 9 jaar ouder die toen wel aardig wat vuurwerk had elk jaar waardoor ik van mijn vader ook altijd wat kreeg, wat mijn moeder liever niet had omdat ik al een status had van pyromaantje

waar iedereen naarmate de tijd verliep stopte met vuurwerk om uitlopende redenen bleef ik (beperkt) hangen daarin.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk verhaal is geworden, ik ben namelijk niet erg goed in het schrijven van verhaaltjes!
Ik ben we