Wapens en vuurwerk in beslag genomen bij grenscontrole A1

ylke

VWC lid
De Lutte – De politie heeft 18 oktober samen met KMAR, het Grensoverschrijdend Politie Team en de Duitse politie een grote controle, genaamd Avondrood, gehouden op de A1 nabij de grensovergang De Lutte.

De controle had als doel het terugdringen van grensoverschrijdende criminaliteit. De nadruk lag hierbij op drugs en wapens. De controle vond plaats gedurende de avonduren. Hierbij zijn bij negen bestuurders in totaal zeven verboden messen (dolk, stiletto, klapmessen), pepperspray, een ploertendoder en twee knuppels in beslag genomen.

Een 47-jarige bestuurder uit Praag was in het bezit van 54 kg illegaal vuurwerk. Ook dit is in beslag genomen. De 47-jarige is voor onderzoek ingesloten.

Bron

Een grote controle en daarbij zijn bij negen bestuurders een paar messen en wat vuurwerk in beslag genomen, ik ben blij dat de poltie zulke acties uitvoert maar ik wordt er bijna verdrietig van als ik er aan ga denken hoeveel zo'n actie nu kost en wat het uiteindelijk opleverd qua onze belastingcentjes.

Wat ik dan weer niet begrijp is het volgende.

Er zijn een dolk, stiletto, klapmessen), pepperspray, een ploertendoder en twee knuppels in beslag genomen.
En deze mensen zijn hoogstwaarschijnlijk met een verbaal naar huis gestuurd.

MAAR:bonk:
Een 47-jarige bestuurder uit Praag was in het bezit van 54 kg illegaal vuurwerk. Ook dit is in beslag genomen. De 47-jarige is voor onderzoek ingesloten.
Dat is waar ik me altijd zo druk om maak.
Men kan beter met een wapen gepakt worden dan met vuurwerk.:thumbsdown:

Je mag je hier in dit ***land niet eens wapenen voor je eigen veiligheid! Alleen de staat zelf mag geweld gebruiken.

Een grote controle en daarbij zijn bij negen bestuurders een paar messen en wat vuurwerk in beslag genomen, ik ben blij dat de poltie zulke acties uitvoert maar ik wordt er bijna verdrietig van als ik er aan ga denken hoeveel zo'n actie nu kost en wat het uiteindelijk opleverd qua onze belastingcentjes.

Ja maar met die torenhoge boetes verdienen ze het er wel uit hoor!

Je mag je hier in dit ***land niet eens wapenen voor je eigen veiligheid! Alleen de staat zelf mag geweld gebruiken.

Wapens kunnen ook tegen jezelf gebruikt worden. Geen wapens is eigenlijk gewoon goed.

Geen wapens wat was dat in capelle a/d ijssel vol automatisch machine geweer met vergunning vergunning houder was mentaal niet stabiel bekend bij de justitie maar toch had hij het om nog maar te zwijgen over wat die had aan gericht er mee

Wapens kunnen ook tegen jezelf gebruikt worden. Geen wapens is eigenlijk gewoon goed.
Er is zoveel criminaliteit en ******igheid in Nederland dat je echt gevaar loopt zonder wapen. Dat heb ik éénmaal ondervonden en ik mag van geluk spreken dat ik nog leef, want je hoort weleens andere verhalen. Ik ga 's avonds en liefst zelfs overdag ook niet zonder wapen over straat. De politie is gewapend en beschermt in theorie de rechten van de burgers, maar je hebt niet altijd de gelegenheid om de politie te bellen en duidelijk te maken dat het ècht belangrijk is om te komen als je met gevaarlijke lui te maken hebt.

En toch vind ik deze controles wel noodzakelijk. Als er niks word gedaan word het helemaal een zooitje. Het is niet normaal dat iedereen maar met messen en andere gewelddadige dingen moeten rondlopen. Buiten om het feit dat er niet bekent word gemaakt wat er gebeurt met de mensen die wapens hadden.

Jammer dat het OOK weer over vuurwerk gaat,al is de wapenvangst niet bevorderend voor het begrip voor het gebruik van vuurwerk op oud en nieuw.tegenstanders en negatievelingen zien alleen WAPENS EN VUURWERK bahbah

Als ze nou eens beginnen met de onderwereld aan te pakken....maar daar hebben ze de ballen niet voor.
die krijgen zowat vrij spel.

was vandaag ook op het nieuws dat ze de drugsbazen amper kunnen aanpakken en hun verdiensten af kunnen pakken, en wij maar hard werken voor een paar centen waar we tevens naar de belasting moeten brengen.

ps. welk onderzoek moet er dan plaats vinden als deze man uit polen komt ?
ze zijn toch niet geheel achterlijk daar ?

Als ze nou eens beginnen met de onderwereld aan te pakken....maar daar hebben ze de ballen niet voor.
die krijgen zowat vrij spel.

was vandaag ook op het nieuws dat ze de drugsbazen amper kunnen aanpakken en hun verdiensten af kunnen pakken, en wij maar hard werken voor een paar centen waar we tevens naar de belasting moeten brengen.

ps. welk onderzoek moet er dan plaats vinden als deze man uit polen komt ?
ze zijn toch niet geheel achterlijk daar ?
Ze zijn inderdaad niet achterlijk in polen maar misschien ook niet in praag tsjechie.

Back
Bovenaan