Wanneer tuig jij je kerstboom op?

Bekijk bijlage 25051

Dit is reden dat wij dit jaar GEEN kerstboom meer nemen.
Woont sinds juni bij ons , 2 jaar oud, kilootje of acht en bloed nieuwsgierig.
Ingeprogrameerd dat je zit te kijken en zo je kerstboom voor bij ziet zwaaien tegen de grond aan.
Maar hij is wel verschrikkelijk lief.....

Misschien een tip . het werkte bij mij perfect met 2 katten van 2 jaar oud.
Als je de kerstboom hebt staan zonder versiering ff laten staan zodra de kat erin of erbij komt pak je hem beet en haal je hem ff door de boom heen. Geloof me vinden ze niet fijn. Die van mij zijn daarna niet meer in de buurt van de boom geweest.

Morgen de kerstboom halen, steevast met me vader bij het kerstbomenbos. Geweldige sfeer daar, veel mensen, lekker rondlopen, houtvuurtje, lampjes erg tof. Top bomen, nemen altijd weer een te grote mee naar huis :p.
Lekker optuigen, en voila :)

Hier staat er al een, onversierde witte boom met lampjes in de takken. Afgelopen week ontvangen en gelijk even getest, staat mooi zo in de keuken. Van het weekend komt onze ''echte'' (kunst)boom in de woonkamer te staan. Wat een sfeer geeft zon boom gelijk, heerlijk!

Bekijk bijlage 25051

Dit is reden dat wij dit jaar GEEN kerstboom meer nemen.
Woont sinds juni bij ons , 2 jaar oud, kilootje of acht en bloed nieuwsgierig.
Ingeprogrameerd dat je zit te kijken en zo je kerstboom voor bij ziet zwaaien tegen de grond aan.
Maar hij is wel verschrikkelijk lief.....

Toen ik mijn kat ging ophalen (helaas een aantal maanden aan die vervelende ziekte met een K overleden) een kleine 11 jaar geleden - kon ik hem nergens vinden bij de mensen thuis - tot ie uit hun kerstboom kwam gesprongen :D

Zelf altijd een boom opgezet en deze heeft ie altijd redelijk met rust gelaten.
Nu nog een poes en ook die krijgt gewoon weer een boom te zien.

Ik maak me meer zorgen om mijn tweeling van net 2 jaar, nieuwsgierig als ze zijn :P

Misschien een tip . het werkte bij mij perfect met 2 katten van 2 jaar oud.
Als je de kerstboom hebt staan zonder versiering ff laten staan zodra de kat erin of erbij komt pak je hem beet en haal je hem ff door de boom heen. Geloof me vinden ze niet fijn. Die van mij zijn daarna niet meer in de buurt van de boom geweest.

Dit zijn maincoons, die zitten qua karakter iets anders in elkaar al de europese korthaar.

Je kan hem twintig keer straffen en ergens doorheen rausen.
Zodra het glinstert, beweegt etc. zie je alleen nog maar die blik van " woooooooow, dude !" en we hangen erin, bijten erin,springen er in,er op , er af, kauwen er op ,...etc. meer een soort hond.

Bijv, trek een la uit een kastje en hij zit gelijk op de plek van de la, waarom?
Omdat het kan, dus die boom........weinig kans.:D

Uiterlijk overmorgen met versiering beginnen dan komt ook mijn schaap met gewei in de tuin etc.

3 uur naar het bos, erg lang gezocht, na een uur/anderhalf weer thuis.
Samen met meissie de boom op getuigd/getogen (gestofzuigd/stofgezogen?? Wie weet hoe dat allemaal werkt)

Beetje flinke boom voor de hoek die we altijd vrij hebben voor haar, maar toch gelukt! Erg mooie boom al zeg ik het zelf!
Kerstboom (1 van 7).jpgKerstboom (3 van 7).jpgKerstboom (4 van 7).jpgKerstboom (5 van 7).jpgKerstboom (7 van 7).jpg

Zilver/roze thema met rustgevend flikkerende 'cluster' verlichting :)

Op mijn zusjes kamer stond die al rond 1 december.

12307937_540784172751940_8610768149293883991_o.jpg

En de mijnes kreeg ik van m'n zusje rond 5 december:

CVeKS_6XIAASvzl.jpg

In de woonkamer beneden moet die nog gezet worden.

Bij ons word meestal de week na Sinterklaas de Kerstboom gekocht en opgetuigd.

En wanneer moeten we hem weer aftuigen? Net als de dag tot wanneer je iemand een gelukkig nieuwjaar mag wensen? 3 koningen?

Back
Bovenaan