Wanneer tuig jij je kerstboom op ?

De kerstboom. Wij hebben thuis een kunstboom. Een kunstboom is net als siliconen tieten, het ziet er wel redelijk uit, maar het mist toch nog de nodige dingen die het "echt" te maken. Zoals bij een echte kerstboom de geur, de uitvallende naalden en het halen van een kerstboom.

Wij tuigen onze kerstboom altijd op rond 5 december. Ook al is Sinterklaas nog in het land, wij zijn fan van zijn concurrent en uitten dat door de boom vroeg op te tuigen.

Elk jaar tuigen wij hem af vlak voor oud en nieuw, meestal omdat mijn vuurwerk ook de nodige plek dan in beslag neemt, elk jaar probeer ik ook mijn moeder ervan te overtuigen om de boom op het vreugdevuur te gooien. Jammer genoeg zegt ze altijd nee, dat vind ik wel jammer. Ik ben ervan overtuigd dat zo'n kerstboom goed vikt en rookt....

Een week voor kerst.. Dit omdat onze katten het altijd erg leuk vinden om er in te gaan hangen..
En aangezien het dan toch vakantie is kun je de katten beter in de gaten houden

1 November start houten platen voor de dorpen etc daar ben ik tot 29 Nov mee bezig dus iedere dag een deel.
De kerstboom op 1 dec dan 1 dag uithangen dan lampjes en versieringen dan testen of het oke is. Dan blijft hij ook op 5 December uit dus geen enkele kerstversiering omdat we dan sinterklaas vieren dus lekker kantellen en eten. Dan 6 Dec kerstboom aan tot en met de 3 koningen.

Ach ik heb samen met mijn vrouw vorig jaar lopen prakkiseren dubben praten en zeiken over hoe wanneer etc en zolang dat puntje bij paaltje er niks van terecht kwam. Dit jaar hoe dan ook komt er wel een boom te staan zonder is ZO ongezellig.

nou hier staat ie al 3weken....nog niet aan weliswaar maar helemaal opgetuigd zonder verlichting is ie al supermooi.
ja weet het ik loop niet helemaal synchroom met de rest van de wereld......maar kersemus is mijn leukste tijd van het jaar en daar gaat veel tijd in zitten om alles op te bouwen.....en als mijn kleine jarig is(eind november) gaat het allemaal aan(dan ziet sinterklaas ook gelijk ons huis in deze donkere dagen):idea:

Meestal het weekend na sinterklaas zetten we hem hier op en nieuwjaarsdag breken we hem weer af.

Ik zet hem altijd op wanneer de vuurwerkverkoop begint om deze blijde tijd te vieren. Hij staat dan net zolang tot ik altijd mijn vuurwerk op heb, en dan gaat ie op de brandstapel

Hier ook 6 december, en dit jaar een echte boom heeft net iets meer feeling met kerst maar is minder met vallende naalden. Scheelt weer zoeken naar de kunstboom.

Back
Bovenaan