Wageninger (13) gooit nitraatbom naar agent

moontan

VWC lid
Wageninger (13) gooit nitraatbom naar agent

31 okt 2007, 07:00 - WAGENINGEN - Een 13-jarige jongen uit Wageningen heeft maandagmiddag vuurwerk naar een politieagent gegooid.

Rond kwart over twaalf reed een mountainbiker van de politie naar de kruising van de Postweg met de Geertjesweg omdat jongeren daar overlast veroorzaakten.

De agent zag dat de 13-jarige iets op de grond gooide. Op dat moment knalde een stuk illegaal vuurwerk vlak bij de politieman. De agent hield gehoorklachten en een pijnlijk been over aan de explosie. De Wageninger werd opgepakt en meegenomen naar het bureau.

De jongen verklaarde het vuurwerk niet met opzet naar de agent te hebben gegooid. Hij had zeventien nitraatbommen bij zich: illegaal zwaar vuurwerk. De jongen is overgedragen aan zijn ouders. Hem wacht een HALT-straf.

Bron:
http://www.gelderlander.nl/

Deze 13 jarige jonge "zegt" dat hij niet expres gooide.
Ik wil ook niet zeggen dat hij dit wel deedt, ik was namelijk absoluut niet ter plaatse. Het is een redelijk vaag bericht.
Maar te vroeg vuurwerk afsteken is niet toegestaan, dat dan wellicht door de schrik en de onoverzichtelijkheid iets gebeurd als dit is zeer naar.

Zwaar illegaal vuurwerk, typisch krantentaal. Maar dat zijn we gewend.

Met zulke woorden maken ze het in mijn ogen alleen maar erger want wat is dan geen zwaar illegaal vuurwer? Ministrijkers?

Back
Bovenaan