Wageningen: biertje op straat mag, besluit vuurwerkvrije zones uitgesteld

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Drank op straat wordt niet verboden in Wageningen. De lokale politiek vindt dat te ver gaan. Op initiatief van GroenLinks, SP en D66 heeft de gemeenteraad een verbod op alcohol uit de geplande verordeningswijziging geschrapt.

De raad boog zich maandagavond over de Algemene Plaatselijke Verordening (APV). Daarin wordt ook voorgesteld om met vuurwerkvrije zones te gaan werken. De stemming over de APV is om praktische redenen verschoven naar dinsdagavond. Toch lijken de vuurwerkvrije zones in Wageningen er te komen.

Wel vuurwerkvrije zones
Er was geen raadsdiscussie over de zones. Het gemeentebestuur wil het gebied bij de Wageningse stadsboerderij en verpleeghuis Torckdeal als vuurwerkvrij markeren. En dat plan lijkt breed gedragen.

Alleen D66 gaf eerder aan wijzigingen te willen: nergens mag vuurwerk afgestoken worden, behalve op de plekken die de gemeente daarvoor aanwijst. Maar dat voorstel is van tafel. Het is op korte termijn niet uitvoerbaar.

'Dat had betekend dat we in Wageningen helemaal geen vuurwerk hadden mogen afsteken op 31 december of dat we helemaal geen vuurwerkvrije zones zouden hebben', zegt bedenker Jan-Willem Lammers. 'En dat ging me allebei te ver.'

https://www.omroepgelderland.nl/nie...at-mag-besluit-vuurwerkvrije-zones-uitgesteld

dat je met dit feest lekker kan borrelen in de voortuin vind ik een goede zaak.zwervende mensen op straat met fles drank in de hand(in onze tokkie buurt) vind ik weer niet kunnen

Mijn ogen staan nog steeds te tollen van dit bericht. D66 en de groentjes vinden een alcohol verbod voor de openbare plaatsen (op straat) geen goed idee, maar een volledig vuurwerk verbod wel. Waar gaan we heen met deze politiek. Zit er dan echt geen enkel weldenkend persoon meer in een van die partijen? Op jaarbasis zijn die dronkenlappen op straat de meeste overlast veroorzakers hoor.

Mijn ogen staan nog steeds te tollen van dit bericht. D66 en de groentjes vinden een alcohol verbod voor de openbare plaatsen (op straat) geen goed idee, maar een volledig vuurwerk verbod wel. Waar gaan we heen met deze politiek. Zit er dan echt geen enkel weldenkend persoon meer in een van die partijen? “Op jaarbasis zijn die dronkenlappen op straat de meeste overlast veroorzakers hoor.”

Zekers!
En met een uitschieter op oudejaarsnacht basis hoor...

Tja voorspelbaar he, vuurwerk steken ze zelf niet af of hebben hun huisdiertjes last van dus dat mag verboden worden. Drank daarentegen is algemeen geaccepteerd en wellicht houden ze zelf ook wel van een slokje, dus dat hoeft niet verboden te worden :biertje::wink:

Mijn ogen staan nog steeds te tollen van dit bericht. D66 en de groentjes vinden een alcohol verbod voor de openbare plaatsen (op straat) geen goed idee, maar een volledig vuurwerk verbod wel. Waar gaan we heen met deze politiek. Zit er dan echt geen enkel weldenkend persoon meer in een van die partijen? Op jaarbasis zijn die dronkenlappen op straat de meeste overlast veroorzakers hoor.

Ja maar als ze dat verbieden dan stemmen de studenten niet meer op die partijen.

Tja voorspelbaar he, vuurwerk steken ze zelf niet af of hebben hun huisdiertjes last van dus dat mag verboden worden. Drank daarentegen is algemeen geaccepteerd en wellicht houden ze zelf ook wel van een slokje, dus dat hoeft niet verboden te worden :biertje::wink:

Andere harddrugs zijn ze bij links ook niet vies van denk ik, vandaar dat ze dat ook willen legaliseren :bonk:

Andere harddrugs zijn ze bij links ook niet vies van denk ik, vandaar dat ze dat ook willen legaliseren :bonk:

Klopt volledig. Zolang ze veilig (zonder knallen) door de (autoloze) binnenstad hun drankje en pilletje/snuifje kunnen nemen is het allemaal goed :sint:

Ze willen juist geen verbod op alcohol. Want vuurwerk is een grote boosdoener in combinatie met alcohol. Da's de reden voor GL om een vuurwerkverbod te realiseren.

Back
Bovenaan