Waarschuwing voor import van illegaal Duits vuurwerk

moontan

VWC lid
Waarschuwing voor import van illegaal Duits vuurwerk

DUIVEN - Een enorm reclamebord langs de A12 richting Duitsland zorgt voor grote ophef onder vuurwerkhandelaren in de Achterhoek. Ze zijn woedend, omdat een Nederlandse ondernemer net over de grens, in Elten, vuurpijlen en rotjes voor de helft van de prijs verkoopt.

Volgens hen mag dat vuurwerk niet naar Nederland worden meegenomen.

De Veenendaler Hayo Wolf runt de zaak. Hij is naar Duitsland gegaan, nadat in Nederland de regels veel strenger zijn geworden na de vuurwerkramp in Enschede, in 2000. Hij zegt dat er met de verkoop niets mis is.

De grootste vuurwerkimporteur van Nederland, Lesli Vuurwerk BV uit Lichtenvoorde, spreekt van "pure misleiding". De Nederlandse ondernemer verkoopt, aldus de Achterhoekse importeur, Duits vuurwerk, dat veel lichter en dus goedkoper is dan Nederlands vuurwerk.

" Veelal voor de helft van de prijs, maar je krijgt ook minder waar voor je geld", aldus Lesli BV. In een vuurpijl zit bijvoorbeeld geen veertig gram kruit, zoals in Nederland gebruikelijk, maar twintig gram.

" De Duitse vuurpijl komt minder hoog, dan de Nederlandse variant, waardoor het effect ook minder is", aldus directeur/eigenaar Leo Groeneveld van Lesli BV.

Hij wijst Nederlandse kopers erop dat, indien ze het Duits vuurwerk (al dan niet met Nederlands etiket) de grens over brengen, in overtreding zijn. Het is import van illegaal vuurwerk, omdat het niet aan de Nederlandse regelgeving en testeisen voldoet.

Morgen in dagblad de Gelderlander de allernieuwste vuurwerktrends

http://www.gelderlander.nl/voorpagi...g-voor-import-van-illegaal-Duits-vuurwerk.ece

Tja dat krijg je he met al je regels en wetten die je de burgers in dit landje oplegt.

Vinden ze het nu echt allemaal zo gek dat de logisch nadenkende Nederlander de grens over gaat om daar 2 keer zo veel te kopen voor hetzelfde geld???

Laat de mensen toch en richt je op de grote jongens!!

Hahahaha mooi hoe Lesli het toch nog even probeert om het duitse spul onderuit te trappen hahahah, ik kan alleen maar zeggen dat ze de schuld bij zichzelf en bij onze overheid moeten zoeken. Absurde prijzen en dit jaar absurde prijsstijgingen. Succes ermee het is jammer dat ik niet bij de grens woon anders wist ik het wel. De mensen die voor een prikkie de duitse kwaliteits cakes van WECO en NICO gaan kopen hebben groot gelijk!

Gewoon lekker naar duitsland gaan!
Prijzen van het vw in nederland is gewoon te belachelijk voor woorden! Pure misleiding volgens lesli? hoe noemt hij de belachelijk hoge prijs van zijn Full size 98 shots 500 grammer voor 110,-???? Kijk in de spiegel Leo en zie hoeveel NL consumenten zich laten misleiden door zulke grote potten terwijl er maar 500 gram in zit.

Big is beautiful zeggen ze wel eens he kwa grote potten. Terwijl je infeite een soort kat in zak koopt. Een enorme pot voor een belachelijk hoge prijs, met effecten.. tsja..

Anyways, ik vind de reactie van Leslie, en eerder deze week van Vos van Katan ,als ik me niet vergis, gewoon jaloerse reacties.

Prijzen zijn gewoon weg veeeeeel ste hoog, En wat ze zeggen de effecten zijn minder spectaculair... HALLO ik ken zo 30tal cake's en postjes oopnoemen van een prijsklasse van rond de 10/20euro die zo ontzettend mooi zijn, dus wat hij zegt klopt al niet en die pijlen 40gram iin nederland ?? dat halen ze echt niet hoor ken pijlen die zo absurd zijn en vooral voor de prijs... pijlen minder hoog is juist beter... lijkt het effect ook groter... en die potten uit nederland 500gram is niks
deel het door 2 500/2 is 250gram de cake... en dat zit in bijna alle 19shots cake's wel... en die heb je al voor een euro of 15... 2x 15 is 30euro voor 30euro heb ik een 500grammer..

Nederlands vuurwerk is gewoon te duur... zie hier bij toeval een folder een 48shots blok 500gram kost 165euro krijg je er een gaar 8 shots potje gratis bij...:bonk::bonk::frusty:

Richt je zoals al eerder hier gezegd nou maar op de grote handelaren en laat die mensen lekker hun inkopen doen... Kijk zolang de overheid er niks aan kan verdienen is het illegaal... dus vuurwerk verbieden doen ze toch niet want hun verdienen er wel zo véél geld aan...

Word gewoon beroerd hiervan...:bonk:

Big is beautiful zeggen ze wel eens he kwa grote potten. Terwijl je infeite een soort kat in zak koopt. Een enorme pot voor een belachelijk hoge prijs, met effecten.. tsja..

Anyways, ik vind de reactie van Leslie, en eerder deze week van Vos van Katan ,als ik me niet vergis, gewoon jaloerse reacties.

klopt, Ronny Vos was hier niet blij mee, ik kan ze aan de ene kant wel begrijpen, ze investeren geld om aan de eisen van de overheid te voldoen wat betreft opslag en transport en dan gaat je collega vuurwerk importeur vanuit Duitsland zijn verkopen doen aan Nederlanders en adverteert hier ook naar.
Staat Hayo Wolff er ook garant voor dat je niet wordt gepakt aan de grens, hij zet zo Nederlandse vuurwerk kopers aan tot een misdaad, hier in het oosten krijg je daarvoor 250 euro boete per 10 kg.
Kijk voor mij en en ik denk andere freaks is dat vaak geen probleem, wij weten wat voor een risico we nemen met illegale import maar of de gewone burger hier van op de hoogte is?

Wat betreft hayo wolff, was hij niet diegene die melde dat vuurwerk dit jaar tot 30% duurder wordt en volgend jaar 50%?

Wat betreft hayo wolff, was hij niet diegene die melde dat vuurwerk dit jaar tot 30% duurder wordt en volgend jaar 50%?

Vooropgezet plan dus zodat de mensen eerder bij zijn winkel in duitsland komen kopen.
Wat heeft het voor Hayo voor nut om deze uitspraak te doen terwijl hij zelf geen consumentenvuurwerk in nederland koopt?
Is toch wel duidelijk lijkt me.

Wij ,als katan vuurwerk en leslie vuurwerk zijn niet jaloers op hayo wolf,maar wat hij doet het idee opweken dat je vrij dat vuurwerk de grens mag nemen,en dat radio en tv heeft een reactie gevraagd en die hebben wij geven.

Het probleem is dat de vuurwerkwinkel in elten niet strafbaar is,(net als in belgie) maar de klanten die het vuurwerk de grens overbrengen,en als Hayo de mensen daar mee helpt is hij ook strafbaar.

En zoals hij in het filmpje op tv gelderland laat zien knipt hij doodt leuk met een schaar de tweede lont van de cake eraf,en plakt daar een nederlandse sticker op.

Wij als winkelier en groohandel,en leslie als importeur moet er alles aan doen om veilig vuurwerk nederland binnen te krijgen,en dit zou maar zo mogen........

Maar dit is van onze kanten géén jaloezie,maar meer een waarschuwing voor alle klanten,en ons vuurwerk in nederland is veel beter...........

Hahahaha mooi hoe Lesli het toch nog even probeert om het duitse spul onderuit te trappen hahahah, ik kan alleen maar zeggen dat ze de schuld bij zichzelf en bij onze overheid moeten zoeken. Absurde prijzen en dit jaar absurde prijsstijgingen. Succes ermee het is jammer dat ik niet bij de grens woon anders wist ik het wel. De mensen die voor een prikkie de duitse kwaliteits cakes van WECO en NICO gaan kopen hebben groot gelijk!

Helemaal mee eens !

Back
Bovenaan