Waarom je niet met vuurwerk moet rotzooien

koen0s

VWC lid
In Vlaardingen zijn twee jongens van 13 en 14 jaar zwaargewondgeraakt door een ontploffende vuurwerkbom. Zij hadden een koperen pijp met vuurwerk gevuld.

Een van de jongens is gewond aan zijn hoofd, de ander aan zijn borst en buik. Zij zijn met een traumahelicopter overgebracht naar het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam.

7504

Klik hier voor meer foto'

Inderdaad vreselijk om te lezen, ook al zitten ze fout dit gun je niemand en ik hoop dat de jongens weer helemaal herstellen.

Dat was dus mijn broertje en beste vriend, ik stond er 2 meter vandaan met nog 2 andere en heb niks. Haast onmogelijk maar waar.

Dat van de verwondingen klopt niet,

Het is bij de 13 jarige, buik (darm eruit) voet.been en zijn hele zij geperforeerd met scherven.

De 15 jarige zijn hand aan flarden (alles zat er nog aan en kan gered worden) Zijn oog was helemaal dik en zijn gezicht bebloed.

IK WIL WEL DUIDELIJK HEBBEN,

VUURWERK IS NIET GEVAARLIJK, MAAR ER WORD GEVAARLIJK MEE OMGEGAAN.

MVg Marc

Had je niet kunnen zeggen dat je nooit maar dan ook nooit met vuurwerk moet knutselen. Ik zou me dan best wel *** voelen, jij had dit misschien wel kunnen voorkomen.

Veel sterkte aan de ouders toegewenst.

Vreselijk bericht zeg. Ik wens de jongens veel beterschap toe.
Never the less is het erg dom om er mee te knutselen. Dat zullen ze nu ongetwijfeld wel beseffen.
Sterkte ermee!

Heel kloote dit voor de jongens.
Ook een leuke plek om het af te steken, tussen al die appartementen.:frusty:
Veel sterkte aan de ouders en veel sterkte aan de jongens toegewenst, want dit is een vreselijk gebeuren.

Tsja, het is napraten. Maar dit soort experimenten is gewoon zeer onverstandig. Dat er nu niet 1 iemand in de omgeving van die gastjes is geweest die ze had kunnen behoeden hiervoor. :sad:

Ik denk overigens dat iedereen vroeger wel eens een paar rotjes aan elkaar heeft geknoopt of met het kruit van een astronautje heeft gespeeld. Dat is echter nog een heel ander soort experimenteren dan een metalen buis vullen met kruit. Ik heb altijd moeite voor te stellen wat er in het hoofd van deze jongens omging toen ze hiermee bezig waren. Zelfs als dit projectiel naar omstandigheden "correct" was afgestoken, was er schade of zelfs letsel ontstaan bij derden. De term scherfwerking is iedereen hier wel bekend. Met voldoende lading gaan deze scherven dwars door een persoon of object heen, zelfs op meters afstand.

Elk jaar weer zien we dergelijke berichten voorbij komen en baal ik. Met goede voorlichting kun je dit voor een groot deel voorkomen. Ik denk namelijk dat deze jongens de gevaren van hun aktie totaal niet overzien hebben.

Ik hoop dat ze beiden snel weer op de been zijn en dat de verwondingen goed genezen. Een keiharde les voor hun. Helaas is het statistisch gezien wachten op de volgende patient. Balen ...

Cameo

Vreselijk bericht!! Maar laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen die met pijpbommen knutseld! Ik roep dit al jaren en het moest er een keer van komen, helaas dan nog wel met 2 jongens van 13 en 14.

IK WIL WEL DUIDELIJK HEBBEN,

VUURWERK IS NIET GEVAARLIJK, MAAR ER WORD GEVAARLIJK MEE OMGEGAAN.

MVg Marc

Ja maar een pijpbom is wel gevaarlijk! Hoe je er ook mee omgaat, je hebt altijd scherfwerking!

normaal vuurwerk is dus niet gevaarlijk, maar wat je ervan maakt. en een pijpbom vind ik niet meer onder vuurwerk vallen...

Back
Bovenaan