Waarom je buurman nu een huis vol vuurwerk heeft

Tja, die fabeltjeskranten met hun trollenjournalisten halen de laatste tijd alles, maar dan ook echt alles (onzinnig, niet goed onderbouwd, feitelijk onjuist nieuws) uit de kast om de samenleving te polariseren. En daar verdienen ze ook nog eens grof geld mee.
Winstbejag icm polarisatie zou strafbaar moeten zijn !

Tja die zeikstrijker zou zich ook kunnen afvragen "waarom" iedereen massaal een voorraadje inslaat (al is het overdreven)
Hoe meer de anti vuurwerk lobby gaat ondermijnen, hoe groter de overlast gaat worden.
Als je continu iets van de mensen afneemt dan komt er een punt dat het mis gaat en vuurwerk zit diep geworteld in onze cultuur, probleem is dat de overheid ervan weg kijkt ipv het te accepteren en/of respecteren.
De media maakt van dit soort discussies dankbaar gebruik kijk bijv naar de zwarte pieten discussie die al een paar keer uit de hand is gelopen en dan hebben we het over een kinderfeest.

Mooi voorbeeld is het platform die een klagende oogarts krijgt, terwijl de longartsen al jaren klagen dat ze dagelijks rokende mensen moeten oplappen.
Roken is accijns, roken is heeel veel accijns, tevens is de rokers lobby zeer machtig en uitgekookt.
Ik mag me schijnbaar dus wel dood roken, mits ik daar natuurlijk wel dik voor betaal maar als ik iets in m'n oog krijg wat met vuurwerk te maken heeft dan is de wereld te klein.

Elke dag schudden ze weer nieuwe onzin uit hun mouw. Ik ben benieuwd waar ze vandaag weer mee gaan komen. Het was een rustige jaarwisseling. Het is volgens mij één grote afleidingsmanoeuvre. Daarnaast is men wellicht bang dat vuurwerk wel eens tegen hun gekeerd kan gaan worden als men nog meer onpopulaire maatregelen wil gaan doorvoeren. Brave belastingbetalende slaven, dat is volgens mij het doel. Op dezelfde manier als nu met vuurwerk gebeurt, kunnen stoplichten die te lang op rood blijven staan een groots landelijk probleem gemaakt worden....

Het wordt tijd voor een anonieme tip aan het adres van Lars Duursma, ik heb gelezen dat hij op z'n werkkamer veel gevaarlijke vuurwerkartikelen heeft liggen (als jullie snappen wat ik bedoel :bonk:.)

Enige optie die wij hebben is de handen bij elkaar steken en aan gaan tonen dat ze het compleet mis hebben. En ook zorgen dat deze boodschap bij een groot deel van de bevolking terecht komt. Eventueel voorpagina van de grote landelijke dagbladen. dat kost wel wat, maar als de importeurs en winkeliers nou eens een bedrag bij elkaar leggen en tot actie over gaan.
Ik heb voor mijn gevoel een heel erg goed idee, echter houd ik dat nog even voor me.

Misschien moeten we met zijn allen wat geld bij elkaar zodat we een statement kunnen maken.

Jahoor, het ene moment ben je gewoon lekker bezig met je vuurwerkliefhebberij en haal je een leuk rolletje in huis om een paar dagen later af te steken, een week later en je hebt nog steeds zo'n rolletje in huis liggen, en meteen wordt je weggezet als iemand die schijt heeft aan de veiligheid van andere mensen, zich bezig houdt met levensgevaarlijke praktijken en daarmee in principe een zware crimineel bent.

Op veel plekken in Nederland wonen mensen levensgevaarlijk, omdat ze een buurman of buurvrouw hebben die zonder enig verstand van zaken andere de grond in probeert te trappen.

Ik woon liever naast iemand met paar van die rollen of F3 singleshots,dna iemand met 5 gasflessen in z'n garage,vele malen gevaarlijker zijn die als er wat mee gebeurd..

Ik heb zelf een boot in de schuur met een gevulde buitenboord motor en altijd een tankje benzine ernaast... tja als de schuur in de hens gaat,..

Back
Bovenaan