Tja die zeikstrijker zou zich ook kunnen afvragen "waarom" iedereen massaal een voorraadje inslaat (al is het overdreven)
Hoe meer de anti vuurwerk lobby gaat ondermijnen, hoe groter de overlast gaat worden.
Als je continu iets van de mensen afneemt dan komt er een punt dat het mis gaat en vuurwerk zit diep geworteld in onze cultuur, probleem is dat de overheid ervan weg kijkt ipv het te accepteren en/of respecteren.
De media maakt van dit soort discussies dankbaar gebruik kijk bijv naar de zwarte pieten discussie die al een paar keer uit de hand is gelopen en dan hebben we het over een kinderfeest.
Mooi voorbeeld is het platform die een klagende oogarts krijgt, terwijl de longartsen al jaren klagen dat ze dagelijks rokende mensen moeten oplappen.
Roken is accijns, roken is heeel veel accijns, tevens is de rokers lobby zeer machtig en uitgekookt.
Ik mag me schijnbaar dus wel dood roken, mits ik daar natuurlijk wel dik voor betaal maar als ik iets in m'n oog krijg wat met vuurwerk te maken heeft dan is de wereld te klein.