Waarom is Nederland zo moeilijk als het gaat om vuurwerk?

Sorry, mijn excuses dat ik zo pisst off reageerde. Op 1 januari is mijn huisgenoot en beste vriend overleden, net de crematie achter de rug en nog geen 2 dagen daarna overleed er nóg iemand uit mijn familie, toen ik mijn vorige bericht schreef was ik niet helemaal helder. Echter beweerde jij dat ik niet weet waar ik over praat en dat is voor mij persoonlijk nogal een aanval. Ik beweerde namelijk absoluut niet dat het in belgië beter is, lees maar eens terug. Ik zei enkel dat we "eigenlijk" nieuwe wetten zouden moeten maken, hiermee bedoel ik dus dat dat het beste zou zijn maar ik weet zelf ook wel dat dat nooit zou gebeuren.

Gecondoleerd en sterkte met het verwerken van het verlies.

Ik vind het eigenlijk wel meevallen. Heb aardig wat blokjes weggestookt en vind de kwaliteit van siervuurwerk echt zeer goed vergeleken met een aantal jaar terug. Neem nou bv de garden of eden, menig omstander dacht waarschijnlijk dat het om een prof blok ging. De rollen worden ook al wat beter maar daar zou flash nog een uitkomst bieden.

Ik vind het eigenlijk wel meevallen. Heb aardig wat blokjes weggestookt en vind de kwaliteit van siervuurwerk echt zeer goed vergeleken met een aantal jaar terug. Neem nou bv de garden of eden, menig omstander dacht waarschijnlijk dat het om een prof blok ging. De rollen worden ook al wat beter maar daar zou flash nog een uitkomst bieden.

Flash in knalvuurwerk moeten we lekker uit ons hoofd zetten. Gaat gewoon niet gebeuren.

Maar qua vuurwerk in Nederland een goed land hoor, als je kijkt wat er te krijgen is;
- Cakes t/m 500 gram, met 25 gram/shot. Daar kunnen hele mooie dingen mee gemaakt worden.
- Gewone cakes zijn er ook in veel keuze, en een deel is écht mooi (bv China Red of Bonfire)
- De doorlontbakken. Voor zover te legaal. Leuke dingen voor het grotere budget
- Pijlen zijn ook zeker toppers tussen te vinden. Neem de Zink pijlen of de Killing Arrow voor de grootte, of de Rocket Boom voor het aparte bijvoorbeeld.
- Fonteinen is ook leuk spul in te krijgen.
- Knalvuurwerk is een beetje but, maar daar moeten we mee leren leven. Matten worden daarentegen wel steeds beter.

En dan vergeleken met België;
- Relatief weinig variatie. Enige importeurs/ winkels zijn zo'n beetje Original, Pyroshop en Salon Roger.
- Cakes liggen mijn inziens toch veelal achter bij Nederlandse cakes.
- Knallers zijn wel dik in orde
- Matten zijn ook goed/ beter, maar toch af en toe teleurstellend.
- Pijlen mogen tot 75 gram, maar deze kosten een vermogen.
- Fonteinen zijn veelal nagenoeg gelijk aan Nederland, maar kosten wel meer, Uitzondering daar gelaten.

Nou het knal in Belgie is helemaal niet in orde.
Ze maken nu al zoveel de zelfde knallers. DE HARDSTE VAN BELGIE!!
Nou het is gewoon allemaal een ander label met flash rond de 1,5 - 2 Gram.
De prijs is ook veel te duur. Kijk naar bijvoorbeeld de ''The Mammoth'' Ik weet nog dat hij vorig jaar 8 euro was en nu 9,50. Daar heb je dan 10 knallers voor. Neem nu de Fenix fp3, die kost rond de 5 euro per 20 stuks! De knal is een stuk harder en er zit een vlam bij ( Zonder allemaal maas in de wet gedoe). De enige goede knaller vind ik de El Loco of.Choeet Match cracker, deze is tenminste nog in verhouding!

De Matten zijn natuurlijk beter maar je moet wel weten welke je hebt.

Ach god, we kunnen zeggen over het Nederlands vuurwerk wat we willen... het siervuurwerk is naar mijn mening altijd ontzettend goed. ach de knallen konden misschien wat harder maarja, beter iets dan niets he :p

Onze lieve vrinden in de kamer houden toch zo van de Europese Unie? Aangezien ze van onze centen (3 miljard) zomaar banken kunnen kopen omdat dat moet volgens de Europese regels? Laat ze zich nu dan ook aan de regels houden qua consumenten vuurwerk i.p.v. in 2017, nu direct de volwaardige Europese regels voor consumentenvuurwerk invoeren....

Whahahah wat een dom gezeur...Wij Nederlanders kunnen onze traditie niet bewaren tot de 31e maar stoken en leuk op los.Op vele topics te lezen bij een feestje of verjaardag etc.
Het illegaal verpest nog steeds veel.
Maar de meeste sites gaan het niet verbieden want dat kost leden.
België mag niet eens vuurwerk aan Belgen verkopen raar toch.
Daar moet je een vergunning voor aanvragen.
Hier in Nederland is dat vuurwerk illegaal en in Belgie ook rara hoe kan dat.
Denk je nu echt dat de zware bijna 2 gram knallers ook legaal worden in een land waar men niet mer vuurwerk om kan gaan en en altijd vandalisme is whahahaha.
We moeten hier zelfs mensen gaan leren hoe ze professioneel vuurwerk zoals shells moeten kunnen gaan schieten.
Is dat ook niet raar?
Owja wij zijn voor het behoud van de traditie maar geven wel uitleg en informatie over het illegale...
Dus medeplichtig aan het meewerken naar het verbod wat er met de tijd gaat komen
Wrom niet tegen het illegale en voor het behoud van de traditie dus alles wat je in Nederland kunt kopen gaan we bespreken en de rest niet.
voor het Belgische vuurwerk zijn Belgische sites!!!Kunnen wij als Nederlanders allemaal volgen...
De rest is geen Benelux dus illegaal en verboden en waarom niet verboden om over te praten.
Zo wek je minde interesse en kopen minder mensen het illegale en behouden wij de traditie!!!!!!!!!

Hat gaat nooit hard genoeg en we willen altijd meer!!
Rijden we 127 op de snelweg en tegenwoordig al 137 krijgen we een bekeuring voor 4 km te hard klagen we al terwijl we ook gewoon precies 120 en 130 kunnen rijden...
Waarom altijd op en over het randje en niet eronder??????

Jezus, ik had vorige jaar ook al die legale spanish crackers. Die lont was soms zo kort dat ik niet de risico nam om het af te steken. Dat deze shit wel goedgekeurd word en knallers die iets harder knallen, maar wel veel betere kwaliteit afgekeurd worden.

Wat een bullsh!t van die lonten :bonk: Dat er een kleiner stukje lont UITSTEEKT, betekent niet dat de vertraging tot de knal ook zo kort is! Dat lont loopt nog door een eindstop van gips/klei totdat het uitkomt bij het kruit en de knal veroorzaakt. De CE-markering garandeert ook een veilige vertraging van (ik meen) tussen de 4 en 8 seconden. Daar wordt op gecontroleerd. Als het lont meer uit zou steken, wordt de vertraging te groot.
Je moet niet alle filmpjes van Extremerides geloven. Hij zwetst soms echt wat uit z'n nek, zoals hierboven.

Wat een bullsh!t van die lonten :bonk: Dat er een kleiner stukje lont UITSTEEKT, betekent niet dat de vertraging tot de knal ook zo kort is! Dat lont loopt nog door een eindstop van gips/klei totdat het uitkomt bij het kruit en de knal veroorzaakt. De CE-markering garandeert ook een veilige vertraging van (ik meen) tussen de 4 en 8 seconden. Daar wordt op gecontroleerd. Als het lont meer uit zou steken, wordt de vertraging te groot.
Je moet niet alle filmpjes van Extremerides geloven. Hij zwetst soms echt wat uit z'n nek, zoals hierboven.

Het is wel dezelfde die weet dat vuurwerk niet een bom is, in tegenstelling tot de media, die de termen "nitraatbom" en "vlinderbom" gebruiken.

Dat strijkers verboden zijn is omdat je niet weet hoelang de tijd is hoelang het af gaat. Die stelling gebruikt de overheid.

Nu zit het lont in het vuurwerk maar je ziet dus niet hoelang het daadwerkelijk is. Dus vind ik wel dat die gelijk heeft. CE-Keurmerken staan ook op sommige nitraten en illegale knallers die in Nederland zwaar verboden zijn omdat ze zwaar gevaarlijk zijn. Ik volg hem wel in die redenatie.

Pfff, wat een kansloos filmpje.
Vooral de conclusie: Dus overheid, het illegale vuurwerk is veilig en het legale vuurwerk niet.
Als van de nitraat uit Belgie de gipsstop tegen je hoofd aankomt wordt je niet blij. Als die cobra uit Nederland in je handen ontploft, dan doe je iets niet goed. Let ook ff op wat er bij de veiligheidseisen staat. Je moet dat ding op de grond neerleggen en aansteken. Nu weet ik wel dat niemand(bijna niemand) dat doet, maar als je het wel zou doen, en hij zou al direct ontploffen dan gebeurt er praktisch niets. Zelfs geen piepende oren, want daarvoor zit er te weinig kruit in.
Als hetzelfde bij een nitraat gebeurt dan heb je wel iets meer last.
Daarnaast is hij aan het vergelijken tussene verschillende catergoriën. Buskruitknallers vergelijken met nitraat uit belgie lijkt me niet helemaal reëel. En al helemaal niet om vervolgens te constateren aan de hand van de lengte van het lont(zoals Darksoul hierboven ook terecht zegt) dat een knaller onveilig is.
En over kruitlekken? Heb je ooit wel eens een doosje silvercrackers uit Belgie gehad?
Extremerides wil iets te graag bewijzen dat illegaal vuurwerk wel moet kunnen in Nederland en hierdoor heeft hij oogkleppen op voor de realiteit. (los van het feit dat ik vind dat Belgisch knalvuurwerk prima is) Zijn filmpjes zullen werkelijk waar niemand van de overheid overtuigen dat hij gelijk heeft.
greetzz

Pfff, wat een kansloos filmpje.
Vooral de conclusie: Dus overheid, het illegale vuurwerk is veilig en het legale vuurwerk niet.
Als van de nitraat uit Belgie de gipsstop tegen je hoofd aankomt wordt je niet blij. Als die cobra uit Nederland in je handen ontploft, dan doe je iets niet goed. Let ook ff op wat er bij de veiligheidseisen staat. Je moet dat ding op de grond neerleggen en aansteken. Nu weet ik wel dat niemand(bijna niemand) dat doet, maar als je het wel zou doen, en hij zou al direct ontploffen dan gebeurt er praktisch niets. Zelfs geen piepende oren, want daarvoor zit er te weinig kruit in.
Als hetzelfde bij een nitraat gebeurt dan heb je wel iets meer last.
Daarnaast is hij aan het vergelijken tussene verschillende catergoriën. Buskruitknallers vergelijken met nitraat uit belgie lijkt me niet helemaal reëel. En al helemaal niet om vervolgens te constateren aan de hand van de lengte van het lont(zoals Darksoul hierboven ook terecht zegt) dat een knaller onveilig is.
En over kruitlekken? Heb je ooit wel eens een doosje silvercrackers uit Belgie gehad?
Extremerides wil iets te graag bewijzen dat illegaal vuurwerk wel moet kunnen in Nederland en hierdoor heeft hij oogkleppen op voor de realiteit. (los van het feit dat ik vind dat Belgisch knalvuurwerk prima is) Zijn filmpjes zullen werkelijk waar niemand van de overheid overtuigen dat hij gelijk heeft.
greetzz
De enige met ogen dicht voor realiteit ben jij als je niet kunt zien dat het helemaal klopt.

Zijn filmpjes zullen werkelijk waar niemand van de overheid overtuigen dat hij gelijk heeft.*
Met deze reden ben ik het wel eens maar niet om zijn gelijk of ongelijk,kijk nederland heeft zijn eigen agenda.daarmee bedoel ik eigen markt bescherming en bv inkomsten voor de schatkist etc men zal zich in nederland nooit neerleggen bij een europees vuurwerkbeleid.en om dat te kunnen blijven volhouden zal nederland altijd buitenlands vuurwerk blijven afschilderen als zeer zwaar gevaarlijk crimineel etc,zels als het veiliger zou zijn(en ik zeg als)zal men zelfs het mooie goedgekeurde belgische vuurwerk blijven afschilderen als zwaar gevaarlijk vuurwerk.

Zijn filmpjes zullen werkelijk waar niemand van de overheid overtuigen dat hij gelijk heeft.*
Met deze reden ben ik het wel eens maar niet om zijn gelijk of ongelijk,kijk nederland heeft zijn eigen agenda.daarmee bedoel ik eigen markt bescherming en bv inkomsten voor de schatkist etc men zal zich in nederland nooit neerleggen bij een europees vuurwerkbeleid.en om dat te kunnen blijven volhouden zal nederland altijd buitenlands vuurwerk blijven afschilderen als zeer zwaar gevaarlijk crimineel etc,zels als het veiliger zou zijn(en ik zeg als)zal men zelfs het mooie goedgekeurde belgische vuurwerk blijven afschilderen als zwaar gevaarlijk vuurwerk.
Één laatste vraag: Is het eigenlijk wel legaal om expres valse informatie te verspreiden?

Ervan uitgaande dat ze het werkelijk afschilderen als gevaarlijk vuurwerk zoals jij net hebt gezegd, ja.

De enige met ogen dicht voor realiteit ben jij als je niet kunt zien dat het helemaal klopt.

Beetje jammer dit. Ik val jou niet aan, ik zeg iets over extremerides zijn video en over dat hij wel erg in zijn eigen straatje praat. Maar misschien ken je hem goed, dat je je aangevallen voelt.
Misschien moet je mijn post eens goed lezen. Zijn verhaal in de video heeft zoveel haken en ogen dat je het gewoon niet serieus kunt nemen.
Dat er op belgisch vuurwerk in dit geval een langere lont zit? Ja, klopt dat ziet iedereen.
Is het nederlandse vuurwerk daarmee onveiliger? NEE. En dat probeert hij wel te beweren.
En ik probeer aan te geven dat zijn redenering niet klopt en dat er nog wel aardig wat meer kanten aan het verhaal zitten.
Maargoed, als jij vind dat zijn verhaal helemaal klopt, houden zo...
greetzz

Back
Bovenaan