Waarom is Nederland zo moeilijk als het gaat om vuurwerk?

Kansloze discussie weer hier.

De beste man is inmiddels al tijden verbannen van VWC juist vanwege zijn kromme meningen die kant noch wal raken, zijn rare bijbehorende argumenten en de zeer vreemde filmpjes die ie telkens maakt om dit alles kracht bij te zetten. Iets dat allemaal geen reclame is voor onze vuurwerkhobby.

Overigens is dit niet alleen hier het geval, maar op meerdere grote fora.

Ik dacht dat dit inmiddels wel algemeen bekend was, maar toch duiken telkens weer opnieuw filmpjes van "onze grote vriend" op in verschillende topics. Iets wat telkens weer leidt tot dezelfde discussies.

Misschien tijd om ook maar eens wat aan het plaatsen van deze filmpjes te doen, of...?

Blijkbaar heeft "onze grote vriend" een grote groep achter zich die hem gelijk geeft. Dus misschien is het andersom dat jouw mening krom is?

Maar ik moet jullie wel gelijk geven in het straatje ***len. Hij maakt het zo dat het overtuigend overkomt maar doet de overheid dat niet dan? Nitraatbommen, gevels ontzetten. Extremerides doet toch eigenlijk gewoon hetzelfde maar dan andersom, Overdrijven. En als je video's van hem bekijkt weet je wel een beetje hoe die is. Neemt het allemaal niet zo nauw.

Wees blij dat iemand nog de moeite neemt om actie te ondernemen. Iedereen hier reageert altijd wel boos als de media of overheid weer is overdrijft maar niemand hier die zelf de moeite neemt om iets op touw te zetten.

Ik kan zijn filmpjes wel waarderen.

Wees blij dat iemand nog de moeite neemt om actie te ondernemen. Iedereen hier reageert altijd wel boos als de media of overheid weer is overdrijft maar niemand hier die zelf de moeite neemt om iets op touw te zetten.

Ik kan zijn filmpjes wel waarderen.
Daarom kan ik het in zekere zin wel met hem eens zijn omdat we alweer vergeten zijn dat nog niet zolang geleden ,de media en overheid deed voorkomen alsof je met een paar belgische vlindertjes een auto of gevel op kon blazen

Kansloos filmpje over de lengte van de lonten. Het gaat ook niet om de lonten!!!

En dan het voorbeeld van een kind van 10/12 jaar pffffff. Hele slechte vergelijking want in Nederland mag je pas vanaf je 16de vuurwerk kopen/afsteken. Cat 1 vuurwerk daargelaten.

Kansloos filmpje over de lengte van de lonten. Het gaat ook niet om de lonten!!!

En dan het voorbeeld van een kind van 10/12 jaar pffffff. Hele slechte vergelijking want in Nederland mag je pas vanaf je 16de vuurwerk kopen/afsteken. Cat 1 vuurwerk daargelaten.

tegen woordig zijn genoeg 10/12 jarige die illegaal vuurwerk aan kan komen door broer of familie lid

om nog even terug te komen op de wetgeving hier in België met name de gemeente hier:

Feestvuurwerk
Het is in Bilzen (art. 32 GAS), Hoeselt en Riemst (reglement m.b.t. hinder) verboden zowel op de openbare weg als op private domeinen om feestvuurwerk af te steken of voetzoekers te laten ontploffen zonder toestemming van de burgemeester. Deze toelating moet minstens tien dagen op voorhand aangevraagd worden aan het college van burgemeester en schepenen.
Uiteraard dienen alle nodige veiligheidsmaatregelen in acht genomen te worden door de initiatiefnemers.
Nieuwjaar vormt hierop een uitzondering: tijdens de nacht van 31.12 vanaf 23.30 uur tot 01.01, 01.00 uur, is het afsteken van feestvuurwerk toegelaten.

Bovenstaande tekst is door de politiezone hier in de buurt opgesteld. Knalvuurwerk mag dus niet, maar er wordt vrij weinig op gecontroleerd. Tijdens nieuwjaar wordt alles gewoon afgestoken. Het is wel gewoon raar dat je wel knal kan kopen maar het niet afgestoken mag worden :bonk: . Het komt er dus op neer voor sier dat dit tijdens nieuwjaar afgestoken mag worden zonder vergunning van de gemeente.

Back
Bovenaan