Waarom ineens zoveel doorlontboxen?

Enkele importeurs beginnen met zo'n doorlond box, en met succes. Kijk alleen al op de vuurwerk forums. Natuurlijk zijn er dan meerdere importeurs die mee gaan doen.

-Het oogt proffesioneel, waardoor het vooral voor de consument verleidelijk word om het te kopen.
-de meeste gewone assortimenten zitten altijd wel producten bij wat je niet mooi vind maar wel voor betaald. Dit is denk ik bij doorlondboxen wel anders omdat hier meestal maar 3, 4 of zes grote cakes in zitten die wel mooi en goed van kwaliteit zijn. Daardoor word het, ook vooral voor de consument, verleidelijk om zo'n box te kopen. Grote stappen, snel thuis en een mooi showtje in de straat. En daardoor meer omzet waar steeds meer importeurs op inspelen.
-men lont het door, steekt het aan en kan genieten van hun showtje zonder dat ze steeds opnieuw moeten aansteken.
-meer cakes in 1 box veel schoten, waardoor je het ook kan zien als 1 grote cake, waardoor veel variatie maar vooral veel geweld mogelijk is. Dit is met een enkele cake van bv 36 schoten niet handig omdat zo'n cake dan in notime leeg is.
-als je omrekend wat je gemiddeld per cake betaald in zo'n doorlondbox dan komt dat aardig overeen met wat je voor een losse 500 grammer zou betalen.

Ikzelf vind het een slim idee om dit op de markt te zetten en er natuurlijk in mee te gaan. Vind er ook prachtige boxen bij zitten maar zal zelf niet zo'n box kopen waar maar 1 effect in zit verwerkt. En vind dat dan ook minder handig dat sommige importeurs daarmee komen. Men wil toch ook variatie in hun showtje?!

Al met al vind ik, maar dat is persoonlijke mening, dat die doorlondboxen een pracht concept is. En slim op ingespeeld.

weet je wat het punt is de gemiddelde consument rekkend niet .
als je bijvoorbeeld 5 leuke potjes voor rond de 15 euro koopt, en doorlont heb je voor weinig het zelfde geweld .
het zal misschien ff duren, maar na een poosje komt iedereen er achter dat het doorgestoken kaart is .
want het is niks anders dan bijvoorbeeld big box met een extra optie .
verder heb ik zo wel mijn onderbuik gevoelens maar of dat klopt moet de tijd gaan uitwijzen .
wat ik denk is dat men op den duur andere grondstoffen gaan gebruiken in bijvoorbeeld de 500 grammers .
met als gevolg dat die in de prijs gaan dalen en die dikke boxen in prijs gaan stijgen .
kortom als je op den duur iets goeds wil hebben, moet er ook voor betalen .
ik denk dat ze op die manier ons ons toch over de streep proberen te trekken .
dat is iets wat mij toch een beetje zorgen baart .
het moet wel voor iedereen wel leuk blijven .

Denk jij dat een importeur invloed heeft op de kwaliteit kruit wat in een 500 gram cake wordt gebruikt of in welke cake dan ook? Denk je niet dat die Chinezen dat zelf wel regelen? Volgens mij gaat jouw complot theorie iets te ver.

Denk jij dat een importeur invloed heeft op de kwaliteit kruit wat in een 500 gram cake wordt gebruikt of in welke cake dan ook? Denk je niet dat die Chinezen dat zelf wel regelen? Volgens mij gaat jouw complot theorie iets te ver.

nou ik denk he niet .
want grondstoffen kunnen ook hun eigen kwaliteit hebben he .
en ik denk hoe hoger de kwaliteit des te hoger de prijs .
vergeet niet dat op basis van die berekening een inschatting wordt gemaakt .
kijk de chinezen kunnen nou wel een eigen willetje hebben maar ze doen het wel in opdracht voor de importeur he .
oftewel importeurs is klant dus die is koning .

Voor importeurs en winkeliers zijn dit ideale dingen om te verkopen.
Als je het logistiek een beetje goed aanpakt kun je er hier heel wat van weg zetten.
De marge is goed, zit weinig werk in en de klanten zijn zo je winkel weer uit.

Voor mij zelf hoeft het niet zo, ik maak liever mijn eigen projecten.
Voor de meeste blokken vind ik dat je te veel betaald voor wat je krijgt.
Maar ook dit jaar zal ik er wel 1 of 2 kopen, al moeten die dan wel heel goed zijn en ook de prijs moet te doen zijn.

Voor de importeur is het makkelijk, maar voor de winkelier niet.
De meeste dozen gaan de 1 e verkoopdag de deur uit en daardoor is er minder ruimte voor ander vuurwerk.

p.s.de marges zijn NIET goed, omdat doorgaans de minimale verkoopprijs wordt aangehouden.
Bijv Immortel Gold advies € 175,00 meest voorkomende prijs € 139,00

met vr.gr.

Edwin

Voor de importeur is het makkelijk, maar voor de winkelier niet.
De meeste dozen gaan de 1 e verkoopdag de deur uit en daardoor is er minder ruimte voor ander vuurwerk.

p.s.de marges zijn NIET goed, omdat doorgaans de minimale verkoopprijs wordt aangehouden.
Bijv Immortel Gold advies € 175,00 meest voorkomende prijs € 139,00

met vr.gr.

Edwin

Sorry maar ik krijg nog geen medelijden. Ik weet zeker dat u in die 10 minuten dat u met dit artikel de imm gold bezig bent, omgerekend een super hoog uurloon heeft. Met aftrek van alle onkosten en dergelijke, waar menige hier behoorlijk wat dagen voor moet werken. En als u er zo slecht mee verdiende verkocht u geen vuurwerk!!!

Sorry maar ik krijg nog geen medelijden. Ik weet zeker dat u in die 10 minuten dat u met dit artikel de imm gold bezig bent, omgerekend een super hoog uurloon heeft. Met aftrek van alle onkosten en dergelijke, waar menige hier behoorlijk wat dagen voor moet werken. En als u er zo slecht mee verdiende verkocht u geen vuurwerk!!!

Jij moet wat beter nadenken, bedrijven moeten in die 3 dagen genoeg verdienen om voor het volgende jaar;

1 - Het personeel te betalen
2 - Hypotheek van de Bunker en pand te betalen
3 - Lening met rente af te lossen die ze nodig hadden om in te kopen.
4 - De onderhoudskosten van de sprinklerinstallatie en de testen die heel wat keren worden gedaan te betalen.
5 - Ze moeten de rest van het jaar allerlei idiote belastingen betalen vanwege de onderneming.

En zo kan ik nog wel door gaan. Wie Economie 1 en 2 op school heeft gehad en een beetje heeft opgelet weet dat een onderneming heel wat aftrekposten heeft. De heer 7Kamp heeft veel kennis van marges etc. anders had hij niet zo lang een succesvolle winkel gehad. Als het echt zo makkelijk verdienen was en veel oplevert dan zou elke beunhaas het doen.

Bij deze mijn bijdrage.

Laatst bewerkt:
En ik kan met je mening hierbij aansluiten bram dit is puur dom MBO geroep. Wat een grote massa Nederlanders doet. Ik heb op MBO Economie en boekhouding gestudeerd. En bij meerdere bedrijf in een paar jaar tijd stage gelopen. Van wat kleinere tot hele grote. Boekhouder van bedrijven. Een van de grootste glas transport bedrijven en een container vervoer bedrijf. En als je dan kijkt wat er op zo rit of op een product uit eindelijk verdiend word met alles eraf. Dan valt dit flink tegen. Het meeste die grote showrooms en auto,s is van de bank. En zijn vaak echt niet van de winst haha. Ziet het maar als een doorlopend krediet wat blijkbaar in nederland veel word gebruikt. Als alle banken bij alle bedrijven en personnen in NL opeens vragen alles bij de bank af te lossen. Staan er heel wat fallisimenten van bedrijven en personnen te wachten :)

De discussie over veel geld verdienen komt vaak terug op fora.
begrijpelijk !
Als ik in december onze orders zie denk ik: wanneer koop ik die nieuwe auto ?

Als ik in januari kijk, nadat de administratie is voltooid, dan denk ik ......
huuuuuh, waar is alles gebleven ?

sorry on topic graag

gr.
Edwin

De discussie over veel geld verdienen komt vaak terug op fora.
begrijpelijk !
Als ik in december onze orders zie denk ik: wanneer koop ik die nieuwe auto ?

Als ik in januari kijk, nadat de administratie is voltooid, dan denk ik ......
huuuuuh, waar is alles gebleven ?

sorry on topic graag

gr.
Edwin

het was misschien iets te hard misschien, maar niet verkeerd bedoeld.
Maar kijk eens naar het prachtige spul van vuurwerkvisie, als we het over mooie prijzen hebben....
Het kan dus wel, dat ligt niet aan u, maar aan het beleid van importeurs.

Over het algemeen (daar gaat het topic over) kan je in iedere geval stellen dat die boxen er niet zijn voor de betere marge voor de winkelier. Dat is in ieder geval duidelijk.
Waarom dan wel? Om eens met iets nieuws te komen menen sommige importeurs. Andere importeurs willen dan niet achterblijven, omdat het vorig jaar allemaal gehyped werd. De ene importeur duikt er wat meer in dan de andere. Datzelfde geldt voor winkeliers.

Ook wat betreft prijzen is het redelijk simpel. De ene importeur wil onder de andere duiken door lagere prijzen te hanteren. Natuurlijk dat kan, maar voor hoelang? Ze nemen genoegen met minder verdiensten, maar dan moet de omzet wel omhoog. Het is maar de vraag of dat met zo'n product en in deze tijd te realiseren is. Vraag en aanbod...

nou ik denk he niet .
want grondstoffen kunnen ook hun eigen kwaliteit hebben he .
en ik denk hoe hoger de kwaliteit des te hoger de prijs .
vergeet niet dat op basis van die berekening een inschatting wordt gemaakt .
kijk de chinezen kunnen nou wel een eigen willetje hebben maar ze doen het wel in opdracht voor de importeur he .
oftewel importeurs is klant dus die is koning .

Hier ben ik het wel mee eens, er zijn inderdaad boxen op de markt die erg goedkoop zijn. €70,- €80,- €90,-
Zelf vind ik persoonlijk dat je het er wel aan af ziet bij de goedkopere boxen.
De effecten zijn niet mooi rond, niet altijd even helder, of het effect is gewoonweg niet mooi afgewerkt.
Wil uiteraard niet zeggen dat het een slechte box is, de prijskwaliteit is dan wel ok. De duurdere boxen zijn naar mijn mening van betere kwaliteit wat je dus ook terug in de prijs ziet.

De boxen van Vuurwerkvisie is niks mis mee als je kijkt naar de kwaliteit. En die kunnen ze ook voor prijzen van minder dan 100,- euro aanbieden.

maar je ziet wel duidelijk dat die boxen maar 70a80 euro zijn. Vuurwervisie schiet er niet voor niks 2a4 tegelijk. Beetgje overschat zouden ze dus nog wel kunnen worden. Voor 150 krijg je toch wel betere boxen garden of eden en imortal gold zijn toch wel heel wat tandjes beter ;)

De boxen van Vuurwerkvisie is niks mis mee als je kijkt naar de kwaliteit. En die kunnen ze ook voor prijzen van minder dan 100,- euro aanbieden.

Heb ze van beide importeurs live gezien, en voor de prijs zijn de boxen van Vuurwerkvisie zeker goed. Alleen als je naar de duurdere boxen gaat kijken (vb Rubro) krijg je gewoon meer kwaliteit.
De effecten zijn mooi rond, beter afgewerkt enz.
En dat is opzich ook niet zo gek, ergens moet op worden bezuinigd als je de boxen goedkoop aan kan bieden.

maar je ziet wel duidelijk dat die boxen maar 70a80 euro zijn. Vuurwervisie schiet er niet voor niks 2a4 tegelijk. Beetgje overschat zouden ze dus nog wel kunnen worden. Voor 150 krijg je toch wel betere boxen garden of eden en imortal gold zijn toch wel heel wat tandjes beter ;)

Met een beetje geluk worden ze aankomend weekend met de Zena Trophy wel per stuk geschoten. Of verder uit elkaar en dan per 2.

Maar de adviesverkoopprijs van de Garden of Eden en Immortal Gold zijn niet 150,-.
De adviesverkoopprijs van bijvoorbeeld de Domination is 90,-. De helft van bovengenoemde boxen en evenveel kruit als de Immortal Gold. Daarnaast leek de Immortal Gold ook wel een stuk mooier dan dat ie daadwerkelijk was, door al die opgevoerde demo filmpjes. Alsnog was het een gaaf ding maar kwa prijs gewoon het dubbele van eenzelfde box van Vuurwerkvisie.

Back
Bovenaan