Waarom 156 decibel KEIHARD?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan mij volledig vinden in de mening van genius. Ik denk er hetzelfde over, alhoewel ik niet weet welk ander topic hij geopend heeft en wat daar gezegd werd. Maargoed dat weet ik dus niet en op basis van wat ik weet denk ik dat er beter vriendelijk gereageerd kan worden. Temeer omdat de topicstarter schijnbaar niet alle informatie heeft die wij wel hebben. Vandaar, laten we zoveel mogelijk gewoon duidelijk maken wat de regels zijn en wat niet. Dat werkt denk ik beter.
greetzz

Meneer opende een topic met de titel hangplekken vervangen door mosquitos....
Nu jij weer...

Voor mij geen reden om een discussie uit de weg te gaan? Ik zag het topic ook. Er werd ook gevraagd wat men hier vind van mosquitos. Dat heeft niks met vuurwerk te maken en is dus een discussie die hier niet thuis hoort.

Hieruit blijkt maar weer dat al het vuurwerk ongeacht de herkomst en al dan niet legaliteit over 1 kam geschoren wordt. Het illegale spul en de zucht naar sensatie in de diverse media zal altijd wel de grootste vijand blijven van vuurwerkliefhebbend Nederland

Oud nieuws, want de CE keuring schrijft 120dB op 8 meter (categorie 2) of 120dB op 15 meter (categorie 3) voor. Ter vergelijking: een Bon Bomb supervlinder uit categorie 3 mag dus hoogstens 120dB knallen op 15 meter afstand. Zelfs die geluidspiek wordt nauwelijks gehaald. Al het vuurwerk moet vanaf 2012 in Nederland en de hele EU CE-gekeurd zijn.
120dB betekent namelijk in de praktijk dat je met je oor tegen een enorme geluidsset aangeplakt zit welke op een housefeest of popconcert op maximaal volume speelt. Dat is dus al Keihard en daarbij heb je meteen gehoorschade (pieptoon). Let wel, het gaat hier om geluidspieken die dus in praktijk zelden worden gehaald.

Hoe dan ook dus sprake van illegaal vuurwerk.

Wat is of zijn mosquitos? Weet dat het "muggen" zijn.

ik vermoede dat harde knallen even kwam zeuren. Maar niet wetend dat hier de echte kenners zitten.

ter info even Gegoogled:*De mosquito verspreidt irritant hoge tonen die alleen jongeren tot ongeveer 25 jaar horen.

Nou hier werd hard geknalt het doet pijn aan mijn oren? Dan krijg je al snel het argument dat jij gevoelige oren hebt maar andersom? Dan lijkt het product vuurwerk heilig verklaard te worden. Hier werd het vuurwerk vanaf balkon naar beneden geworpen met keiharde knallen. Kinderen durfden daardoor niet meer buiten te spelen omdat die last kregen van het gehoor.

Wederom begrijp ik niet dat na vuurwerkmisbruik of verkeerd gebruik het vuurwerk als oorzaak wordt aangewezen. Oorzaak ligt bij de mensen die dit doen dat weet iedereen.

Het is alleen jammer dat bij alle andere zaken die misbruikt of verkeerd gebruikt worden (alcohol, messen, etc) het aan de persoon ligt en bij vuurwerk aan het middel.

Voor mij geen reden om een discussie uit de weg te gaan? Ik zag het topic ook. Er werd ook gevraagd wat men hier vind van mosquitos. Dat heeft niks met vuurwerk te maken en is dus een discussie die hier niet thuis hoort.
Voor mij wel rede genoeg om geen discussie aan te gaan. Het Is toch wel duidelijk wat voor vlees we in de kuip hebben.
Meneer wil graag de jongeren hun hangplek afnemen door er een mosquito te laten plaatsen. Dat lijkt me overigens een prima idee. In plaats van dat ze prima in de gaten gehouden kunnen worden gaan ze dan lekker door het dorp zwerven en bij meneer voor de deur zware knallers afsteken.

Kijk, dat is nog eens een rake opmerking Brainiac, je slaat de spijker op zijn kop, helemaal mee eens....

Nou, nou....

Neemt een "tegenstander" eindelijk eens de moeite om in discussie te gaan en een andere kijk op zaken te vormen, wordt ie zo afgesnauwd. Zo is het natuurlijk nooit mogelijk om de andere kant en dus ons standpunt te belichten.

Die man (of vrouw) komt natuurlijk nooit meer terug omdat ie zijn vooroordelen van alle kanten bevestigd ziet worden.

Nou, nou....

Neemt een "tegenstander" eindelijk eens de moeite om in discussie te gaan en een andere kijk op zaken te vormen, wordt ie zo afgesnauwd. Zo is het natuurlijk nooit mogelijk om de andere kant en dus ons standpunt te belichten.

Die man (of vrouw) komt natuurlijk nooit meer terug omdat ie zijn vooroordelen van alle kanten bevestigd ziet worden.

Tja misschien heb ik iets te heftig gereageerd.
Hopelijk heb ik niet te hard getrapt op de ziel van die gene.

Maar er wordt een vraag gesteld waarop je gelijk een gehoorbeschadiging krijg als je 2 meter vanaf vuurwerk staat.
Een normaal mens weet toch dat dit is te dicht bij is.

Denk dat je dezelfde reacties krijgt als je Partyflock gaat vragen waarom je een gehoorbeschadiging krijgt als je 2 meter van een geluidbox gaat staan op een feest.

En het bericht waar deze persoon op doelt, komt uit 2011.
Waarom begin je er dan anno 2014 over?

Kwestie van bommenleggen misschien?
En waarom trap ik er dan weer in, in deze bommenlegger...?

Ook helemaal met Brainiac eens! Als we de kans krijgen om iemand te overtuigen dat niet alle vooroordelen waarheid zijn, begint nog de helft hier te snauwen! Gebruik je verstand toch alsjeblieft, anders is vuurwerk volgend jaar al verboden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan