waar ligt de grens kwa vuurwerk

tja hier kan ik niet zoveel mee, ik betaal geen 100 euro voor een kopje koffie en spijkerbroeken gaan wat langer mee dan 1 minuut....

ik maak mij er niet druk om hoor maar ik zal nooit 400 euro voor 1 product betalen wetende dat ie ook voor de helft van de prijs verkocht wordt.

maar goed dit gaat een beetje offtopic , ik wilde alleen maar aangeven dat ik begrijp dat er discussies zijn rondom prijzen.

Begin dan ook maar alvast te klagen op het spijkerbroekenforum. De marge op spijkerbroeken is vaak veel groter dan de marge op vuurwerk. Dat maakt het extra bijzonder dat er hier links en rechts zoveel over de prijsstelling binnen de vuurwerkbranche wordt geklaagd, want in het dagelijkse leven betaal je willekeurige winkeliers betere marges namelijk.

Dat is toch precies wat ik aangeef? Zoiets is niet raar! In het gros van alle branches heeft een inkoopprijs van €10,- voor de winkelier al snel een adviesprijs van €20,- tot €25,-. Waarom? Misschien om alle vaste en variabele kosten te kunnen betalen? En wat te denken van belasting? Zoals eerder aangegeven, de winkelier is vrij (tot op zekere hoogte blijkt in delen van de vuurwerkbranche) om zelf te bepalen hoeveel hij of zij van de gestelde marges (adviesprijs) inlevert.

Kan me verder prima in de woorden van 'Samenvuurwerkkopen' vinden. Ik vraag me inderdaad ook af of dit soort vraagstellingen ook naar boven komen als je een patatje met mayo of een cola light afrekent.

als ik het over marge heb dan heb ik het puur over winstmarge.... dus die kosten hebben er niks mee te maken dan (ga ervan uit dat ze niet met verlies verkopen
). zoals ik al aangaf gaat een spijkerbroek wat langer mee dan 1 a 2 minuten en ik weet dat er op kleding ook flinke marges worden gemaakt, je zal mij ook geen 120 euro zien betalen voor spijkerbroek maar dat terzijde dit is nogal stroman argument. kan er niet zoveel mee.

patatje met mayo of een cola light afrekent.

stroman

netto winst..... geen omzet. als jij het niet begrijpt heeft het weinig zin ind

ja maar ik ga ervan uit dat die winkelier nogsteeds niet met verlies verkoopt terwijl er wel 50% van de advies prijs af is. dus die marge op advies prijs ligt dan op 50% wat wel een hoge marge is. normaal zie je 20-30%

Niet zo raar gaan doen als je er niet meer uit komt he.
Of wil je zegggen dat je werkelijk denkt dat er 50% netto winst word gemaakt op een product?

Niet zo raar gaan doen als je er niet meer uit komt he.
Of wil je zegggen dat je werkelijk denkt dat er 50% netto winst word gemaakt op een product?
Wil jij zeggen dat een product met verlies verkocht wordt als deze voor minder dan de helft van de adviesprijs wordt verkocht ? :frusty:

volgensmij heb ik vrij duidelijk gezegd in het begin dat ik er van uitga dat het niet met verlies wordt verkocht.....

maargoed , een nette discussies zonder stroman argumenten is dus niet mogelijk blijkbaar.

Ik heb net dus van Laurence geleerd dat bij de operationele winst, de kosten niet van invloed zijn. Ik moet terug de schoolbanken in denk ik.

zullen we het daarom maar over nettowinst hebben ? de discussie omzeep helpen.. pfff :bonk:

volgensmij heb ik vrij duidelijk gezegd in het begin dat ik er van uitga dat het niet met verlies wordt verkocht.....

maargoed , een nette discussies zonder stroman argumenten is dus niet mogelijk blijkbaar.

zullen we het daarom maar over nettowinst hebben ? maar echt klasse hoor, geen argument kunnen voeren dus dan maar de discussie omzeep helpen.. pfff :bonk:
Tja tis natuurlijk net hoe je het bekijkt, wat is netto winst, als je alleen naar het product kijk, kan het indd wel netto winst zijn. Alleen wil dat natuurlijk niet zeggen dat er voor de rest geen kosten aan worden gemaakt. Oftewel alleen naar de netto winst van de producten kijken is echt onzin!

Maar evenwel kun je nooit zijken over prijzen de winkelier bepaalt de prijzen, en al zou die het dubbele vragen dan is dat nog steeds de keuze van de winkelier

Tja natuurlijk net hoe je het bekijkt, wat is netto winst, als je alleen naar het product kijk, kan het indd wel netto winst zijn. Alleen wil dat natuurlijk niet zeggen dat er voor de rest geen kosten aan worden gemaakt.

Maar evenwel kun je nooit zijken over prijzen de winkelier bepaalt de prijzen, en al zou die het dubbele vragen dan is dat nog steeds de keuze van de winkelier

zeiken kan altijd dat is een recht :p

I

Nog even een andere leuke kanttekening waar ik het ooit met een forumlid over gehad heb; Vuurwerk voor mij is iets wat al mijn zintuigen streelt! Dit deed mij laatst weer denken dat met de verandering van producten ook het vuurwerk audio behoorlijk is veranderd! Laatst zat ik naar wat vuurwerk geluisopnames te luisteren, die ik ooit had gedownload van vgs mij het vuurwerkmuseum! Nostalgische oud & nieuw geluiden uit de jaren 80 en 90! Jaren 80 en 90 was echt een bonte megeling van allerlei soorten knallen, gepaard met vele flashrollen! Eind 90 begin zero's hoorde je veel 19 shotscakes, lawinepijlen en flashrollen! Heden hoor je amper tot geen lawinepijlen of rollen, maar bijna alleen nog maar siervuurwerk en thunderkings! Leuk hoe die ontwikkeling gaat! Wat de toekomst brenge moge!

Leuk dat je dit zegt! Valt mij ook al jaren op dat je vooral veel minder flashrollen hoort. 10 - 15 jaar geleden lagen die letterlijk op elke straathoek te rammen, nu een paar verdwaalde door de wijk heen. De lawinepijlen hebben plaats gemaakt voor shells :bonk: die zie en hoor je tegenwoordig echt zoveel de lucht ingaan. Verder zijn bijna alle knallen van cakes ja.

De lawinepijlen hebben plaats gemaakt voor shells :bonk: die zie en hoor je tegenwoordig echt zoveel de lucht ingaan.

Ja dit valt mij ook op, hoe dan?:confused: Ik hou het hele jaar mijn ogen open of ik ergens lawinepijlen vandaan kan halen zonder succes, Maar dan wel overal shells de lucht in zien gaan, dit lijkt me nog moeilijker verkrijgbaar:shocked:

Ik vermoed dat sommige die shells in polen/Tsjechië halen en hierheen transporteren.
Al vraag ik me af in t geval van polen of dat het dit jaar nog zo overduidelijk gestookt zal worden.
Er is immers in polen heel wat lam gelegd door die paar grote invallen bij shops en ok de poolse regelgeving schijnt aan het veranderen te zijn,waardoor ook shells steeds moeilijker te verkrijgen zijn. Overigens wat Black Dragon al zegt,dat valt me ook op,er is een duidelijke verschuiving in het afsteken van soorten vuurwerk met O&N in de loop der jaren. Ik hoop in elk geval dat ondanks dat men ons steeds meer soorten vuurwerk ontneemt,dat we het toch nog lang mogen doen. Het is en blijft mooi :yes:

Back
Bovenaan