Waar leef jij het meest naar toe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Waar leef jij het meest naar toe? Zijn het de demo's, is het de feestmaand december, de opening van de kerstmarkten of toch de spanning voor de dag der dagen of puur het afsteken van het vuurwerk zelf?

Deel het hier met ons.

De verkoopdagen denk ik, vanaf het moment dat ik het vuurwerk in huis heb ben ik even de gelukkigste kerel op aarde. Alvast wat testen hier, een beetje stoken daar. Heerlijk!

Demo"s daarna de kerstboom in november neerzetten, kerst huisje maken, dan kijk ik uit naar vuurwerkkrantjes elke dag doorbladeren, daarna na vuurwerkverkoop dagen en dan oud en nieuw

Qua vuurwerk naar het ophalen, dat vind ik misschien nog wel mooier dan de dag zelf. Verder weer naar het koude weer met hopelijk sneeuw, de kerst versieringen die overal weer te zien zijn.

Het meest waar ik naar uit leef is de 29ste of soms de 28ste, dat punt als ik in de auto stap en vervolgens aankom op mijn bestemming en die vuurwerkwinkel binnen stap, heerlijk kan ik echt van genieten ( vooral ook de sfeer die er omheen hangt in de winkel zelf )

Klinkt gek, maar dit jaar leef ik het meest toe naar oudejaarsavond zonder vuurwerk, sinds mijn 12e (25 jaargeleden) beleef ik elk jaar oud en nieuw met vuurwerk, heb hier elk jaar van genoten maar ook twijfels gehad over de investering en het resultaat. Dit jaar besloten niets te kopen ( door tegenvallers en strategische keuzes) ik ben erg benieuwd hoe dit mij gaat bevallen, aan de ene kant heel spannend maar aan de andere kant heb ik er erg veel vertrouwen in

Het moment waar ik naar uitkijk is dat de dagen fors korter worden (wintertijd), de bladeren van de boom vallen of al gevallen zijn, de ochtenden heerlijk fris starten en de dagtemperatuur ook laag blijven, de darttoernooien op tv, de kerstversieringen overal.. Het is teveel om op te noemen, maar alle factoren dragen bij aan de juiste sfeer voor het einde van het jaar. En hoe meer factoren aanwezig zijn, hoe erger ik stuiter!

Ik vind het leukste het wachten op de afhaaldagen. Toch een beetje stress of je wel genoeg hebt besteld in de voorverkoop.

Die twijfel of je die ene box nog even besteld, of niet. :p

Klinkt gek, maar dit jaar leef ik het meest toe naar oudejaarsavond zonder vuurwerk, sinds mijn 12e (25 jaargeleden) beleef ik elk jaar oud en nieuw met vuurwerk, heb hier elk jaar van genoten maar ook twijfels gehad over de investering en het resultaat. Dit jaar besloten niets te kopen ( door tegenvallers en strategische keuzes) ik ben erg benieuwd hoe dit mij gaat bevallen, aan de ene kant heel spannend maar aan de andere kant heb ik er erg veel vertrouwen in

Bovenstaande heb ik in het jaar 2007 gehad. Ik moest kiezen of een nieuwe computer of vuurwerk. Ik heb toen voor een nieuwe computer gekozen. Maar had 31 december wel spijt dat ik geen vuurwerk heb gekocht. Dit gevoel trekt dan rond 2 januari helemaal weg, met het idee dat je een aantal euro's bespaard heb. Maar het was voor mij te vreemd om niets te hebben. Het is tot nu toe bij die ene keer gebleven.

Al moet ik wel zeggen dat ik de laatste jaren niet superveel vuurwerk meer heb.

Ik leef toe naar het totaal plaatje,

Vanaf januari wanneer de januari outlet acties online komen, het vervolgens bestellen van diverse artikelen in deze acties. Al snel is het augustus en gaan de de eerste importeur demo's alweer plaats vinden. Wanneer het vervolgens september is, beginnen de kriebels alweer echt te komen. Het wordt lekker druk op het forum, de nieuwe producten komen online, de pepernoten komen in de winkel, rustig toe leven na oktober.

In oktober staat er standaard een ritje Baarle gepland, met vrouwlief en de kleine meid, lekker bij Harry en Zena het een en ander in slaan, om vervolgens een rondje Baarle te doen, kadotje bij de intertoys voor de kleine en vervolgens eindigen bij snackbar 't engeltje.

Inmiddels zijn de kerstshows alweer opgebouwd in de tuincentra en slenteren we wekelijks door diverse centra's, ook dit werkt bij aan het ultieme gevoel. Niet veel later worden de eerste winkeliersdemo's geschoten en wordem de showrooms alweer opgebouwd. Vanaf dan is het niet ver meer naar het WK darts, het startsignaal van de laatste tweeënhalve week vol gezelligheid, eten en vuurwerk:thumbsup:

Ik kijk uit naar het moment dat op de 31e de laatste bus terug komt bij de bunkers, we een klein biertje open trekken om vervolgens naar huis te rijden met een voldaan en euforisch gevoel. Klus geklaard, en oudejaarsavond kan beginnen!

Ik leef nergens het meest naar toe. Stap voor stap gaat het bij mij tot dat ik de maand december niet meer kan functioneren:bonk:

Ik leef vanaf januari toe naar de maand september. Dan begint het hele circus weer los te barsten. Vanaf september tot aan het einde van het jaar is voor mij de mooiste en leukste periode van het jaar.

Op dit moment leef ik echt uit naar het moment dat alle winkel demo's weer gaan beginnen. Nu is het seizoen al begonnen maar tegen die tijd gaat het weer next lvl.

Ik leef er na toe. Als het vuurwerkseizoen weer begint. Daarvoor is het wel bestellen van dingen. Maar nu de R weer in de maand zit en het kouder word. De dagen korter worden. En het vroeger donker word begint het bij mij wel weer te kriebelen. En de ophaal dagen is ook zeker een dag om na toe te leven. Alles mooi op halen en daarna opstellen voor een mooie collectie foto is natuurlijk ook mooi . Eigenlijk alles wel haha. En het allermooist is toch wel het 0:00 moment wat een geweld of oorlog in de lucht. Niet normaal.!!!!

Dat we een aantal weken verder zijn, zo eind oktober. De weken na de demo's en tot eind oktober zijn altijd van die 'saaie' maanden. Alle nieuwe producten zijn wel bekend, de lijsten zijn gemaakt. Laat het dan maar een paar weken verder zijn en het ook een stuk kouder is.

Dat we een aantal weken verder zijn, zo eind oktober. De weken na de demo's en tot eind oktober zijn altijd van die 'saaie' maanden. Alle nieuwe producten zijn wel bekend, de lijsten zijn gemaakt. Laat het dan maar een paar weken verder zijn en het ook een stuk kouder is.

Precies dit, de meeste nieuwe producten zijn afgezien van sommige freakshops nog niet bekend. En ook sluiten veel freakshops rond deze tijd.

Net na de zomer, de eerste bestellingen te doen met de freakacties.
Dan natuurlijk de Zena Trophy.
Vervolgens stillekes aan het Cat1 vuurwerk kopen en stoken met m'n zoon.
En dan begint het echt te kriebelen om richting kerst te gaan en de laatste 3 dagen van het jaar de bestellingen op te halen en de Aldi, Lidl e.d. in Duitsland te bestormen, dan nog wat knutselen met doorlonten.
Ik vind het ook altijd spannend om het weer in de gaten te houden tegen het eind van het jaar, want we willen eigenlijk toch geen regen en storm met o&n.

En dan als het eindelijk zover is de 31ste, is het echt fijn om je spul in de hens te steken.
Heerlijk om dan met mijn vrouw en mijn zoontje de straat op te gaan met de rugzakjes vol om te wandelstoken..

Daarna is het weer huilen met de pet op en wachten....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan